• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4089 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

معاون اول رييس‌جمهور در مراسم بهره‌برداري از كارخانه توليد انبوه فرآورده‌هاي سلولي:

حفظ برجام بيشتر از ايران به نفع اروپاست

معاون اول رييس‌جمهور در مراسم بهره‌برداري از اولين كارخانه توليد انبوه فرآورده‌هاي سلولي كه صبح ديروز برگزار شد، اظهار كرد: در شرايط عجب و غريبي قرار گرفتيم؛ بعد از گذشت هفتاد سال از اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني به مقطعي رسيديم كه عده‌اي تصور كردند مي‌توان با گفت‌وگو جلوي خونريزي و اشغال را گرفت.

اسحاق جهانگيري با بيان اينكه بسياري از افراد انقلابي معتقد بودند كه تنها راه ايستادگي در برابر رژيم صهيونيستي فقط مقاومت است، تصريح كرد: رييس‌جمهور امريكا صرفا براي نمايشي كه پرده كنسولگري را سفارت اعلام كند تاكنون نزديك به ۶۰ نفر انسان مسلمان بي‌گناه را به كشتن داده است. معاون اول رييس‌جمهور تاكيد كرد: متاسفانه بي‌عرضگي و بي‌كفايتي برخي حكام كه سعي كردند با اسراييلي‌ها نمايش انسجام بدهند امروز نمايش‌هاي آنان در قلب مسلمان به آتش كشيده شد و بايد خجالت بكشند كه شاهد چنين صحنه‌هايي هستند.

او تصريح كرد: ما انواع و اقسام دوران‌ها از جمله تحريم امريكا، تحريم اروپا، تحريم سازمان ملل و همراهي برخي كشورها با تحريم‌كنندگان را پشت سر گذاشتيم؛ براي ما هيچ دوره‌اي جديد نبوده است و ما از اينها سخت‌تر را در دوره جنگ سپري كرديم كه همه قدرت‌ها پشت عراق بودند و ميلياردها دلار به آنان كمك كردند. وي با اشاره به اينكه ملت ايران از همه آزمايشات با موفقيت بيرون آمده است، افزود: رييس‌جمهور جديد امريكا كارهاي عجيب و غريب زيادي دارد و قبل از انتقال سفارت آن اقدام را در مورد برجام انجام داد.

جهانگيري گفت: رييس‌جمهور امريكا در نهايت زشتي به ملت بزرگ ايران انواع و اقسام اتهامات را زد و از نظر خودش از توافق برجام خارج شده است و بعد از آن هم امضا كرد تا تحريم‌ها برگردد. معاون اول رييس‌جمهور بيان كرد: خروج امريكا از برجام از جهات مختلفي براي امريكايي‌ها به عنوان كشوري بزرگ بي‌آبرويي است. جهانگيري تصريح كرد: ساير اعضاي توافق هسته‌اي تلاش مي‌كنند تا توافق را سر پا نگه دارند نه به خاطر ما، بلكه به خاطر خودشان است چرا كه اگر قرار باشد مذاكره صورت گيرد و بعد آن را نقض كنند ديگر ديپلماسي چه فايده‌اي دارد؟ وي تصريح كرد: در دولت يازدهم 18 ماه مذاكره فشرده انجام شد و نمايندگان پنج كشور، سازمان ملل، سازمان انرژي اتمي و اتحاديه اروپا حضور داشتند، اگر اين راه بسته و گفته شود كه مي‌توان نتيجه اين مذاكرات را آتش زد، چه دليلي براي مذاكرات بعدي وجود دارد و چرا بايد ديپلماسي ادامه يابد؟

معاون اول رييس‌جمهور اضافه كرد: به همين دليل است كه اروپايي‌ها مي‌گويند، مي‌خواهيم توافق پابرجا باشد، نه به خاطر ما بلكه به خاطر خودشان است.

جهانگيري گفت: امريكايي‌ها با نهايت پررويي مي‌گويند، ما مي‌خواهيم با ايراني‌ها مذاكره كنيم و به توافق بهتر برسيم؛ با چه اعتمادي اين حرف را مي‌زنند؟

وي با بيان اينكه ما روش خود را ادامه مي‌دهيم، گفت: تلاش مسوولان اين است كه راه‌هاي كم‌ زحمت‌تر را باز كنند و هيچ زحمتي بر ملت تحميل نشود اما تحريم‌هاي امريكا 3 يا 6 ماه ديگر بر‌مي‌گردد و اين مشخص است. معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه توانمندي‌هاي ايران نسبت به شناختي كه امريكايي‌ها دارند، بسيار بالاتر است، گفت: ما در داخل كشور عادت كرده‌ايم كه مشكلات را بزرگنمايي و توانمندي‌هاي كشور را كوچكنمايي كنيم.

جهانگيري ادامه داد: امريكايي‌ها فكر مي‌كنند اگرما را تحريم كنند ما نمي‌توانيم تجهيزات مورد نياز را وارد كنيم و اين ناشي از ناآگاهي آنها از توانمندي و موقعيت راهبردي ايران است.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به همسايگي كشورمان با 15 كشور ديگر گفت: مگر مي‌توانيد ايران را كنترل كنيد؟ شما فقط زحمت ما و مردم را زياد مي‌كنيد؛ ملت ايران از مسيري كه تصميم گرفتيد به توسعه ايران ضربه بزنيد، مسير رشد و توسعه ايران را شكل مي‌دهد. وي گفت: آنها هنوز عرق ايراني را درك نكرده‌اند و نمي‌دانند مردم ايران مقابل فشارهاي بيگانه چه عكس‌العملي نشان مي‌دهند؛ به فضل الهي هيچ آسيبي به توسعه كشور وارد نمي‌شود و با موفقيت اين دوره را هم پشت سر خواهيم گذاشت.

جهانگيري با بيان اينكه آنچه بيگانه را به زانو در مي‌آورد انسجام، وحدت و همصدايي در داخل است، تصريح كرد: نبايد وحدت و انسجام به شعار جناحي تبديل شود، بايد يكصدايي و همدلي را در مقابل بيگانگان به نمايش بگذاريم.

معاون اول رييس‌جمهور تاكيد كرد: ما دشمن هم نيستيم و باهم اختلاف سليقه داريم. در كشورهاي همسايه گروه‌هايي كه دشمن بودند دشمني را كنار گذاشتند؛ هر كس تواني دارد بايد به صحنه بيايد و توان خود را در خدمت كشور قرار دهد.

وي با تاكيد بر اينكه همه نخبگان يك بار ديگر خود را بايد در معرض كار و تلاش قرار دهند تا كشور از اين مرحله عبور كند، بيان كرد: دوره جديدي آغاز شده و با بي‌حالي و بي‌انگيزه بودن ، مشكلات حل نخواهد شد. همچنين محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام‌(ره) در مراسم بهره‌برداري از اولين كارخانه توليد انبوه فرآورده‌هاي سلولي كه برگزار شد، اظهار كرد: بهره‌برداري از اين كارخانه سندي بر توانايي كشور و اتكا به جوانان و نخبگان است.

وي با تاكيد بر اينكه در عمده مولفه‌هاي حكومتي در بهترين وضعيت قرار داريم و بي‌جهت يأس را در مردم ايجاد مي‌كنيم، افزود: بگو مگوهايي كه در جريانات سياسي اتفاق مي‌افتد، بيشتر شوخي است و برخي را مضطرب مي‌كند البته ممكن است دشمنان آن را جدي بگيرند.

رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با اشاره به آمار بانك جهاني در سال۵۶ در زمينه فقر در كشورمان، گفت: در سال ۵۶ حدود ۳۰ ميليون جمعيت داشتيم و ۵ ميليون بشكه نفت هم مي‌فروختيم، براساس گزارش بانك جهاني آن زمان ۴۶ درصد مردم ايران زير خط فقر مطلق بوده‌اند. وي تصريح كرد: براساس گزارش بانك جهاني در سال ۹۳ با ۸۰ ميليون نفر جمعيت و فروش روزانه يك و نيم ميليون بشكه نفت، ۹ و نيم درصد جمعيت كشور زير خط فقر هستند؛ يعني زماني كه ۳۰ ميليون جمعيت داشتيم نزديك ۱۴ ميليون نفر زير خط فقر و اكنون كه ۸۰ ميليون هستيم حدود ۷ و نيم ميليون زير خط فقر داريم. مخبر با تاكيد بر اينكه كشور پتانسيل‌هاي زيادي دارد و نبايد موج منفي به مردم بدهيم، گفت: براي حل معضلات كشور از جمله بيكاري فقط يكي از نعمات و پتانسيل‌هاي بزرگ كشور كافي است و شرط تحقق اين امر شكل‌گيري نهضتي مبتني بر انسجام ملي در كشور است. رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با اشاره به برخي پتانسيل‌هاي كشور، يادآور شد: ۲۷۰۰ كيلومتر به دريا دسترسي داريم؛ ۹۵ درصد زغفران دنيا در اختيار ما است و ۸ ميليارد دلار بازار زعفران در جهان گردش مالي دارد كه سهم ما فقط ۵۰۰ ميليون دلار است. وي گفت: در صنايع دستي به لحاظ تنوع رتبه اول را داريم و از نظر حجم توليد در جايگاه هشتم هستيم؛ حدود ۳۰ ميليارد دلار هم گردش مالي اين بازار است و ما فقط ۵۰۰ ميليون دلار استفاده مي‌كنيم؛ كشورمان اين همه نعمت دارد. چرا بايد در مردم براي ايجاد ۵ ميليون شغل اضطراب ايجاد كنيم.

 

رانتي نيستم

رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) ادامه داد: در تمام كشورهايي كه به رشد خوبي در پيشرفت دست يافته‌اند، دو محور مشترك يعني اتكا به شركت‌هاي كوچك و دانش‌بنيان وجود دارد. وي تاكيد كرد: در ستاد اجرايي فرمان امام از هيچ رانتي استفاده نكرده‌ايم در هيچ مناقصه‌اي هم با عنوان اينكه ما ستاد اجرايي هستيم، ورود نكرديم؛ هيچ حضوري هم در واگذاري‌هاي اصل ۴۴ غير از يك مورد نداريم. مخبر با تاكيد بر اينكه در واگذاري‌هاي اصل ۴۴ حتي يك سهم خريداري نكرده‌ايم، افزود: تمامي فعاليت‌هاي اين ستاد جنبه تاسيسي دارند و رويكردمان هم غيرماندگاري بوده است؛ براي مثال در سال ۹۳ صد و چهار شركت داشتيم. در سال ۹۴ اين تعداد را به ۸۵ شركت در ۹۵ به ۶۵ شركت و در ۹۶ به ۶۰ شركت رسانديم، البته مصمم هستيم در سال ۹۷ اين شركت‌ها را به ۵۰ عدد كاهش دهيم. وي با بيان اينكه در تمامي فعاليت‌ها بهتر از بخش خصوصي ماليات را پرداخت كرده‌ايم، ادامه داد: براساس اظهارات مسوول ماليات كشور يكي از بهترين دستگاه‌ها در مورد پرداخت ماليات، ستاد اجرايي است. رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) گفت: در برخي از فعاليت‌ها از جمله ساخت و سازها هم براساس قانون مي‌توانستيم هزينه‌ها را به حساب ماليات‌ها بگذاريم و ديگر مالياتي ندهيم اما اينكار را نكرديم. وي تاكيد كرد: با بخش خصوصي هيچ رقابتي نداريم، آمادگي كامل داريم تا در همه فعاليت‌هاي‌مان هر بخش خصوصي كه خواهان آن فعاليت است، آن را واگذار كنيم. مخبر با تاكيد بر اينكه با دولت هم رقابتي نداريم و بهترين رابطه را با دولت داريم، اظهار كرد: از ۵ پروژه‌اي كه با كمك آقاي جهانگيري مسائل آن در شوراي اقتصاد حل شده است، ال سي چهار موردش باز شده و آن يك مورد هم با ياري خداوند تا پايان خرداد حل مي‌شود. رييس ستاد اجرايي فرمان امام تاكيد كرد: هر بخش خصوصي كه اين ۵ پروژه را مي‌خواهد، آمادگي داريم تا از يك درصد تا ۱۰۰ درصد آن را واگذار كنيم؛ ما در اين ستاد به دنبال نام و كار اقتصادي نيستيم.

وي با تاكيد بر اينكه در ستاد اجرايي چارچوبي را براي خودمان تعيين كرديم، افزود: براساس اين چارچوب بايد فعاليت‌هاي‌مان در محدوده اقتصاد مقاومتي، محروميت زدايي و اشتغال زايي باشد و تاكنون بيش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلي به‌ويژه در مناطق محروم ايجاد كرده‌ايم.

مخبر با اشاره به استفاده از ظرفيت‌هاي جوانان در ستاد اجرايي فرمان امام(ره) اضافه كرد: بيش از ۲۵۰ جوان تحصيلكرده داراي مدرك دكتري، در ستاد اجرايي مشغول به فعاليت هستند و هيچ كاري نبوده كه اراده كنيم و نتوانيم آن را انجام بدهيم.

 


محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام‌(ره): در ستاد اجرايي فرمان امام از هيچ رانتي استفاده نكرده‌ايم در هيچ مناقصه‌اي هم با عنوان اينكه ما ستاد اجرايي هستيم، ورود نكرديم؛ هيچ حضوري هم در واگذاري‌هاي اصل ۴۴ غير از يك مورد نداريم. در تمامي فعاليت‌ها هم بهتر از بخش خصوصي ماليات را پرداخت كرده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون