• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4115 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد

صداي مخالف

ضرر آخوندي براي كشور

جهان نيوز در گزارشي با تيتر «آخوندي سالانه چند هزار ميليارد به كشور آسيب مي‌زند؟» به انتقاد از سياست‌هاي دولت در حوزه مسكن پرداخته و نوشته است: «نداشتن برنامه دقيق و مشخص براي تامين نياز مسكن مردم و ناتواني در مديريت بازار سبب شد تا قيمت‌ها به خصوص در بخش اجاره‌بها به‌طور روزانه افزايش يافته و فشار بيشتري به مردم وارد آورد.»

 

از كي كره شمالي الگوي شما شد؟

خبرگزاري تسنيم تحليل مصطفي تاجزاده در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد را ورژن دوم «تسليم‌نامه» يا همان نامه مبتني بر پيشنهاد مذاكره مستقيم با امريكا دانسته است. «تسنيم» نظرات اصلاح‌طلبان و دولتي‌هاي مخالف اين نامه را به صورت خلاصه منتشر كرده و در ادامه به اظهارات اخير تاجزاده پرداخته است.

او را با عنوان اصلاح‌طلب تندرو و محكوم امنيتي معرفي كرده و نوشته است: « اصلاح‌طلبان كه از قديم نظام جمهوري اسلامي را متهم مي‌كردند كه رفتارهايي مانند كره شمالي اتخاذ كرده است اما حالا با اندك تغيير رفتار كره در قبال امريكا، اين كشور را الگوي خود قرار دادند!... تاجزاده در گذشته نيز براي سوريه و منطقه نسخه مذاكره مي‌پيچيد در حالي كه با گذشت قريب به 7 سال از بحران سوريه، تنها راهكاري كه منجر به پيروزي‌هاي پي‌درپي و برچيده شدن حكومت داعش شد، مقاومت و مقابله با تكفيري‌ها بود. تاجزاده قبل‌تر نسخه «برجامي» را براي سوريه راهكار مي‌دانست و خواهان مذاكره با تكفيري‌ها شده بود!»

 

پيامك‌هاي تهديدآميز «مردمي»

بررسي لايحه FATF در صحن علني با افشاگري در مورد ارسال پيامك‌هاي تهديد آميز براي نمايندگان همراه بود و سر و صداي بسياري به پا كرد.

مخصوصا وقتي كه عليرضا رحيمي نماينده تهران از تشكيل يك حلقه اولترا افراطي در مشهد و نقش اين حلقه در ارسال پيامك‌ها خبر داد. كريمي قدوسي نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي اما همه اينها را «جنجال‌سازي» مي‌داند. او در گفت‌وگو با «كيهان» ارسال پيامك‌ها را يك حركت مردمي دانسته و مي‌گويد «مردمي كه از برجام درس گرفته بودند فهميدند كه اگر ساكت باشند لوايح FATF و اين لايحه منابع مالي تروريسم كه به مراتب ضررشان از برجام بيشتر است به اين ملت تحميل خواهد شد. لذا تصميم گرفتند كه به ميدان بيايند... بسياري از مردم با ارسال پيامك به نماينده خود گفتند كه مبادا چنين چيزي را تصويب كنيد، ما از شما نخواهيم گذشت... در اين ميان ناگهان جريان زنجيره‌اي، يا همان جريان سرمايه‌داري در اين كشور فهميد كه عجب! مردم دارند نقش پيدا مي‌كنند... مركز فرماندهي آنها طرح‌ريزي كرد كه برويد سراغ اين ماجرا.

آن را جناحي كنيد و محدود كنيد به يك شهر خاص و پس از آن در همان شهر هم آن را محدود كنيد به يكي دو نفر، تا ريشه اين حركت بزرگ ملي اينگونه زده شود. اين مهندسي زنجيره‌اي‌ها براي بي‌اثر كردن آگاهي مردم در مورد كنوانسيون‌هاي استعماري بود. ما اسناد متقن داريم و رصد اطلاعاتي كه سه مركز آكادميك در اروپا يعني فرانسه، انگلستان و هلند براي اين رسانه‌ها توليد محتوا مي‌كنند.»

مخالفان اعدام يا مدافعان شيطان

خبرگزاري دانشجو واكنش‌ها به اعدام محمد ثلاث در فضاي مجازي را مورد انتقاد قرار داده و با جمع‌آوري برخي توييت‌ها در اعتراض به استفاده از شيوه اعدام براي مجازات خاطيان، نوشته است: «گروهي از اهالي رسانه، سينما و سياستمداران بعضا حامي دولت بودند، چون اسلاف نهضت آزادي و جبهه ملي، با ژست نه به اعدام و نه به خشونت و در لفافه اصطلاحات بعضا حقوقي به دنبال اعاده دادرسي قاتل گلستان هفتم بودند.» اين رسانه همچنين مخالفان اعدام را «مدافع شيطان» خوانده است.

 

مخالفان مذاكره مستقيم به صف شدند

واكنش‌ها به طرح پيشنهاد مذاكره مستقيم با امريكا هنوز ادامه دارد و برخي از تشكل‌هاي دانشجويي و سياسي نيز طي بيانيه‌هايي مخالفت خود را اعلام كرده‌اند.

در اين ميان طعنه‌هايي نيز به دولت و حاميان آن زده‌اند. به عنوان مثال بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) در بيانيه خود نوشته است: «اينها همان خسته‌هايي هستند كه چاره مشكلات را نه در كار و توجه به داخل، بلكه در سر خم كردن جلوي ظالمان مي‌بينند.»

جمعيت جانبازان نيز نويسندگان نامه را «ورشكستگان سياسي در داخل و خارج كشور» نوشته است: « عجيب است كه گاو شيرده خواندن سعودي‌ها توسط ترامپ براي پيشنهاددهندگان مايه عبرت نشده است.»

جامعه مهندسين نيز در بيانيه خود آورده است: «دم زدن از مذاكره با شيطاني كه به راحتي هر چه تمام برجام را كه ماحصل چندسال مذاكره چندجانبه بوده است زير پا گذاشت از كمترين منطقي برخوردار نيست.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون