• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4090 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

گفت‌وگوي «اعتماد» با اكبرپور، پيشكسوت استقلال

اميدوارم برنده داربي به فينال قهرمانان آسيا برسد

فرهاد اصلانپور

 

 

تيم فوتبال استقلال در جريان دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در حالي برابر ذوب آهن قرار گرفت كه به لطف درخشش مهدي رحمتي توانست شاگردان امير قلعه‌نويي را 3 بر يك شكست دهد و در مجموع دو بازي رفت و برگشت 3 بر 2 برنده جدال بزرگ اصفهان و تهران لقب بگيرد. درست زماني كه مشخص شد استقلال بايد برابر ذوب آهن تحت رهبري امير قلعه‌نويي قرار گيرد، خيلي‌ها پيش‌بيني مي‌كردند بازي جذاب و تماشايي را شاهد خواهيم بود؛ ديداري كه شايد از ابتدا و پيش از بازي با جنجال شروع شد و در نهايت با جنجال هم به پايان رسيد. پس از اينكه داور عماني سوت آغاز بازي را به صدا درآورد لحظاتي از بازي نگذشته بود كه درگيري ميان بازيكنان دو تيم زهر چشمي از داور بازي گرفت. هرچه از دقايق بازي مي‌گذشت فشار زياد هواداران و البته استرس موجود در ساق‌هاي بازيكنان، بازي را سخت‌تر و سخت‌تر مي‌كرد تا اينكه در نهايت «مامه بابا تيام» مهاجم نيجريه‌اي استقلال با هنر فردي خود، سه بار دروازه‌ رشيد مظاهري را باز كرد تا شاگردان امير قلعه‌نويي تيم‌شان را حذف شده ببينند. البته ذوب‌آهن توانست يك گل به مهدي رحمتي بزند تا دقايق پاياني را اميدوارانه دنبال كند و چه بسا شايد اگر ربيع عطايا بيشتر دقت مي‌كرد الان ذوب‌آهني‌ها به جمع 8 تيم برتر آسيا رسيده بودند. البته همانطور كه اشاره شد پيش از آغاز اين بازي جدال لفظي كي‌روش و امير قلعه‌نويي حاشيه‌هاي زيادي را به اين بازي ديكته كرد؛ حاشيه‌هايي كه پس از پايان بازي با واكنش سرمربي ذوب‌آهن همراه بود. قلعه‌نويي پس از اين بازي در اظهارنظري جالب عنوان كرد من پيروزي استقلال برابر ذوب آهن و صعودش به جمع 8 تيم برتر آسيا را به مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان، مهدي تاج به عنوان رييس فدراسيون فوتبال و كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال تبريك مي‌گويم. البته اين تبريك را به فوتبال نمي‌گويم. اين اظهارات تند سرمربي ذوب آهن نشان داد او چقدر از اين شكست ناراحت است و حالا وزير ورزش و جوانان، رييس فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي را مقصر باخت خود مي‌داند. براي بررسي بيشتر اين بازي با عليرضا اكبرپور همكلام شديم تا از زبان پيشكسوت تيم فوتبال استقلال بيش از پيش اين بازي را بررسي كنيم.

 

استقلال با پيروزي برابر ذوب آهن به مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا رسيد. ارزيابي شما از اين بازي چيست؟

قبل از آغاز بازي جنجال‌هاي زيادي به پا شده بود. همين مساله حساسيت را در بين بازيكنان زياد كرده بود. اگر به بازي دقت كنيد مي‌بينيد استرس در بين ساق‌هاي بازيكنان بطور مشهودي ديده مي‌شد بطوري كه همان لحظات ابتدايي شاهد يك درگيري ميان بازيكنان دو تيم بوديم. من فكر مي‌كنم دو تيم، بازي بسيار خوبي را به نمايش گذاشتند. البته استقلال از همان اول سعي داشت دروازه حريف را باز كند چرا كه نياز به گل داشت و مي‌دانست اگر بازي به دقايق پاياني برسد و گلي نزده باشد، كارش بسيار دشوار خواهد بود. در هر صورت فكر مي‌كنم استقلال به آنچه مستحقش بود، رسيد.

با توجه به شكست يك بر صفر در بازي رفت كه كار را براي شاگردان آقاي شفر سخت كرده بود، به نظرتان صعود استقلال به مرحله بعد محتمل بود؟

در بازي رفت هم استقلال عملكرد خيلي خوبي داشت. من خاطرم هست در آن بازي چقدر موقعيت گل روي دروازه ذوب آهن ايجاد شد كه رشيد مظاهري آنها را يك به يك مهار كرد. اگر اشتباه روزبه چشمي نبود و آن هند را مرتكب نمي‌شد قاعدتا استقلال مي‌توانست حداقل يك تساوي از ذوب آهن در اصفهان بگيرد. به هر حال فوتبال، بازي اشتباهات است و ديديد كه استقلال چگونه شكست يك بر صفر را در ورزشگاه آزادي جبران كرد.

پس از اينكه ذوب آهن به گل رسيد اين استرس را نداشتيد كه تيم محبوب‌تان گل بعدي را بخورد و از ليگ قهرمانان آسيا كنار برود؟

چرا؛ واقعا استرس داشتم. ذوب آهن در دقايق آخر فشار زيادي روي دروازه ذوب آهن آورد. در ثانيه‌هاي پاياني هم كه ربيع عطايا يك فرصت خوب را از دست داد كه شايد اگر كمي دقت مي‌كرد به راحتي مي‌توانست دروازه استقلال را باز كند. به هر حال اگر آن توپ گل مي‌شد هيچ چيز از شايستگي‌هاي استقلال كم نمي‌كرد چرا كه اين تيم با قهرماني در جام حذفي و عملكردش در نيم‌فصل دوم نشان داد چه تيم قدرتمندي است.

اين استقلال پتانسيل قهرماني در آسيا را دارد؟

خيلي زود است از الان بخواهيم درباره قهرماني صحبت كنيم اما اگر اين استقلال كمي تقويت شود مي‌تواند به راحتي به فينال آسيا برسد و قهرمان شود. من فكر نمي‌كنم استقلال چيزي از رقباي ديگرش در آسيا كم داشته باشد. فقط بايد از نظر جذب بازيكن كمي تقويت شود تا بتواند با قدرت بيشتري به مصاف حريفان خود برود.

دوست داريد استقلال در مرحله يك چهارم نهايي با پرسپوليس بازي كند يا برابر يك تيم قطري به ميدان برود؟

من واقعا دوست دارم تيم‌مان برابر يك تيم قطري بازي كند و پرسپوليس هم همين گونه برابر يك تيم قطري به ميدان برود تا نمايندگان ايران يكديگر را در يك چهارم نهايي حذف نكنند. اگر اين اتفاق بيفتد قاعدتا اين دو تيم مي‌توانند در نيمه نهايي به مصاف هم بروند و بازي بسيار زيبايي را شاهد باشيم. شما تصور كنيد برنده داربي به فينال ليگ قهرمانان آسيا برسد ،چقدر براي هواداران جذاب‌تر خواهد بود.

 


عليرضا اكبرپور، مهاجم اسبق استقلال اعتقاد دارد بهترين قرعه براي سرخابي‌ها در مرحله يك‌چهارم ليگ قهرمانان آسيا برخورد با قطري‌هاست. او مي‌گويد: اگر اين اتفاق بيفتد قاعدتا اين دو تيم مي‌توانند در نيمه نهايي به مصاف هم بروند و بازي بسيار زيبايي را شاهد باشيم. شما تصور كنيد برنده داربي به فينال آسيا برسد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون