• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4717 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

نگاه به درون را شعار

كمال‌الدين پيرموذن

همگان‌سازيم
دولت‌هاي معاصر ايران به‌طور سنتي و تاريخي به نفت تكيه زده‌اند، كارهاي خود را با درآمد نفت سامان داده‌اند و ناكارايي‌هاي خود را با آن پوشانده‌اند. اكنون گاه آن فرارسيده كه دولت به‌جاي نفت بر مردم تكيه زند و از ذخاير دانش، آگاهي، مشاركت موثر، دارايي و تجربه آنان بهره گيرد. تركيب تحريم و نابرابري‌سازي رايج موجود در كشور، فقير را فقيرتر و دارا را متمكن‌تر و تورم، فقر و گراني و بيكاري اهداف انقلاب را مختل كرده است. اكثريت ايراني‌ها، ‌از اينكه درآمد سرانه مردم و ارزش پول ملي كاهش يافته، ناراحت هستند. راهي جز مشاركت‌جو شدن آحاد مردم ايران، ‌براي حال و آينده كشور باقي نمانده است. مردم خسته از دعواهاي سياسي بي‌حاصل و برخوردهاي راديكال به آرامش خيال نياز دارند. تخريب و افراطي‌گري سم مهلك پيشرفت كشور بوده و چوب لاي چرخ مشاركت مردمي به‌منظور پيشرفت كشور و افزايش كيفيت زندگي ايرانيان است. هدف اصلي عموم صاحب منصبان،بايد اصلاح امور از طريق عقلانيت، ‌آرامش و وفاق ملت و نمايندگان آنان و دولت باشد و دولتمردان و نمايندگان مجلس نسبت به آنها ضروري است با صداقت رفتار كنند. ايران اسلامي و هموطنان نازنين، آينده مشترك همه ماست. بايد در گفتار و كردار و منش و روش بسياري از سنت‌هاي ديرپاي ناروا را كه امروزه بيش از پيش بروز مي‌كند، شكست و از اين خلاف آمد عادت نيز كامياب شد. بايد همه انديشه‌ها را به ميدان كشاند و به همه تجربه‌ها فراخوان داد. بايد با استفاده از ابزارهاي قانوني و فرصت‌ها، براي ساماندهي نارسايي‌ها و رفع مشكلات اساسي به‌ويژه اقتصادي كشور و برداشتن گام‌هاي متين و استوار و سريع در مسير توسعه همه‌جانبه اهتمام مجدانه با مشاركت موثر مردم و گروه‌هاي مرجع به‌عمل آورد.

 

سنگيني بر تورم، گراني، نوسانات اقتصادي و فشار معيشتي، اختلال در نظام مالي و ارزي و پولي كشور كه ناشي از تصميم‌گيري‌هاي نسنجيده است  همچنين آثار تحريم‌ها و تهديدهاي جهاني عليه ايران بيش از ديگران فرودستان جامعه را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
مردم به‌خاطر افزايش لجام‌گسيخته قيمت ارز و كالاها و مشاهده اختلاس‌ها و نابرابرسازي‌هاي موجود، به اين باور رسيده‌اند كه رأي و نظر آنان در اعمال حاكميت نافذ نيست و صداي آنان در دولت و مجلس شنيده نمي‌شود و حاشيه‌ها بر متن غالب است.
در شرايط فعلي، بقاي شرافتمندانه كشورها مستقيما به توانمندي ‌آنها در علم و تكنولوژي و شايسته‌سالاري‌ها در مديريت كشورها بستگي دارد. براي مقاومت و پايداري، توسعه ايران و تعالي ايراني، هيچ راهي جز جلب همراهي واقعي اقشار مختلف اجتماعي و مشاركت گسترده آنان در نظام تصميم‌گيري و قدرت وجود ندارد. نگاه به درون را شعار همگان سازيم و آفتاب عقلانيت و مشاركت را در اين سرزمين رشيد ايران اسلامي بتابانيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون