• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4134 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير

همه‌چيز درباره فينال

5

فرانسه و كرواسي پيش از اين 5بار با هم بازي كرده‌اند. كرواسي در هيچ‌كدام از اين بازي‌ها پيروز نشد. در سال‌هاي 98-99-2000 فرانسه پيروز شد و در سال‌هاي 2004 و 2011 بازي دو تيم مساوي تمام شده است.

2

از 5بازي برگزار شده بين كرواسي و فرانسه، 2 بازي در تورنمنت‌هاي رسمي بوده. يك بازي در نيمه‌نهايي جام جهاني 1998 كه فرانسه دو بر يك پيروز شد و در يورو 2004 بازي دو تيم در مرحله گروهي با نتيجه دو – دو مساوي به پايان رسيد.

3

سه فينال اخير جام جهاني به وقت‌هاي اضافي رسيده است. در سال 2006 ايتاليا و فرانسه، در سال 2010 اسپانيا و هلند و در سال 2014 آلمان و آرژانتين.

2

تنها دو بار در تاريخ جام‌هاي جهاني، قهرمان در ضربات پنالتي مشخص شده است. يك بار جام 1994 امريكا و يك بار هم در جام جهاني 2006 آلمان.

3

اين سومين حضور فرانسه در فينال جام جهاني است. يك بار در سال 1998 برزيل را شكست دادند و يك بار هم در جام جهاني 2006 مقابل ايتاليا در ضربات پنالتي شكست خوردند. در بيست سال اخير فرانسه بيش از هر تيم ديگري به فينال جام جهاني رسيده است.

1

اين اولين فينال تاريخ كرواسي در جام جهاني است.

13

تاكنون 14 تيم مختلف به فينال جام جهاني رسيده‌اند.

10

تا امروز 10 تيم از قاره اروپا به فينال رسيده‌اند و فقط 4 تيم از امريكاي جنوبي.

1974

آخرين باري كه يك تيم در اولين فينال جام جهاني‌اش شكست خورد، برمي‌گردد به سال 1974 كه تيم هلند مقابل آلمان شكست خورد. تيم‌هاي فرانسه و اسپانيا تيم‌هايي هستند كه در بيست سال اخير در اولين فينال‌شان قهرمان شدند.

9:12

فرانسه فقط براي 9دقيقه و 12ثانيه از حريفانش در اين جام جهاني عقب بوده است. اين در حالي است كه كرواسي تقريبا در تمام بازي‌هاي دور حذفي از حريفانش عقب بود و سپس موفق به جبران در ضربات پنالتي يا در دقايق پاياني وقت اضافه شد.

11

فرانسه در 11بازي از 14 بازي آخر در دور حذفي جام جهاني پيروز بوده. فقط دو بار باخته و يك بار مساوي كرده است.

3

كرواسي هر سه بازي آخرش در دور حذفي جام جهاني به وقت اضافه رسيده است. هيچ تيمي در طول تاريخ چنين مسير پيچيده‌اي براي رسيدن به فينال را پشت سر نگذاشته است.

11

آنتوان گريزمن در تورنمنت‌هاي مهمي مثل يورو يا جام جهاني در مجموع يازده بار گل زده يا پاس گل داده است. اين به معناي آن است كه از هر بازيكني در تاريخ فرانسه از اين نظر بهتر است. زيدان روي هشت گل و پلاتيني روي 6گل تاثير مستقيم داشتند.

3

كيليان امباپه با سه گل زده، برترين گلزن بين تمام تين‌ايجرهاي تاريخ بعد از پله افسانه‌اي است.

صفر

هيچ بازيكني در طول تاريخ جام‌هاي جهاني آماري بدتر از اوليويه ژيرو در زمينه شوت در چارچوب نداشته است. از سال 1966 تا امروز هيچ مهاجمي نبوده كه 465 دقيقه در جام جهاني بازي كند و هيچ ضربه‌اي به سمت چارچوب نزده باشد.

73

ديديه دشان بين مربياني كه حداقل 10 بار روي نيمكت يك تيم نشسته‌اند، بهترين آمار برد را دارد. او 73درصد بازي‌هايش پيروز بوده، يعني هشت تا از يازده بازي.

4

تنها آنتوان گريزمن با 2 گل و 2 پاس گل (مجموعا تاثير روي 4گل) بيش از ماريو مانژوكيچ با 2گل و 1پاس گل در دور حذفي جام جهاني 2018 براي تيمش اثرگذارتر بوده است.

10

ايوان پرشيچ روي 10 گل كرواسي در تورنمنت‌هاي مهم تاثير داشته است. او با يك گل يا پاس گل ديگر بهترين بازيكن تاريخ كرواسي از اين نظر بشود.

5

اگر رافائل واران در فينال بازي كندتبديل به پنجمين بازيكن فرانسوي مي‌شود كه در يك سال هم در فينال ليگ قهرمانان بازي كرده و هم در فينال جام جهاني. پيش از او تيري آنري، زيدان، ديديه دشان و كارمبئو به اين افتخار دست پيدا كرده بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون