• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4113 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد

صداي مخالف

پيوند زدن اصلاح‌طلبان و امريكا در «صبح نو»

روزنامه اصولگراي «صبح نو» در شماره روز دوشنبه به موضوع نامه برخي اصلاح‌طلبان خطاب به رهبري كه خواستار مذاكره مستقيم با امريكا شدند پرداخت. نگارنده يادداشت «خنجر از پشت» كه در شماره 491 منتشر شده، نوشت: «بدون شك اين اقدام آنها را بايد در راستاي پيوند محكم با دشمنان و زاويه‌داراني دانست كه سال‌هاست عز‌م‌شان را بر شكست نظام جمهوري اسلامي جزم كرده‌اند كه گويا با آمدن ديوانه‌اي از جنس ترامپ اين پيوند خود را مستحكم‌تر از قبل نيز كرده‌اند، غافل از اينكه بيش از آنچه به هدف خود نائل شوند در چشم ملت ايران منفورتر از قبل‌ مي‌شوند.»البته اين يادداشت بدون نام و نشان نوشته كه بي‌شك اگر قرار باشد ترامپ به برخي افراد داخلي جهت همراهي كردن با پروژه‌هاي ضد ايراني و پروژه فشار به ملت ايران پاداشي بدهد چه كساني سزاوارتر از امضاكنندگان اين نامه هستند؟ اقدام آنها به زعم نويسنده هيچ قرابت فكري به نيروهاي وفادار انقلاب اسلامي ندارد و البته متذكر شده كه اين خط هيچ سنخيتي هم با اصلاح‌طلبان به معناي واقعي نداشته است. اين يادداشت اما با مزاح نگارنده به پايان رسيده است چرا كه يادداشت نويس روزنامه صبح نو معتقد است كه بايد به كساني كه پيوندي اين‌چنيني با خط دشمن برقرار كرده‌اند تبريك گفت! شايد هم بتوان خلاصه نامه آنان را اينگونه تعبير كرد: «ترامپ عزيز و دوست‌داشتني ما آماده هستيم. »

از شور فوتبال تا تكرار خاتمي در «جوان»

روزنامه جوان همچنان در فضاي فوتبالي هفته گذشته است گرچه توانسته فضاي فوتبالي و شور و شوق پس از برد را تا مسائل حقوق بشري پيش ببرد و بعد از آن به «تكرار» خاتمي پيوند بزند. سرمقاله روز دوشنبه اين روزنامه با عنوان «مقصري كه هيچگاه پاسخگو نيست» و به قلم حسن رضايي منتشر شد. نگارنده در ميانه اين يادداشت از گزاره‌اي ياد مي‌كند كه آن را «مسووليت‌گريزي اجتماعي محمد خاتمي» مي‌نامد. نقد اين روزنامه اصولگرا به آن چيزي است كه سكوت خاتمي در مواجهه با عملكرد دولت تعبير كرده است. حسن رضايي در اين يادداشت به نامه‌ 100 تن از فعالان رسانه‌اي و سياسي اصلاح‌طلب به خاتمي و انتقادات درون جرياني آنها نيز اشاره كرده و دليل نگارش اين نامه را بي‌بهره ماندن آنها از كيك قدرت خوانده است. رضايي در بخشي از اين يادداشت نوشته «آنها علاوه بر آنكه از عملكرد خاتمي در باندي كردن شوراي عالي اصلاح‌طلبان و «افتضاح ليست‌ها» به‌شدت گلايه دارند، باز هم حمله واضح و مستقيم به او را به معناي بيرون افتادن هميشگي از باند قدرت مي‌دانند و در اين زمينه صبوري به خرج داده‌اند.»نويسنده يادداشت مي‌گويد بعد از ماجراي «تكرار» مدت‌هاست كه از خاتمي خبري نيست و به تعبير او گويي خاتمي تنها براي مطالبه آفريده شده نه براي پاسخگويي!«جوان» دعوت خاتمي براي انتخابات را «تكرار يك اشتباه تاريخي» مي‌داند و معتقد است آنهايي كه امروز از توبه‌كنندگان و پشيمانان حمايت از روحاني هستند همين مطالبه را دارند؛ مطالبه پاسخگويي به اينكه چه بلايي بر سر اقتصاد و معيشت مردم آمده است.

چه كسي پاسخگو است؟ سوال «جهان‌نيوز»

پايگاه خبري جهان‌نيوز، به مدير مسوولي پرويز سروري روز دوشنبه با انتشار گزارشي اين سوال را طرح كرده كه «مردم پاسخ سوالات خود را از كجا دريافت كنند؟ مجلس بايد هواي دولت را داشته‌باشد يا مردم را؟» در اين گزارش رويكرد حمايتي برخي نمايندگان مجلس در همراهي با دولت نقد شده است. جهان‌نيوز به اين موضوع پرداخته كه حساسيت زيادي روي سوال يا استيضاح وزرا وجود دارد و حتي اشاره شده كه چگونه سوال از رييس‌جمهوري در مجلس منتفي شد. در پايان اين گزارش كه هم دولت و هم مجلس را نشانه رفته نوشته‌ شد: «اين در شرايطي است كه برخي نمايندگان بيان مي‌كنند كه عدم پاسخگويي دولت در مجلس و اينكه مردم جاي ديگري براي پاسخگويي مسوولان نمي‌يابند، سبب مي‌شود كه برخي اعتراضات به خيابان‌ها كشيده شود و ممكن است مانند دي ماه سال گذشته اين اعتراضات با ورود عوامل ضدانقلاب و بيگانه به اغتشاش و آشوب بدل شود. امروز سوالات بسياري در ذهن افكارعمومي باقي مانده است كه وعده‌هاي دولت، مساله برجام و نتيجه آن، گراني‌هاي افسارگسيخته، ركود اقتصادي، بازار بي‌ثبات، مساله اشتغال، محيط زيست، كم آبي در برخي استان‌ها و آلودگي هوا و ريزگردها از جمله مواردي است كه به نظر نمي‌رسد پاسخي براي آنها پيدا شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون