• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4115 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۱ خرداد

ايراني‌ها به قازان رسيده‌اند

سهيل سراييان

اينجا قازان است. ايراني‌ها كم‌كم مي‌رسند. با هر كسي كه صحبت مي‌كني به برد ايران اميدوار است. اينجا همه آمده‌ايم تا ببريم. قازان شهر بزرگي به نسبت مسكو و سنت پترزبورگ نيست اما تاريخي و نزديك به فرهنگ شرقي است.

با اينكه بازي ساعت ۹ شب است اما ايراني‌ها وقتي مي‌رسند به سرعت به سمت ورزشگاه مي‌روند. از روز شروع بازي‌ها تا امروز اين بوق‌ها و شيپورهاي ايراني در فرهنگ ملت‌هاي ديگر هم جا افتاده است و همين طور در خيابان‌ها به سبك ايراني شيپور مي‌زنند. امروز هواي قازان خوب است. اوايل صبح باران ملايمي آمد. جام جهاني تا الان براي تيم‌هاي بزرگ خوب نبوده و نشان داده كه هر اتفاقي ممكن است رخ دهد. متاسفانه به اين دليل كه ايراني‌ها هميشه همه جا تاخير دارند اينجا هم قطارها و هواپيماها را از دست مي‌دهند و با مشكلات جدي مواجه شده‌اند. در روسيه قطارها و هواپيماها بدون تاخير حركت مي‌كنند و در اين شلوغي جام جهاني بايد بيشتر دقيق باشيم. بليت هواپيماي صد دلاري سنت پترزبورگ به قازان به ۷۰۰ دلار رسيده است. تازه اگر چيزي مانده باشد.

حالا به لحظات قبل از بازي نزديك مي‌شويم. هميشه قبل از بازي‌هاي ايران استرس دارم اما حالا در جام جهاني استرسي را دارم كه شب امتحان رياضي داشتم.

ايراني‌ها و طرفداران چند مليتي اسپانيا دور ورزشگاه جمع شده‌اند و از دقايقي ديگر درهاي ورزشگاه باز مي‌شوند. پرچم‌هاي ايران را همه جا مي‌توان ديد. اكثر ايراني‌ها پيش‌بيني مي‌كنند كه يك هيچ مي‌توانيم اسپانيا را شكست دهيم. امسال نوبت ايران است كه شگفتي جام جهاني باشد. اميدوارم فردا صبح با لبخند و شادماني اين يادداشت را بخوانيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون