• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4133 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

گفت وگو با نمايندگان : تغيير؛ فصل مشترك نگاه مجلس به تيم اقتصادي دولت

عليرضا    كيانپور

حال و روز اقتصاد كشور خوب نيست. اگرچه امروز سوالات بي‌جواب بسياري در كشور موجود است اما آنچه تقريبا همه، از اصلاح‌طلب مجلس‌ششمي تا اصولگراي پايداري‌چي، از فراكسيون‌اميدي‌هاي پارلمان و شوراي شهر تهران تا اعضاي دولت تدبير و اميد و حتي شخص رييس‌جمهور، از فعال سياسي و كارشناس اقتصادي تا كاربران فضاي مجازي و راننده تاكسي و خلاصه همه و همه بر آن اتفاق‌نظر دارند اين است كه حال و روز اقتصادي كشور خوب نيست و «تغيير» شايد معقول‌ترين و منصفانه‌ترين راه‌حلي است كه براي برون‌رفت از اين اوضاع و احوال نامساعد پيشنهاد مي‌شود. در اين اوضاع و احوال ناخوشايند يك روز 187 نماينده مجلس به روحاني نامه مي‌نويسند كه تا دير نشده فكري به حال تيم اقتصادي دولت بكند و روز بعد 11 نماينده ديگر راه مي‌افتند كه به‌قول خودشان 170 نماينده ديگر را با خود همراه كنند تا شخص رييس‌جمهور را استيضاح كنند.

همزمان گروهي متشكل از حدود يكصد نماينده راه‌حل خروج از اين وضعيت را استيضاح مسعود كرباسيان، وزير امور اقتصادي و دارايي يافته و از آن‌سو كمتر از 20 نماينده با بهره‌گيري از فضاي خاص اين روزهاي پارلمان كه به تعبيري فصل «وزيركشي» است، با پيش كشيدن طرح استيضاح سياسي بيژن نامدارزنگنه، وزير نفت دولت روحاني و ازجمله معدود وزراي موفق تيم اقتصادي دولت، براي انتقام‌جويي از اين مدير اصلاح‌طلب كمربندها را سفت مي‌كنند.

حال در شرايطي كه بنا بر آخرين تحولات، پس از اتمام تعطيلات تابستاني مجلس، بايد منتظر استيضاح اين دو وزير و شايد برخي ديگر از وزراي اقتصادي دولت باشيم، برخي نمايندگان و ناظران هنوز منتظرند كه حسن روحاني راسا وارد عمل شده و كاري بكند.

آنچه در ادامه مي‌خوانيد بخشي از نظرات نمايندگان مجلس از طيف‌هاي مختلف سياسي است كه براي بررسي دقيق‌تر اين اوضاع و احوال يك به يك پاي صحبت‌هاي‌شان نشستيم. از مسعود رضايي اصلاح‌طلب تا حسن حسيني شاهرودي اعتدالي و همچنين عباس گودرزي و عليرضا سليمي اصولگراي نزديك به جبهه پايداري و حتي حسن كامران كه اصولگرايي است با تفكر و گرايشاتي سنتي.

نمايندگاني از طيف‌ها و فراكسيون‌هاي سياسي مختلف مجلس كه آنچنان كه پيش از اين نيز گفتيم، باوجود اختلاف در جزييات، در اصل موضوع اتفاق‌نظر دارند و مي‌گويند تيم اقتصادي دولت بايد «تغيير» كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون