• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4109 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

نيم نگاه ترامپ به ايران در سنگاپور

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور ايالات متحده به حضور كشورش در توافق هسته‌اي با ايران پايان داده اما همچنان چشم انتظار توافقي مجدد با تهران به سبك و سياق مورد علاقه خودش است. وي پس از ديدار با كيم جونگ اون در ابتداي نشست خبري نسبت به حل اختلاف هسته‌اي با ايران ابراز اميدواري كرد. البته لحن دونالد ترامپ درست مانند 16 ماه گذشته از رياست‌جمهوري‌اش در قبال ايران تند و تيز بود. وي در اين زمينه گفت: «اميدوارم در موقع مناسب و بعد از اينكه تحريم‌ها تاثير خود را گذاشت- و آنچه عليه ايران وضع كرده‌ايم تحريم‌هاي بسيار شديدي است- آنها به سر ميز مذاكره و توافقي واقعي برگردند زيرا واقعا چنين چيزي را دوست دارم اما حالا براي چنين تحولي زود است.»

رييس‌جمهور ايالات متحده در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه موضوع گسترش تسليحات هسته‌اي را بسيار مهم مي‌داد، گفت: «به همين دليل پيگير موضوع توافق هسته‌اي با ايران بودم». به گزارش بي‌بي‌سي، وي تلويحا تصميم خود در خروج از برجام را موثر دانست و اين گفته را تكرار كرد كه به نظر او، رفتار ايران اخيرا تغيير مثبت يافته است.

ترامپ در بخش ديگري از اين مصاحبه گفت كه «گروگان‌هاي امريكايي» پيشاپيش از كره شمالي آزاد شده و به كشورشان باز گشته‌اند بي‌آنكه به گفته او، مانند آزادي گروگان‌هاي امريكايي از ايران، يك ميليارد و هشتصد ميليون دلار باج پرداخته شده باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون