• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4066 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ فروردين

انتقادهاي علي كريمي از فدراسيون فوتبال تمامي ندارد

حاشيه‌هاي جديد لباس تيم ملي

منازعه علي كريمي و فدراسيون فوتبال تمامي ندارد. جادوگر فوتبال ايران تيغ را براي تاج و همكارانش از رو بسته و گويا قصد كوتاه آمدن هم ندارد. كريمي در زمان‌هاي مختلف به دليل مشكلات موجود در فوتبال ايران، ساختار فدراسيون فوتبال را مورد حمله قرار داده است و قصد دارد تا به هر نحوي كه شده مردم را از مشكلات موجود در فوتبال ايران آگاه كند. متاسفانه مشكلات فوتبال ايران به حدي زياد است كه نمي‌شود اين مشكلات را كتمان كرد. مسوولان ارشد فدراسيون هم شفافيتي در اجراي برنامه‌هاي خود ندارند. يكي از موضوعاتي كه اين روزها در صدر اخبار ورزشي قرار گرفته لباس‌هاي تيم ملي فوتبال در جام جهاني است. فدراسيون فوتبال زماني كه آديداس را به عنوان اسپانسر ايران در جام جهاني روسيه معرفي كرد از اين قرارداد به عنوان يك دستاورد بزرگ ياد كرد و به مردم قول داد كه فوتبال ايران در اين قرارداد به منفعت‌هاي زيادي رسيده است. همان زمان اعتمادآنلاين در گزارشي اعلام كرد كه اين قرارداد هيچ گونه منفعتي براي ايران و تيم ملي ندارد و فدراسيون فوتبال بايد پاسخگو باشد. اما مسوولان ارشد فدراسيون تلاش كردند بر همان موضع قبلي پافشاري كنند و هيچ پاسخ قانع‌كننده‌اي به افكار عمومي ندادند. حالا كه كمتر از 60 روز به جام جهاني مانده است اعلام شده اين شركت آلماني علاقه‌اي به عقد قرارداد با فدراسيون فوتبال نداشته است.

ماجراي لباس‌هاي جام جهاني 2014 برزيل

آل‌اشپورت، اسپانسر لباس‌هاي تيم ملي فوتبال ايران بود و مربي پرتغالي تيم ملي از كيفيت لباس‌هاي اين برند ناراحت و در همه مصاحبه‌هايش از فدراسيون فوتبال انتقاد مي‌كرد. كي‌روش ناراحت بود كه چرا فدراسيون نمي‌تواند با يك برند معتبر اروپايي مانند آديداس قرارداد ببندد. كريمي در صفحه تلگرامش عكسي از يك تفاهم‌نامه را منتشر كرده كه مربوط به جام جهاني 2014 برزيل است. در اين تفاهم‌نامه امضاي مربي تيم ملي ديده مي‌شود كه نشان مي‌دهد كي‌روش در آن زمان بابت پوشيدن لباس آل‌اشپورت در هر بازي جام جهاني مبلغ 25000 دلار از اين شركت دريافت كرده است. هرچند اين موضوع امري طبيعي در دنيا محسوب مي‌شود اما علي كريمي دليل عدم اعتراض كي‌روش به لباس‌هاي آل‌اشپورت در آن زمان را عقد قرارداد اسپانسري با آل‌اشپورت مي‌داند و در اين باره نوشت: «دوستان مشكل لباسها دور پيش فقط اين 100 هزارتا بود. مستر دلال بيا الان بگو فقط به فكر كيفيت لباسها بودي». كريمي در ادامه انتقادهايش از كي‌روش و فدراسيون فوتبال در صفحه تلگرامش نوشت: «فدراسيون 5 ستاره از اين دلاله كه تمام دنيا ميشناسنش خوب كمك مي‌گرفت تا يه لباس در خور شأن تيم ملي تهيه مي‌كرد يا ايشون دوباره منتظر بود 100 هزار دلار بگيره تا از لباسها ايراد نگيره!!!؟»

ماجراي پس گرفتن لباس‌هاي تيم ملي دختران

يكي از اتفاق‌هايي كه در روزهاي اخير در فوتبال ايران رخ داده است پس گرفتن لباس‌هاي تيم ملي دختران از آنها بود كه با اعتراض بازيكنان مواجه شد. همين اعتراض باعث شد كه برخي از بازيكنان از تيم ملي خط بخورند كه همين موضوع واكنش علي كريمي را به همراه داشت. او در كانال تلگرامي‌اش نوشت: «اين فدراسيون، همچين مربي‌اي لازم داره و دنبالش ميگرده متاسفم برات خانم مربي كه به نوعى همكار هستيم!! نشون دادي كه اين فدراسيون لياقت تو رو داره و معلومه كه چطوري اين سمت رو گرفتي.» اعتراض بازيكنان به اين اتفاق حذف تيم ملي را به همراه دارد و واكنش روابط عمومي فدراسيون فوتبال به اين موضوع مناسب نبود. اين برخورد سلبي، تفكر نقدناپذيري در فدراسيون فوتبال را نشان مي‌دهد. فدراسيون فوتبال هنوز به اظهارات جديد علي كريمي واكنشي نشان نداده است و همانند دوره‌هاي گذشته تلاش مي‌كند با سياست سكوت از كنار اين موضوع عبور كند، رويه‌اي كه به يك روند عادي در فدراسيون فوتبال تبديل شده است. اگر زماني كفاشيان با خنده و شوخي از كنار همه ماجراها عبور مي‌كرد فدراسيون تاج با سكوت سعي مي‌كند از كنار مشكلات عبور كند و آنها را ناديده بگيرد تا آب‌ها از آسياب بيفتد. مسوولان فدراسيون بايد پاسخ بدهند چرا تيم اول آسيا كه با اقتدار و بعد از برزيل به عنوان دومين تيم به جام جهاني روسيه راه يافته است نمي‌تواند با يك برند لباس به توافق برسد؟ چرا فدراسيون فوتبال كمبود زمان را دليل اصلي عدم عقد قرارداد با آديداس و حذف يوز آسيايي از لباس تيم ملي عنوان مي‌كند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون