• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4137 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير

وزير نيرو: بابت خاموشي‌ها از مردم عذرخواهي مي‌كنم

وزير نيرو درمورد مشكلات ناشي از قطع برق از مردم عذرخواهي كرد و گفت: باوجود اينكه همه همكارانم در صنعت برق شبانه‌روز مشغول كارند گاهي به دلايل نقايص فني، با خاموشي‌ها و قطعي برق به شكل برنامه‌ريزي نشده يا در مناطقي به شكل برنامه‌ريزي شده مواجه‌ايم كه جا دارد براي مشكلات رخ‌داده براي مردم بابت قطعي‌هاي برق عذرخواهي كنيم.

وي بر اهميت مصرف درست تاكيد كرد و افزود: پيش از تابستان همواره وقتي اين بحث مطرح مي‌شد، اشاره مي‌كردم كه نداشتن قطعي برق و جيره‌بندي آب به عوامل متعددي از جمله همكاري مصرف‌كنندگان وابسته است. از اين نظر خاطر جمع بودم و هستم كه هر چقدر مصرف درست را سرلوحه كار قرار دهيم، نه تنها مضيقه‌اي براي توليد و برنامه‌هاي توسعه‌اي پيش نمي‌آيد بلكه آسايش مردم نيز با نقصان مواجه نمي‌شود. به طور قطع ما دست همكاري را كماكان به سوي مردم دراز و سعي خواهيم كرد كه اين شرايط تكرار نشود. آنگونه كه ايرنا گزارش داده، وزير نيرو ابراز اميدواري كرد با ادامه روند همكاري مصرف‌كنندگان، هر چه زودتر اين روزهاي اندك باقيمانده سپري شود و به شرايط عادي برگرديم. اردكانيان همچنين در مورد توقف صادرات برق به عراق توضيح داد: طبق توافقنامه عمل شده تا در شرايطي كه نياز شديدي داريم، اولويت با تامين نيازهاي داخل كشور باشد. هر قرارداد و موافقتنامه مبادله انرژي، چارچوب‌ها و الزاماتي دارد كه از جمله اينكه كشور صادركننده در مواقعي كه خود نياز شديدي دارد ابتدا به تامين آن بپردازد.

وي افزود: كشور همسايه ما نيازهاي زيادي به برق دارد؛ به ويژه در فصل تابستان كه بخشي از آن از طريق خطوط انتقال انرژي از ايران تامين مي‌شده است. با طرف عراقي در تماس مستمر هستيم و وزير انرژي عراق به تازگي در ايران بود و در جريان محدوديت‌هاي ما قرار دارد.

اردكانيان با بيان اينكه ايران براي توسعه ارتباطات خود با كشورهاي همسايه درصدد برقراري خط انتقال ديگري با كشور تركمنستان و يك خط انتقال ديگر با جمهوري ارمنستان است، اظهار كرد: زماني كه اين خطوط داير شود و امكان واردات بيشتري داشته باشيم، مجموعه امكانات ما براي ايفاي تعهدات مان در قبال كشورهايي كه از ما انرژي دريافت مي‌كنند بيشتر خواهد شد. وزير نيرو ميزان بدهي عراق بابت واردات برق از ايران را يك ميليارد دلار اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون