• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4076 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

قرائت كيفرخواست 8 متهم حمله تروريستي به مجلس

اولين جلسه رسيدگي به اتهامات عوامل گروهك تروريستي داعش در حمله به مجلس و حرم مطهر امام راحل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي و با حضور نماينده دادستان و 8 نفر از متهمان اين پرونده به صورت علني برگزار شد.

قاضي صلواتي در آغاز جلسه به قرائت كيفرخواست ۸ نفر ازمتهمان اين حادثه پرداخت و گفت: «متهم اول به اتهام بغي به علت حضور در گروهك تروريستي داعش و ورود غيرمجاز به كشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگي، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداري سلاح جنگي، حمل و نگهداري گاز اشك‌آور در تاريخ 20 خرداد 96 بازداشت شده است.»

او همچنين توضيح داد: «متهم رديف دوم به اتهام معاونت در افساد في‌الارض و حمل و نگهداري سلاح جنگي سبك و سنگين در19 خرداد سال گذشته بازداشت شده است. براي متهم رديف سوم به اتهام معاونت در افساد في‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه، خريد، حمل و نگهداري اسلحه، متهم رديف چهارم به اتهام افساد في‌الارض، متهم رديف پنجم به اتهام بغي به علت عضويت در گروهك تكفيري داعش، متهم رديف ششم به اتهام معاونت در افساد في‌الارض مستوجب اعدام، خريد و حمل سلاح جنگي، متهم رديف هفتم به اتهام معاونت در افساد في‌الارض، تهيه و حمل و نگهداري سلاح جنگي، استفاده از سند مجعول و متهم رديف هشتم به اتهام افساد في‌الارض مستوجب اعدام، تهيه، حمل و نگهداري سلاح جنگي سبك و سنگين، مخفي كردن متهمان و اسكان تيم ترور، كيفرخواست صادر شده است.»

به گفته نماينده دادستان اواخر بهمن ماه سال ۹۵ يك تيم عملياتي ترور با تركيب ۴ نفره و به ‌صورت سازماندهي شده از كشور عراق به سمت كرمانشاه عزيمت مي‌كنند. با ورود اين افراد اين تيم پشتيباني به سمت مرزها رفته و آنها را در شهرهاي استان كرمانشاه اسكان مي‌دهند و در مدت ۷۴ روز اسكان اين افراد با ارتباط‌گيري با عوامل خود سعي كردند هسته‌سازي و يارگيري كنند.

خرداد 96 حملاتي به مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام خميني صورت گرفت كه مسووليت اين حملات را گروهك تروريستي داعش برعهده گرفت. در نتيجه اين حملات 22 نفر كشته و دست‌كم 52 نفر زخمي شدند كه دادگاه 8 نفر از عوامل اين حمله روز گذشته برگزار شد و در روزهاي آتي ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون