• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4156 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

اخبار

حساب بانكي سفارت ايران در لندن فعال شد

حساب بانكي سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن كه به دليل تحريم‌ها مسدود شده بود، به تازگي مجددا افتتاح شده است. به گزارش تابناك بر اساس مستندات، اين حساب هم اكنون در لندن فعال است و بدين ترتيب امور جاري سفارت جمهوري اسلامي مي‌تواند از طريق اين حساب بانكي، انجام شود. يكي از مسوولان سفارت جمهوري اسلامي در لندن اين خبر را در گفت‌وگو با اين رسانه تاييد كرده است. اين مقام مسوول در سفارت، ضمن تاييد خبر مذكور، اظهار داشت كه اين حساب از زمان اعمال تحريم‌هاي اروپا در سال‌هاي قبل از ۲۰۰۹ مسدود شده بود كه در روزهاي اخير در نهايت اين محدوديت مرتفع شد و بدين ترتيب انجام امور جاري سفارت جمهوري اسلامي در لندن از طريق اين حساب بانكي، مقدور شده است.

 

امضاي كنوانسيون رژيم حقوقي خزر در سفر روحاني به قزاقستان

رييس‌جمهوري براي شركت در اجلاس سران كشورهاي ساحلي درياي خزر به قزاقستان سفر مي‌كند. به گزارش ايسنا، پرويز اسماعيلي معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور با اعلام اين خبر افزود: «حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني به همين منظور بعدازظهر شنبه ۲۰ مردادماه كشورمان را به مقصد آكتائو قزاقستان ترك مي‌كند.» وي مهم‌ترين برنامه رييس‌جمهور در اين سفر ۲ روزه را شركت در اجلاس سران كشورهاي ساحلي درياي خزر اعلام كرد كه طي آن، علاوه بر بيانيه مشترك، چندين سند مهم و راهبردي همكاري در حوزه خزر توسط مقامات ۵ كشور ساحلي امضا خواهد شد. وي گفت: ملاقات دو‌جانبه با رييس‌جمهور قزاقستان و برخي سران حاضر در اجلاس و بررسي و توسعه روابط دوجانبه از ديگر برنامه‌هاي رييس‌جمهور در سفر به قزاقستان است.

 

عبادي:‌ با تحريم‌هاي ايران مخالفيم اما آن را اجرا مي‌كنيم

حيدر العبادي، نخست وزير عراق در يك نشست هفتگي در پاسخ به سوالي در رابطه با از سرگيري‌ تحريم‌هاي امريكا عليه ايران گفت: ما كاملا مخالف تحريم‌هاي بين‌المللي هستيم و عراق هزينه سنگيني براي تحريم‌هايي كه به مدت 13 سال عليه آن اتخاذ شد پرداخت كرد. تحريم‌ها بر اساس تضعيف نظام پيشين (عراق) عليه ما تحميل شد اما منجر به تضعيف ملت، ايجاد شكاف در جامعه، از بين بردن بافت اجتماعي و ايجاد پديده‌هايي شد كه از قبل نبودند. اين تحريم‌ها نه‌تنها آن نظام را از بين نبرد بلكه به ظلم و استبداد خود ادامه داد و قوي‌تر شد چراكه شهروندان ضعيف شده بودند. به گزارش ايسنا، وي افزود: ما تحريم‌ها را يك خطاي اساسي و استراتژيك مي‌دانيم و با آن همراهي نخواهيم كرد، ما مخالف تحريم‌ هستيم اما به منظور حمايت از ملت‌مان به آن پايبند خواهيم بود. العبادي ادامه داد: ما نيز همانند ديگر كشورهاي جهان جز از طريق بانك فدرال عراق نمي‌توانيم از دلار استفاده كنيم. حصار و تحريم جوامع را نابود مي‌كند. ما مخالف تحريم‌ها هستيم. نمي‌توان تنها به خاطر يك هدف سياسي يك ملت كامل را ضعيف و گرسنه كرد. وي افزود: ما مخالف تحريم هستيم. ممكن است به آن پايبند باشيم زيرا كشورهاي بزرگ‌تر از ما پايبندتر هستند، اگر پايبند نباشيم شكست خواهيم خورد. من از تحريم‌ها راضي نيستم اما اين مساله به اين معنا نيست كه من خدمتي را ارايه دهم يا خودم را اذيت كنم، من به عنوان نخست‌وزير عراق نمي‌توانم موضعي اتخاذ كنم كه به ضرر شهروندانم باشد. نخست وزير عراق در پايان گفت كه برخي‌ها از ما دعوت مي‌كنند كه حامي مستضعفين باشيم و ما حامي مستضعفين هستيم، برخي مصلحت ديگران را به مصلحت مردم ترجيح مي‌دهند. ما به كشورهاي همسايه تجاوز نمي‌كنيم اما اولويت ما ملت ما است و موضع ما مخالفت با تحريم‌ها است. پيش از اين فواد معصوم، رييس‌جمهور عراق نيز در واكنش به تحريم‌هاي امريكا عليه ايران گفت كه شرايط فعلي عراق و طبيعت روابط پر منفعت آن با ايران باعث مي‌شود كه پايبندي بغداد به تحريم‌هاي امريكا عليه تهران را سخت كند. عراق در درگيري‌هاي فعلي نبايد با يك طرف عليه طرف ديگري باشد و فشار زياد بر ايران ممكن است نتايجي به دنبال داشته باشد كه بر وضعيت داخلي عراق و ديگر كشورها تاثير مي‌گذارد.

 

وزير خارجه آلمان: براي حفظ برجام مي‌جنگيم

وزير امور خارجه آلمان با تاكيد بر ضرورت و اهميت حفظ برجام، تصريح كرد: براي ماندگاري توافق هسته‌اي مي‌جنگيم، زيرا آن را قراردادي بين‌المللي همسو با منافع خود و به سود امنيت منطقه مي‌دانيم. هايكو ماس در گفت‌وگو با روزنامه آلماني «پاسائور نوين پِرسه» اظهار كرد: وجود توافق هسته‌اي با ايران بهتر از نبود آن است. وي در ادامه با ابراز نگراني از عواقب اقدامات ضدايراني امريكا و همچنين احتمال شدت گرفتن درگيري‌ها و هرج و مرج‌هاي منطقه‌اي، گفت: ما همچنان لغو برجام را اشتباه و خطا مي‌پنداريم. ماس تاكيد كرد كه ايران به نوعي در همسايگي اروپا قرار دارد و از اين رو امنيت و ثبات اين كشور براي اتحاديه اروپا از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. وي تاكيد كرد: منزوي كردن ايران تنها باعث دلگرمي نيروهاي افراطي خواهد شد. تلاش براي ايجاد هرج و مرج در اين كشور نتيجه مطلوب نخواهد داشت، درست مانند آنچه در برخي كشورهاي منطقه تجربه شد و بروز ناآرامي و بي‌ثباتي را در پي داشت. مقام آلماني در ادامه افزود: كساني كه به دنبال تغيير حكومت ايران هستند، نبايد فراموش كنند اين مساله مي‌تواند مشكلات بزرگ‌تر و بيشتري را با خود به همراه آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون