• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4089 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

ركوردزني همراه اول در اينترنت

در مراسم افتتاح و رونمايي از پروژه‌هاي جديد همراه اول كه علاوه بر محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، حميد فرهنگ مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره همراه اول، حسين فلاح جوشقاني رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران، مديرعامل و اعضاي هيات‌مديره شركت مخابرات ايران و جمعي از مديران و مسوولان صنعت ارتباطات كشور حضور داشتند، پروژه‌هاي بزرگ همراه اول با سرمايه‌گذاري ۲۳۲۵ ميليارد تومان، توسط وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به بهره‌برداري رسيد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، در اين مراسم «سامانه جامع خدمات مشتريان» به عنوان بزرگ‌ترين طرح در صنعت فناوري اطلاعات كشور، «مركز كنترل و مديريت همراه اول براي پايش كيفي شبكه به عنوان پيشرفته‌ترين مركز مديريت شبكه كشور و بزرگ‌ترين مركز مانيتورينگ و مديريت كيفيت سرويس در خاورميانه به لحاظ تعداد مشترك (Service Quality Management) ، «مركز بومي عمليات امنيت» ‌(MCI-SOC) «مركز بومي مديريت و پاسخگويي به رخداد» (MCI-CERT) و همچنين «مركز داده شهيد بابايي»، با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح شد. همچنين سرويس‌هاي «همراه‌يار»، «پارس‌رايت» براي جلوگيري از نشت اطلاعات سازماني، «هوشمندسازي شبكه انرژي»، «خدمات دولت همراه»، «پلتفرم خدمات‌رساني ديجيتال به كسب‌و‌كارها»، «زيست بوم بومي‌سازي شده امن گوشي‌هاي هوشمند»، توسط وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به بهره‌برداري رسيد.

همراه اول، پرچمدار ارتباطات كشور

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين مراسم با بيان اينكه ما امروز شاهد اتفاقات خوبي در همراه اول هستيم و اين موضوع نويد يك حركت جديد را به جامعه ارتباطاتي كشور مي‌دهد، گفت: همراه اول پرچمدار ارتباطات كشور ما است؛ اپراتوري كه در خاورميانه و تعاملات بين‌المللي رتبه اول را دارد. پرچمداري كه به لحاظ كيفيت، امنيت، تعامل با مشتركين و ارايه سرويس مشخصات و شوون حمل پرچم را دارد. توسعه كمي سنگيني در مجموعه همراه اول در ساليان اخير آغاز شده كه اين توسعه‌ها در دنيا ركورددار شده است. جهرمي با اشاره به اينكه در ۶ ماه گذشته توسعه بسيار سريعي در همراه اول صورت گرفته است، گفت: با اين توسعه همه شهرهاي كشور تحت پوشش خدمات نسل ۳ و ۴ قرار گرفتند؛ اين اقدامات، بسيار ارزشمند و نتيجه كار پرتلاشي بود كه جا دارد از همه دست اندركاران و مديران سابق همراه اول كه تلاش زيادي براي ارتقاي همراه اول كردند تشكر كنيم. از رويكردي كه تيم جديد پيش رو گرفتند و جوان‌گرايي شده در واقع و تيم خوب و چابكي هم هستند چه در مجموعه هيات‌مديره و چه مديرعامل محترم كه همگي خوب مفاهيم حوزه ICT را مي‌شناسند و اعتقاد به توسعه، حمايت از توليد داخلي، ارايه سرويس با كيفيت و ارزان دارند، تقدير و تشكر مي‌كنم. وزير ارتباطات با اشاره به اقدامي كه براي راه‌اندازي مركز عمليات شبكه و پايش شاخص‌هاي شبكه همراه اول انجام شد، گفت: آنچه امروز در مجموعه همراه اول به بهره‌برداري رسيد، به لحاظ كيفي موقعيت اين اپراتور را نشان مي‌دهد. همراه اول هرچند به لحاظ كميت، رشد بسيار قابل‌توجهي داشته است، اما طبيعتا به لحاظ پارامترهاي كيفي شبكه نيز بايد تلاش بسيار زيادي انجام دهد. همان ميزان كه براي توسعه كمي حركت و تلاش شد، امروز براي توسعه كيفي لازم است. جهرمي در خصوص پروژه ارتقاي شبكه ‌همراه اول گفت: ‌اين اقدام كه درراستاي به روزرساني و جايگزيني سيستم مشتركين انجام شد، زيرساخت بزرگي در كشور ايجاد كرد كه فعاليت همه شركت‌هاي ايراني را براي توسعه پلتفرم و نرم‌افزار و خدمات بومي آماده مي‌كند. اين اقدام بسيار مهم است كه مي‌تواند خدمات بسيار ارزشمندي را به مشتركين ارايه دهد.

وزير ارتباطات ادامه داد: ما همواره مورد هجمه‌هاي سايبري قرار داريم. حملاتي صورت مي‌گيرد، سرقت اطلاعاتي انجام مي‌شود كه اختلالاتي در فرآيندهاي خدمات‌دهي به مشتركين ايجاد مي‌كند. ما وظيفه داريم امنيت ايجاد كنيم. امروز با استفاده از توانمندي داخلي، ظرفيت و اين امكان در مجموعه همراه اول به وجود آمده كه در مدت كوتاهي پس از تصويب سند هماهنگي اقدام مشترك در حوزه امنيت در شوراي عالي فضاي مجازي، مركز عمليات امنيت همراه اول با استفاده از توانمندي بومي راه‌اندازي و وارد حوزه خدمت مي‌شود كه بسيار باارزش است و اميدواريم با توجه به اينكه زندگي مردم ما در حال قرار گرفتن در عرصه فضاي مجازي است، اين امكانات و خدمات امنيتي بتواند فعاليت‌هاي اقتصادي كشور را تضمين كند و باعث ارتقاي كيفيت سرويس‌هاي فضاي مجازي كه در خدمت اقتصاد كشور هستند، شود.

ثبت ركورد سرعت اينترنت همراه در كشور

جهرمي با بيان اينكه ماموريت جدي بر عهده همراه اول مي‌گذارم كه سرآغاز تحول بزرگ است، گفت: همراه اول همه عزم خود را جزم كند تا در راستاي ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه كشور كه بحث هوشمندسازي مدارس كشور را برعهده وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش گذاشته است، ظرف يك سال همه ۱۰۸ هزار مدرسه كشور را به شبكه ملي اطلاعات متصل كند تا در سال آينده يكي از برنامه‌ها، اعلام اتصال اين مدارس به شبكه ملي اطلاعات باشد. در اين مراسم براي اولين‌بار در كشور در بستر فناوري (MIMO)، ركورد سرعت اينترنت همراه شكسته شد. در حضور وزير ارتباطات سرعت يك گيگابيت بر ثانيه در شبكه همراه اول به ثبت رسيد كه بيشترين سرعت ارايه شده در نسل 4 و 5 تلفن همراه كشور است.

همراه اول؛ حامي توليد داخلي

در ادامه مراسم حميد فرهنگ، مديرعامل همراه اول با ارايه گزارشي كوتاه از فعاليت‌هاي اپراتور اول، ضمن بيان اينكه سال ۱۳۹۷ سال «حمايت از كالاي ايراني» نامگذاري شده است، اظهار داشت: همراه اول در راستاي حمايت از توليد داخل بيش از ۷۵ درصد از مصارف هزينه‌اي خود را از منابع داخلي تامين مي‌كند. همچنين كسب رتبه اول در استفاده حداكثري از منابع و مهارت‌هاي ايراني در ارزيابي عملكرد اپراتورها توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در دو دوره پياپي، نشان از اهميت همراه اول به اين موضوع دارد.

وي افزود: در جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات، امسال نيز همراه اول همچون چهار دوره گذشته موفق به كسب بالاترين سطح امتياز در بين اپراتورهاي تلفن همراه شد. فرهنگ با عنوان اينكه پروژه CRM-CBS كه اول ارديبهشت ماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر از همكاران داخلي و خارجي كليد خورد، بزرگ‌ترين طرح در صنعت فناوري اطلاعات كشور از منظرهاي محدوده، ارزش پروژه و سازمان است، گفت: منافع حاصل از اجراي اين پروژه توانمندسازي كسب و كار همراه اول، قابليت دستيابي به عمليات يكپارچه، استانداردسازي و creative rich offerings است. با اجراي اين پروژه، مشتركين دايمي و اعتباري همزمان و به صورت يكپارچه سرويس و خدمات دريافت مي‌كنند و در هزينه‌ها بهينه‌سازي مي‌شود. مديرعامل همراه اول با بيان اينكه يكي از كاركردهاي بسيار مهم اين پروژه حفظ امنيت اطلاعات مشتركين است، گفت: با راه‌اندازي اين پروژه و يكپارچه‌سازي، كنترل مكانيزه و نظارتي كه بر دفاتر و مراكز خدمات‌رساني داريم، برخي از مشكلاتي كه پيش از اين در شبكه مشاهده مي‌شد، از بين مي‌رود. همچنين امكان ارايه سرويس‌هاي بهتر به مشتركين فراهم شده است. از مشتركيني كه در مدت اجراي اين پروژه اختلالي در سرويس‌هاي ارايه شده داشتند، عذرخواهي مي‌كنيم. مشتركين خروجي اين پروژه را يك ماه ديگر با سرويس‌هايي كه همراه اول ارايه خواهد داد، مشاهده مي‌كنند. فرهنگ با اشاره به اينكه استانداردي كه همراه اول در پروژه CRM راه‌اندازي كرد به كسب و كارهاي نوپا كمك مي‌كند، گفت: همراه اول در آينده فقط سرويس ديتا، پيام كوتاه و مكالمه ارايه نمي‌دهد؛ تحول ديجيتالي را در كشور پياده‌سازي مي‌كند. بسياري از سرويس‌هاي پايه مبتني بر شارژينگ و CRM را مي‌تواند از طريق اين سرويس به بنگاه‌ها ارايه دهد. وي ادامه داد: نگاه همراه اول اين است كه يكي از رهبران منطقه در ارايه خدمات و راهكارهاي هوشمند براي توانمندسازي اكوسيستم ديجيتال با ارايه سرويس‌هاي ديجيتال و تمركز بر آن باشد و در كنار توسعه شبكه، در اين بخش هم سرمايه‌گذاري انجام مي‌شود. همراه اول قصد دارد همزمان با تحولات ديجيتال، علاوه بر به‌روزرساني سازمان و فعاليت دركسب و كار اصلي خود، در حوزه‌هاي ديگر نيز فعاليت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون