• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4090 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

داور بازي استقلال با ذوب‌آهن در حد اين بازي نبود

رسول كربكندي

دو تيم ذوب آهن و استقلال به عنوان تيم دوم و سوم جدول رده‌بندي ليگ برتر به مصاف هم رفتند كه همين مساله باعث حساسيت اين ديدار ‌شد. از طرفي قلعه‌نويي به عنوان مربي سابق استقلال روي نيمكت ذوب‌آهن بود كه موجب شد حساسيت اين بازي دو چندان شود. تقابل اين دو تيم در اين مرحله و حذف يكي از اين دو تيم در اين مرحله حيف بود.

در بازي رفت، بازي پربرخورد و باكيفيتي را شاهد بوديم كه استقلال هم در آن بازي نمايش بدي نداشت. در دقيقه ۹۰ ديدار رفت آن خطاي عجيب رخ داد و ذوب‌آهن به برتري رسيد. نتيجه يك بر صفر در ديدار رفت، بازي برگشت را براي هر دو تيم سخت مي‌كرد. استقلال مي‌دانست در بازي برگشت حمايت پرشور هوادارانش را در اختيار دارد كه اين اتفاق هم افتاد. آنها به خاطر اينكه پرسپوليس هم توانسته بود به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود كند، نمي‌خواستند مقابل حريف سنتي‌شان كم بياورند.

تيام يك تنه استقلال را برنده كرد. تيام از نبود دو مدافع مياني ذوب‌آهن كمال استفاده را برد و در اين ديدار هت‌تريك كرد. گل دوم او نشان‌دهنده كيفيت بالاي اين مهاجم بود. در كل اين ديدار بازي پرهيجان و سختي بود. وقتي استقلال گل سوم را به ذوب‌آهن زد، همه فكر كردند كه تير خلاص به ذوب‌آهن وارد شده است اما ذوب‌آهن توانست خيلي زود گل اول را به ثمر برساند تا هيجان بازي دو چندان شود. ذوب‌آهن مي‌توانست در دقيقه ۹۵ گل دوم كه موجب صعودش مي‌شد را به ثمر برساند اما با بدشانسي موفق به اين كار نشد.

دو تيم از داوري اين ديدار راضي نبودند. داور در حد و اندازه اين بازي نبود و شايد درصدي هم به ضرر ذوب‌آهن سوت زد. او مي‌توانست از هر دو تيم بازيكناني را اخراج كند اما اين كار را نكرد.

به نظرم اعلام فهرست ۳۵ نفره تيم ملي فوتبال پيش از مسابقات‌ نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا بي‌سليقگي بود و اصلا حرفه‌اي نبود. اگر قرار بود فدراسيون فوتبال تا تاريخ معيني فهرست نفراتش را به فيفا اعلام كند، اين فهرست را اعلام مي‌كرد اما پس از بازي‌هاي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا آن را رسانه‌اي مي‌كرد تا جلوي حرف و حديث‌ها را مي‌گرفت. قطعا اعلام فهرست تيم ملي پيش از اين دو ديدار، روي عملكرد بازيكناني كه اميدوار به حضور در تيم ملي بودند اما در اين فهرست حضور نداشتند، تاثيرگذار بوده و از نظر رواني آنها را تحت تاثير قرار داده است.

كار استقلال و پرسپوليس در مراحل بعد خيلي سخت است. اشكال اين مسابقات اين است كه از يك فصل به فصل بعد موكول مي‌شود. همچنين حريفان قطري قطعا بازيكنان بزرگي جذب مي‌كنند اما اميدوارم كه تيم‌هاي ما بتوانند پس از سال‌ها به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا كرده و براي ايران افتخار كسب كنند. البته در فينال بايد با تيم‌هاي قدر شرقي بازي كنند كه كار را براي تيم‌هاي ما بسيار سخت مي‌كند. اين فاصله زماني تا برگزاري مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، مي‌تواند موجب آماده‌تر شدن نمايندگان ما شود ولي تيم‌هاي قطري با قدرت مالي كه دارند قدرتمندتر مي‌شوند.

پيشكسوت ذوب‌آهن

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون