• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4110 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد

پالس حمايتي از دانشجويان بازداشتي

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم: از تمام ظرفيت‌هاي‌مان براي پيگيري احكام دانشجويان بازداشتي استفاده مي‌كنيم

«وزارت علوم از تمام ظرفيتش براي پيگيري وضعيت دانشجويان و احكام صادر شده براي آنها استفاده مي‌كند»؛ اين گفته غلامرضا غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم در مورد دانشجوياني است كه در اعتراضات دي ماه بازداشت شده‌اند و حالا احكام قضايي‌شان در حال صادر شدن است تا جايي كه اخيرا براي دو نفر از اين دانشجويان دانشگاه، حكم حبس صادر شده است. غفاري در همين رابطه به اعتماد آنلاين گفته كه در طول ماه‌هاي گذشته وزارت علوم به تلاشش براي تخفيف در حكم دانشجوها ادامه داده است. او ادامه داد: «هفته گذشته تا آنجا كه من در جريان بودم هنوز حكمي براي دانشجويان صادر نشده بود و اين موضوع خيلي جديد است.»

محمدرضا تابش، نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به تشكيل پرونده قضايي و صدور احكام سنگين براي دانشجويان بازداشت شده در ناآرامي‌هاي دي‌ماه گفت: «اين انتظار از وزير علوم وجود دارد كه با اقتدار، قدرت، قوت و با تعامل و هماهنگي ميان ساير وزراي مرتبط از جمله وزير اطلاعات و وزير كشور معضل و مشكل تشكيل پرونده قضايي و صدور احكام براي دانشجويان را حل‌وفصل كند. متعجبم كه با وجود قول آقاي وزير، شاهد صدور چنين احكامي براي دانشجويان هستيم.»

او همچنين افزود: «شخص آقاي وزير علوم در بدو پذيرش مسووليت‌شان قول دادند كه مسائل دانشجويان از جمله ستاره‌داران و بازداشتي‌ها را حل و فصل كنند.» در همين راستا محمدرضا تابش از ابزارهاي مجلس براي پيگيري وضعيت دانشجويان به سوال از وزير علوم توسط فراكسيون اميد اشاره كرده و به اعتماد آنلاين گفته است: «فراكسيون اميد مي‌تواند از وزير علوم سوال كند و در جلسه‌اي از ايشان روند كار را بپرسد. به نظر مي‌رسد آقاي وزير مي‌تواند از مقام معظم رهبري و بزرگواري ايشان بهرمند شود. وزير علوم‌مي‌تواند حداقل با مقام معظم رهبري مكاتبه كند و عفوي كه در اختيار ايشان است شامل دانشجويان شود.» علي مطهري نيز به اعتماد آنلاين اعلام كرده صدور احكام سنگين براي دانشجويان را پيگيري خواهد كرد.

وي گفت: «نبايد با كساني كه صرفا اعتراض داشتند و شعار دادند، سختگيري شود اما افرادي كه اموال عمومي را تخريب يا امنيت جامعه را مخدوش كردند، قاعدتا بايد مجازات شوند. بايد ديد كه اين افراد- دانشجويان- به اموال عمومي آسيب زده‌اند يا ايجاد رعب و وحشت كرده‌اند يا خير اما اگر صرفا تظاهراتي بوده و شعاري دادند به نظر من نبايد مجازات شوند.»

مطهري تصريح كرد: «بايد در خصوص احكام سنگين براي دانشجويان تحقيق و از مسوولان قوه قضاييه سوال كنيم كه اين محكوميت‌ها در چه حدي بوده است. »به غير از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز دولت براي پيگيري وضعيت دانشجويان دست به كار مي‌شود. اين خبري است كه محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت آن را اعلام كرده و گفته كه «اين عزيزان فرزندان ما هستند.» نوبخت به پيگيري وضعيت دانشجويان از طريق جلسات مشترك قوا اشاره كرده و تصريح كرد: «بايد براي جلوگيري از موج دشمنان دست به دست هم دهيم. در اينجا استقلال قوا مطرح است اما در جلسات مشترك اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم، اين عزيزان فرزندان ما هستند. شايد در برخي از مواقع تحمل‌شان كم شود و حرفي بزنند ولي ما نبايد كاري كنيم كه روح ناآرام‌شان دچار تلاطم بيشتري شود بلكه بايد با عطوفت با اين عزيزان برخورد كنيم.»

 


علي مطهري: بايد در خصوص احكام سنگين براي دانشجويان تحقيق و از مسوولان قوه قضاييه سوال كنيم كه اين محكوميت‌ها در چه حدي بوده است. نبايد با كساني كه صرفا اعتراض داشتند و شعار دادند، سختگيري شود اما افرادي كه اموال عمومي را تخريب يا امنيت جامعه را مخدوش كردند، قاعدتا بايد مجازات شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون