• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4067 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين

داستان جنجالي اولين گل تاريخ فوتبال كه بين دو نيمه به ثمر رسيد

دوشنبه‌شب بوندس‌ليگاي آلمان يكي از خاطره‌‌انگيزترين شب‌هاي تاريخش را تجربه كرد، شبي كه در آن براي اولين‌بار در تاريخ فوتبال بين دو نيمه يك مسابقه فوتبال گلي به ثمر رسيد!

ماجرا در بازي تيم‌هاي فوتبال ماينس رده شانزدهمي و رقيبش در پايين جدول فرايبورگ رده پانزدهمي بود كه براي فرار از منطقه سقوط با هم مي‌جنگيدند. بازي در نيمه اول بدون گل تمام شد كه داور در سوت خود دميد و بازيكنان و مربيان‌شان به رختكن‌ها رفتند اما هنوز خيلي از خروج آنها از زمين بازي نگذشته بود كه داور مسابقه گيدو وينكمان دوباره در سوت خود دميد و خيلي‌ها را متعجب كرد. سوت او نه براي اعلام آغاز نيمه دوم بلكه براي برگرداندن بازيكنان به زمين براي ادامه دادن به نيمه اول بازي بود. از قرار معلوم كمك داور ويدئويي تشخيص داده بود كه در وقت‌هاي تلف شده نيمه اول، در صحنه‌اي از بازي در محوطه 6 قدم تيم فرايبورگ، يكي از بازيكنان اين تيم به شيوه‌اي ماهرانه خطاي هند انجام داده كه از ديد داور پنهان مانده است و اين موضوع از طريق ارتباط بيسيم به او اطلاع داده شده بود. به اين ترتيب داور هم پس از آنكه صحنه را در كنار زمين بازبيني كرد، دستور داد بازيكنان به زمين برگردند تا پنالتي كه حق ماينس بود زده شود و اين آغاز داستان بود. تصميم وينكمان اعتراض بازيكنان تيم ميهمان را به همراه داشت. الكساندر شوولوف، دروازه‌بان فرايبورگ مي‌گويد: «خيلي عجيب و غريب بود». كريستين استريخ، سرمربي فرايبورگ تا آنجا ناراضي بود كه در ابتدا مانع بازگشت تيمش به ميدان شد. گفته مي‌شود كه او به بازيكنان سردرگم خود گفته «ما به زمين بازي برنمي‌گرديم» و آنها را به سمت رختكن هدايت كرده است. برخي از آنها هم تلويزيون‌ها را نگاه مي‌كردند تا بفهمند كه دقيقا چه اتفاقي افتاده بود.

يوخن ساير، مدير ورزشي باشگاه فرايبورگ نيز بين دو نيمه درباره اين ماجرا به شبكه يورواسپورت گفت: وقتي سوت زده شد فكر مي‌كرديم كه سوت پايان نيمه زده مي‌شود، يعني 45 دقيقه اول تمام شده است. اين‌بار اما اينگونه نبود و ما بايد اين اتفاق را برخلاف ميل‌مان بپذيريم. هرچه مي‌گذرد اوضاع دارد، عجيب‌تر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون