• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

تيستوي سبز انگشتي

شرح: ليلي گلستان جمعه شب به ديدن اين نمايش رفته و بعد از آن درباره اين نمايش نوشته: «اين روزها در تالار هنر نمايشنامه‌اي از تيستوي سبزانگشتي در حال اجراست؛ اجرايي بسيار زيبا و دلپذير. كارگردان جوان (رامين كهن) ظرافت و لطافت تيستو را به خوبي درك كرده. دكور بسيار زيباي آنكه با پرده‌هايي نقاشي شده بود و موسيقي فوق‌العاده آن در جهت بازنمايي درست و القاي فضاي كتاب تيستو به تماشاگر كمك بسيار زيادي بود. معلوم و مشخص بود كه كارگردان و طراح صحنه و بازيگران، همه درك درستي از كتاب داشته‌اند و همين باعث يك اجراي دلنشين شده بود». اين نمايش هرشب ساعت 19 در تالار هنر اجرا مي‌شود.

مراسمي به ياد خورشيدفر

شرح: صبح امروز در تالار رودكي مراسمي براي يادبود هنرمند موسيقي ايران، عليرضا خورشيدفر، برگزار مي‌شود. مراسمي كه در آن به جز سخنراني‌هاي معمول، يك اتفاق مهم و ويژه دارد و قرار است بعد از 25 سال، قطعه «آفتاب عشق» اين هنرمند، توسط دوستان قديمي و شاگردانش و به رهبري نادر مرتضي‌پور اجرا شود. «آفتاب عشق» تنها قطعه سمفونيكي است كه خورشيدفر در سال 68 ساخته و يك‌بار در تالار وحدت و به رهبري فريدون ناصري اجرا شده. عليرضا خورشيدفر نوازنده كنترباس بود و از سال 46 فعاليت حرفه‌اي خود را آغاز كرد. اين مراسم امروز از ساعت 10 صبح آغاز مي‌شود.

هتل بزرگ بوداپست

شرح: مدت‌هاي زيادي است كه سينما از قصه خالي شده؛ داستاني ساده و سرراست با فانتزي و تخيل كه آن ذات واقعي سينما و رويابافي‌اش را به رخ بكشد و براي دو ساعت كاري كند تا تماشاگر، شبيه كودكي روي صندلي بنشيند و دل به رويابافي و تخيل سازندگان فيلم بدهد. اما در چندسال اخير موج جديد فيلم‌سازي اين قصه‌پردازي و فانتزي و تخيل را گم كرده و براي همين است كه وقتي فيلمي شبيه به «هتل بزرگ بوداپست» به روي پرده مي‌آيد، ديدنش غنيمتي بزرگ است. فيلمي دوست‌داشتني با فهرستي از بازيگران بزرگ جهان كه ديدنش را نبايد از دست داد و امروز در ساعت 7 بعدازظهر در سينما كوروش اكران مي‌شود.

روز جهاني آينده

شرح: دهم اسفند‌ماه برابر اول مارس هر سال به «آينده» اختصاص دارد، در اين روز «آينده» مورد توجه ويژه قرار مي‌گيرد؛ پژوهشگران و كارشناسان به طرح ديدگاه‌ها و پژوهش‌هاي‌شان درباره «آينده» مي‌پردازند. در تهران هم برنامه‌اي به اين مناسبت از ساعت 9 تا 12 در فرهنگستان علوم برگزار مي‌شود. در اين برنامه رضا داوري‌اردكاني، رييس فرهنگستان علوم و پژوهشگر فلسفي و سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور سخنراني مي‌كنند. همچنين ميزگرد «بررسي وضع آينده‌نگري» در ايران با حضور رضا مكنون، محسن بهرامي، سعيد خزايي، بايزيد مردوخي، عبدالرحيم گواهي و طاطبايي برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون