• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4109 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

شهردار تهران: پيمانكاران خواستار تسويه حساب‌ هستند

شهردار تهران ضمن بازديد از خط ۷ مترو تهران از افتتاح پنج كيلومتر از اين خط ظرف روزهاي آينده خبر داد.

محمدعلي افشاني در بازديد خود از خط ٧ متروي تهران، گفت: اين پروژه يك مرحله افتتاح شد كه هدف از اين افتتاح اين بود كه قطار از ابتدا تا انتهاي مسير را طي كند اما تنها در هفت ايستگاه و آن هم با نواقص فراوان بهره‌برداري شده بود.

وي افزود: آنچه مهم است و بايد مورد توجه قرار گيرد اين موضوع است كه قطارشهري در اولويت اول شهرداري تهران قرار گرفته است و همچنين در حمل و نقل و ايمني نيز نقش بسزايي دارد چرا كه بخشي از مردم توان استفاده از خودروي شخصي را ندارند و افرادي هم وجود دارند كه با داشتن احساس مسووليت اجتماعي مي‌خواهند بر كاهش آلودگي هوا تاثيرگذار باشند.

وي ادامه داد: از ديد زيست محيطي نيز قطار شهري به دليل تاثيري كه در كاهش آلودگي هوا، ترافيك و صرفه‌جويي در زمان دارد نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد؛ لذا با در نظر گرفتن جميع اين موارد اميدواريم بتوانيم تا چند روز آينده و در تيرماه سال جاري پنج كيلومتر از خط ۷ مترو را افتتاح كنيم و برابر قول‌هايي كه از سوي مديران مترو داده شده است، اميدواريم اين خط در نيمه نخست سال آينده به طور كامل به بهره‌برداري برسد.

وي تاكيد كرد: تامين بيش از ۱۰۰۰ ميليارد تومان براي تكميل اين خط با وجود بدهي‌هاي زيادي كه شهرداري تهران دارد كار بسيار پيچيده‌اي بود. در حال حاضر پيمانكاران مدام جلوي درب شهرداري تهران تظاهرات مي‌كنند و تقاضاي تسويه حساب‌هاي خود را دارند. پيمانكاراني كه حساب شده شعار مي‌دهند، هر روز كه مي‌گذرد رنگ شعارهاي آنها تغيير مي‌كند و به سمتي مي‌روند كه نشان مي‌دهد اعتراضات آنها جدي است.

شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در خصوص تكميل خط ۶ مترو تهران گفت: تكميل اين خط نيز در دستور كار قرار دارد و اميدواريم كه خط ۶ نيز تا پايان شهريور ماه سال آينده به بهره‌برداري برسد تا مردم بتوانند از اين خطوط استفاده كنند.

وي افزود: بي‌ترديد صحت و سرعت بايد در تكميل پروژه‌ها با هم وجود داشته باشد و قطعا كيفيت و كميت بايد در كنار هم سرلوحه كار قرار گيرد اما بي‌ترديد كيفيت و صحت انجام پروژه‌ها از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چرا كه هزينه اجراي درست پروژه‌ها از هزينه‌هاي تعمير و نگهداري پروژه در هنگام اجرا كم مي‌كند.

افشاني در تشريح تكميل خط ۷ مترو تهران با اشاره به اينكه اعتبار مورد نياز اين خط به طول ۲۷ كيلومتر تا تاريخ افتتاح اوليه آن ۱۷۰۰ ميليارد تومان بوده است، افزود: اعتباري كه براي تكميل و اتمام پروژه خط ۷ مترو به صورت ايمن لازم بود بيش از ۲۷۰۰ ميليارد تومان بود. به اين ترتيب تا زمان افتتاح اوليه كه سال گذشته انجام شد تنها ۴۰ درصد اعتبار پروژه پرداخت شده بود؛ ضمن آنكه براي اتمام آن به بيش از يك سال زمان ديگر نياز داريم. اميدواريم كه اين پروژه تا پايان شهريور ماه سال آينده به صورت كامل و با تجهيز تمامي موارد ايمني به اتمام برسد.

وي ادامه داد: ۷۰۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت براي تامين منابع مالي تجهيز و توسعه مترو به زودي منتشر مي‌شود و اميدواريم تا نوروز بيش از ۱۰۰۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت منتشر شود.

وي در خصوص تامين واگن‌هاي مورد نياز مترو نيز گفت: ۲۰۰۰ واگن توسط دولت براي كل كشور مقرر شده كه تامين شود كه از اين تعداد ۱۰۵۰ واگن متعلق به شهر تهران است. از اين تعداد براي ۶۳۰ واگن مناقصه برگزار شده و قراردادهاي آنها آماده امضاست. به محض امضاي اين قراردادها كار ساخت واگن‌ها آغاز مي‌شود اما حداقل دو سال به طول مي‌انجامد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون