• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4133 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

خبر كوتاه

شنيده‌هاي «تسنيم» درباره تذكر رهبري به وزير اطلاعات

در پي اظهارات اخير منتشر شده از سوي حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات مبني بر اينكه نبايد با مفسدان اقتصادي با تندي برخورد كرد، برخي شنيده‌ها حاكي است رهبر معظم انقلاب به وزير اطلاعات هشدار داده‌اند كه اين بيانات به «ضرر وزارت اطلاعات» و نيز به «ضرر اقتصاد ملي» است. به گزارش تسنيم، اين خبر حاكي است حجت‌الاسلام محمود علوي، وزير اطلاعات 16 تيرماه در جلسه شوراي اداري استان لرستان در سخنان خود گفته بود كه نبايد با متخلفان برخورد قهرآميز (تند) شود بلكه بايد با توجيه و راهنمايي از انحراف آنها جلوگيري كرد.

اگر تلويزيون را به بخش خصوصي نمي‌دهند لااقل به سه قوه بدهند

قاسم ميرزايي نيكو، عضو فراكسيون اميد گفت: فراكسيون اميد يك فراكسيون است كه بايد تبديل به يك حزب قوي شود و بتواند تلويزيون و روزنامه داشته باشد يا سه قوا بتوانند تلويزيون رسمي داشته باشند و بتوانند حرف بزنند. اگر تلويزيون را نمي‌توانند به بخش خصوصي بدهند حداقل مي‌توانند در اختيار قوا قرار دهند. صداوسيما در گام اول سه شبكه تلويزيوني را در اختيار سه قوه قرار دهند. به گزارش اعتمادآنلاين، وي گفت: در اين شرايط هر قوه مي‌تواند در مورد زيرمجموعه خود شفافيت ايجاد كند قوه مقننه در مورد نمايندگان و مجلس شفاف‌سازي كند و هيات دولت هم درباره زيرمجموعه خود كه پول بسياري دريافت مي‌كنند، شفاف‌سازي كند. عضو فراكسيون اميد مجلس با تاكيد بر لزوم شفاف‌سازي در كميته امداد، تاكيد كرد: كميته امداد بايد اقداماتش را شفاف كند و براي مردم بازگو كند. براي مثال عنوان كند پولي كه از اين مكان جمع مي‌شود براي همان مكان خرج مي‌شود. در بسياري از موارد ما دچار مشكلاتي هستيم. علت گير داشتن‌ها اين است كه هركدام از تشكل‌ها ارگان رسمي ندارند.

سومين نشست كميته همكاري‌هاي دفاعي - امنيتي ايران و افغانستان

سومين نشست كميته همكاري‌هاي دفاعي - امنيتي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان با حضور هيات‌هاي بلندپايه دو كشور به رياست سيدعباس عراقچي، معاون سياسي وزارت امور خارجه كشورمان و يما كرزي، معاون مشاور امنيت ملي رييس‌جمهور افغانستان در تهران برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در جريان اين نشست طرفين در خصوص مشكلات و تهديدات امنيتي در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر كرده و زمينه‌هاي همكاري براي مقابله با تهديدات موجود به ويژه مبارزه با تروريسم و مواد مخدر را مورد بحث قرار دادند.

در اين نشست همچنين بر ضرورت مشورت و هماهنگي بيشتر بين بخش‌هاي امنيتي مسوول در زمينه مبارزه با تروريسم، كنترل‌هاي مرزي، قاچاق مواد مخدر و جرايم سازمان يافته تاكيد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون