• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4109 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

از 2014 تا 2018

همه مربيان چهار سال قبل

خيلي از فوتبالي‌ها ثبات را عامل موفقيت مي‌دانند. مخصوصا ثبات در كادر فني. اين دسته از افراد معتقدند كه مربي اگر فرصت كافي براي اجراي برنامه‌هايش داشته باشد مي‌تواند در بلندمدت به موفقيت برسد. معمولا براي اثبات حرف‌شان هم از آلمان به عنوان نمونه موفق اين تجربه و از كشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس براي نشان دادن تغييرات زياد و بي‌ثمر ياد مي‌كنند. به همين بهانه نگاهي مي‌اندازيم به مربياني كه از دوره قبلي جام‌جهاني همچنان روي نيمكت تيم‌شان نشسته‌اند.

يواخيم لو

براي آلماني‌ها كه كلا در دوران فوتبال ملي از 10 سرمربي استفاده كرده‌اند، خيلي عجيب نيست كه باز هم لو را به عنوان سرمربي بالاي سر تيم ببينند. تئوريسين جذاب فوتبال كه افتخار بزرگ قهرماني جهان را با تيم ملي كشورش در كارنامه دارد، همواره توانسته تيمش را تا رده‌هاي بالاي تورنمنت‌هاي معتبر برساند. حضور در فينال يورو2008، حضور در نيمه‌نهايي يورو2012 و يورو2016 و جام‌جهاني 2010 و قهرماني در جام كنفدراسيون‌هاي 2017 كارنامه كلي لو در تيم ملي آلمان به حساب مي‌آيد.

اسكار تابارز

از سال 2006 هدايت اروگوئه را به عهده گرفت. البته او قبلا بين سال‌هاي 88 تا90 ميلادي هم عهده‌دار اين سمت بوده. تابارز در جام‌جهاني 2010 موفق شد پس از سال‌ها اروگوئه را به يك مقام درخور در جام‌جهاني برساند. اروگوئه با خط حمله فوق‌العاده، گروه ساده و حضور تابارز روي نيمكت اميد زيادي به صعود به مراحل پاياني دارد.

ديديه دشان

كاپيتان تيم قهرمان فرانسه در جام‌جهاني 98 و يورو2000، بعد از ناكامي بلان در يورو2012 هدايت خروس‌ها را به عهده گرفت. حذف در يك‌چهارم جام‌جهاني برزيل به دست آلمان و از دست دادن قهرماني يورو 2016 در خانه مقابل پرتغال بدون كريستيانو رونالدو، كارنامه دشان در تيم ملي فرانسه به حساب مي‌آيد. او با بازيكنان فوق‌العاده‌اي كه امسال در اختيار دارد، اميد زيادي به كسب موفقيت در جام‌جهاني دارد.

خوزه پكرمن

از سال 2012 هدايت كلمبيا را به‌عهده گرفت. بهترين نتيجه كلمبيا در جام جهاني، با حضور او در سال2014 رقم خورد. با درخشش خامس رودريگز كه آقاي گل جام هم لقب گرفت. هم ‌گروهي با تيم‌هاي لهستان، سنگال و ژاپن فرصت خوبي براي پكرمن و شاگردانش است كه خودشان را به مراحل بعد برسانند.

كارلوس كي‌روش

مرد پرتغالي هفت سال است كه روي نيمكت تيم ملي ايران نشسته. او اولين كسي به حساب مي‌آيد كه موفق شده دو بار پياپي ايران را به جام جهاني هدايت كند. بازي‌هاي ايران در برزيل اگرچه با نتيجه همراه نشد اما به نظر اهالي فوتبال راضي‌كننده بود. مخصوصا نمايش خيره‌كننده مقابل ياران مسي. از قول نشريه كيكر او محبوب‌ترين مربي تاريخ فوتبال ايران به‌حساب مي‌آيد. هرچند اين اواخر حواشي او حرف و حديث‌هاي فراواني به وجود آورده، اما همچنان اميد اول يوزها براي درخشش در جام‌جهاني، حضور باثبات او روي نيمكت تيم ملي ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون