• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4133 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

حسين حسيني شاهرودي، عضو فراكسيون مستقلين ولايي:

مشكل با عزل و استيضاح حل نمي‌شود، مساله نصب مديران شايسته است

معتقدم تغيير در كابينه حتما ضرورت دارد اما مشروط به آنكه پس از اعمال اين تغييرات، تمام اجزاي تيم اقتصادي دولت تحت فرمانِ فرماندهي جنگ اقتصادي باشند و علي‌الخصوص تيم اقتصادي دولت بايد تيمي همصدا، همنوا و همگرا باشد كه از درونش تك‌صدايي خارج شود، نه چندصدايي!

به اين اعتبار بايد انسجامي اساسي در تيم اقتصادي دولت ايجاد شود؛ چراكه در غير اين‌صورت با تغيير يك، دو يا چند وزير راه به جايي نخواهيم برد و مشكل مملكت حل نخواهد شد. ما نيازمند اصلاح در همه حوزه‌ها هستيم؛ چراكه حوزه‌ها و بخش‌هاي مختلف با يكديگر در تضاد هستند و نسبت به مسائل و امور مختلف، نگاهي متفاوت با يكديگر دارند. همچنين لازم است كه از يك مدل پيروي كنيم، چراكه با پيروي از چند مدل اقتصادي نمي‌توانيم اقتصاد كشور را مديريت كنيم. وقتي رصد مي‌كنيم اين چندگانگي را در حوزه‌هاي مختلف اعم از بازار ارز، سكه، بانك، خودرو، شفاف‌سازي، يارانه و ديگر حوزه‌ها مي‌بينيم.

مدل مطلوب اقتصادي براي ما مدلي است كه براساس نظرات تمامي مسوولان و كارشناسان به‌صورت يكپارچه مورد اتفاق‌نظر باشد. در واقع ابتدا همه بايد در ستاد فرماندهي اقتصاد كشور حرف‌ها و نظرات‌شان را مطرح كنند، به تصميمي واحد برسند و موافق و مخالف از آن تصميم واحد تبعيت كرده و از آن حمايت كنند. همان شرايطي كه در دوران جنگ تحميلي نيز تجربه كرديم و در شرايط فعلي كه درگير جنگ اقتصادي هستيم نيز بايد از همين روش استفاده كنيم. از ديگرسو درحالي كه زمزمه‌هايي از استيضاح وزرا و حتي شخص رييس‌جمهور مطرح مي‌شود، بايد توجه داشته باشيم كه اگرچه مجلس قادر به عزل مسوولان اجرايي كشور است اما امكان نصب افراد شايسته در حوزه‌هاي مختلف را ندارد. عزل كار دشواري نيست اما مشكل ما ازطريق نصب افراد شايسته حل مي‌شود و اين اراده در نصب مديران شايسته و همفكر بايد در دولت شكل بگيرد. بنابراين وظيفه رييس‌جمهور است كه مديراني را منصوب كند كه بتوانند در يك تيم اقتصادي و تحت يك فرماندهي واحد كار كنند. چراكه اين كار از عهده مجلس برنمي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون