• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4089 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت

سرمربي جديد ايتاليا از تغييرات در اين تيم مي‌گويد

مانچيني در آتزوري

رسول مجيدي

 

 

تيم ملي ايتاليا بالاخره سرمربي جديد خودش را شناخت؛ روبرتو مانچيني. مربي موفق فوتبال ايتاليا حالا سكان آتزوري را به دست خواهد گرفت. وقتي آنتونيو كونته حدود 2 سال پيش از فوتبال ايتاليا خداحافظي كرد، هيچكس فكرش را نمي‌كرد كه تيم ملي اين كشور به چنين روزي بيفتد. كمتر از يك ماه ديگر جام‌جهاني در روسيه برگزار مي‌شود و تيم ملي ايتاليا غايب بزرگ آن است. حالا مانچيني وظيفه بزرگي بر دوش دارد. او بايد ايتاليا را به جايگاه واقعي‌اش برساند. مانچو پيش‌تر نتايج خوبي با لاتزيو و اينترميلان گرفته بود. مدتي مربي منچسترسيتي بود و بعد به تركيه و گالاتاسراي رفت. مانچيني تا همين چند هفته پيش سرمربي تيم زنيت سنت‌پترزبورگ بود ولي با فسخ قراردادش به ايتاليا آمد. گفته مي‌شود او اين تصميم را با قلبش گرفته و با اين اقدام از لحاظ مالي ضرر كرده است. خودش مي‌گويد: «احساساتي شده‌ام زيرا سرمربيگري در تيم ملي ايتاليا چيز بي‌اهميتي نيست. سرمربيگري در تيم ملي يكي از زيباترين چيزهايي است كه برايم رخ داده است. براي پدر و مادرم خوشحالم. فكر مي‌كنم كه آنها نيز از اين رويداد خوشحالند. مي‌خواهم از مربياني كه مرا به عنوان بازيكن پرورش دادند، تشكر كنم. فكر مي‌كنم كه سرمربيگري در تيم ملي ايتاليا براي هر مربي ايتاليايي مي‌تواند بزرگ‌ترين آرزوي هركس باشد. كساني هستند كه كار در باشگاه را ترجيح مي‌دهند و دوست دارند هرروز بازيكنان خود را ببينند، اما فكر نمي‌كنم كه نديدن هرروزه بازيكنان مشكلي در كار باشد. من سال‌ها سرمربيگري كرده‌ام و اكنون تصميم آمدن به تيم ملي صحيح است زيرا حالا بايد براي تيم ملي كاري انجام دهيم.»

او هدفش از آمدن به نيمكت آتزوري را هم اينطور توضيح مي‌دهد: «عدم راهيابي به جام جهاني براي هواداران و تماشاگران تيم ملي ايتاليا چيزي بود كه با آن سخت كنار آمدند. مي‌خواهم براي ايتاليا سرمربي خوبي باشم و ايتاليا را به اوج اروپا و دنيا برسانم. ليگ ملت‌هاي اروپا اولين تعهد مهمي است كه به زودي نيز آغاز خواهد شد. اميدوارم بتوانم تيم ملي را به سطوح بالايي برسانم و با سخت كار كردن مي‌توان اين كار را انجام داد. مي‌دانم كه سرمربيگري در تيم ملي ايتاليا سخت‌ترين چالش دوران حرفه‌اي من است زيرا اگر در يك باشگاه، شكست بخوريد، هواداران باشگاه از شما عصباني مي‌شوند اما اين جا در تيم ملي، پنجاه ميليون نفر منتقد شما خواهند بود. اما اگر بتوانيد به قهرماني برسيد، تمام مردم كشور شاد و راضي خواهند شد. اميدواريم با ايتاليا بتوانيم به جام مهمي برسيم.»

او البته از تغييرات در تركيب تيم ملي هم صحبت كرد: «بازيكنان زيادي در ايتاليا وجود دارند و حتي در زمان‌هاي سخت نيز مي‌توانيم بازيكنان با كيفيتي بيابيم.» و به طور مشخص درباره بالوتلي گفت: «قطعا با او صحبت خواهيم كرد و احتمالا او را به تيم ملي خواهيم آورد. او يكي از بازيكناني است كه دوست داريم به روزهاي زيرنظر چزاره پراندلي در يورو 2012 بازگردد. » سرمربي جديد ايتاليا درباره كريشيتو هم گفت: «هر بازيكني كه آماده باشد دعوت مي‌شود و او اكنون صد‌درصد آماده است.»

مانچيني البته به طور واضح درباره ستاره‌هاي تيم ملي ايتاليا هم صحبت كرد: «پيرلو؟ با او صحبت خواهيم كرد و بايد ببينيم كه مي‌خواهد چه كاري انجام دهد. بازي خداحافظي بوفون؟ با او در خصوص بازي دوستانه با هلند در تورين صحبت خواهيم كرد. او و دنيله ده‌روسي كمك‌هاي زيادي به ايتاليا كرده‌اند. با آنها صحبت خواهم كرد تا از هدف آنها مطلع شوم. وقتي مسابقات آغاز شود، از بازيكناني دعوت به عمل خواهيم آورد كه در بهترين شرايط باشند.»

 


تغييرات ايتاليا با آمدن مانچيني

 

بالوتلي برمي‌گردد؛ سرمربي جديد اعلام كرده بدون شك او را دوباره به تيم ملي فراخواهد خواند.

پيرلو مي‌ماند و بوفون مي‌رود؛ از صحبت‌هاي مانچيني اينطور برمي‌آيد كه او به فكر بازي خداحافظي بوفون افسانه‌اي است اما قصد دارد همچنان پيرلو را در تيمش نگه دارد.

دي‌باجيو به تيم اميد برمي‌گردد؛ لوييجي كه در دو بازي دوستانه با آرژانتين و انگليس، هدايت ايتاليا را برعهده داشت حالا دوباره به تيم زير21‌سال برمي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون