• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4156 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

بنگاه‌ها

تلفن همراه در ايران ۲۴ ساله شد

روز جمعه ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۷، سيم‌كارت در كشور ۲۴ساله مي‌شود. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، ۱۹ مرداد ۱۳۷۳، با واگذاري ۴ سيم‌كارت به كاركنان نهاد رياست‌جمهوري، عرضه سيم‌كارت تلفن همراه در ايران رسما آغاز شد.

بهره‌برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سايت BTS و با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غيرمنتظره و بي‌نظير مردم از اين پديده، شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور بر آمد. بنابراين با توجه به نياز و تقاضاي مردم به اين پديده، فعاليت‌هايي متناسب با جهت‌گيري جهاني براي توسعه شبكه تلفن همراه در اهداف عالي مجموعه مخابرات كشور صورت گرفت.

در ادامه اين برنامه هيات وزيران بنا به پيشنهاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اساسنامه شركت ارتباطات سيار را با سرمايه 2هزار ميليارد ريال تصويب كرد و كليه وظايف امور ارتباطات سيار شركت مخابرات ايران به شركت ارتباطات‌ سيار ايران واگذار شد.

با جدي شدن خصوصي‌سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال ۱۳۸۶، داراي «نام (همراه اول)»، «نشان (دو حلقه)»، «رنگ (فيروزه‌اي و نارنجي)» و «شعار (هيچكس تنها نيست)» تجاري وي‍ژه خود شد.

همچنين در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصي شدن شركت مخابرات ايران، اين شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل شد. شركت ارتباطات سيار ايران در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ ميليون سهم) خود را در فرابورس عرضه كرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشايي شد و اين شركت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

شركت ارتباطات سيار ايران كه براي دومين بار پياپي موفق شده رتبه اول در استفاده حداكثري از منابع و مهارت‌هاي ايراني در ارزيابي عملكرد اپراتورها توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را كسب كند، با بيش از ۱۰۰ ميليون سيم كارت واگذار شده در ۱۲۴۶ شهر (۱۰۰درصد شهرها) و بيش از ۴۳ هزار روستا (حدود ۹۰ درصد روستاها) و بيش از ۷۰ هزار كيلومتر از جاده‌هاي كشور، بيش از ۹۷ درصد پوشش جمعيتي كشور را تحت پوشش دارد. ضريب نفوذ اپراتور اول ۹۰.۳ درصد و ارتباط رومينگ بين‌الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ كشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر اينكه پيشتاز عرضه سيم‌كارت در كشور بوده ، با نوسازي مداوم شبكه خود، به‌روزترين تجهيزات شبكه تلفن همراه كشور را نيز داراست. همراه اول به عنوان بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور در هر دو حوزه مكالمه و ديتا، مجوز ارتقاي پروانه ارايه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و نسل‌هاي بالاتر را در تاريخ ۴ شهريورماه۱۳۹۳، دريافت كرد و اكنون با گذشت كمتر از ۴ سال، ۱۹۳۳۰ سايت نسل سه و ۱۷۴۰۰ سايت نسل چهار و چهار و نيم در شبكه اين اپراتور فعال است و بر اين اساس همراه اول تنها اپراتور كشور است كه در تمامي شهرها پوشش اينترنت پرسرعت دارد. علاوه بر اين، اپراتور اول در پنج سال گذشته در ارزيابي رسمي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي (رگولاتوري) كه بر اساس استاندارد EFQM صورت مي‌گيرد، برترين جايگاه اپراتورهاي تلفن همراه كشور را براي خود حفظ كرده است.

 

فروش اوراق گواهي سپرده 18درصدي در بانك ملي ايران

شعب بانك ملي ايران در سراسر كشور تا روز دوشنبه 22 مرداد ماه جاري، تعداد محدودي اوراق گواهي سپرده مدت‌دار ويژه سرمايه‌گذاري (عام) را با نرخ سود علي‌الحساب 18 درصد سالانه عرضه مي‌كنند.

به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، اين اوراق با سررسيد يك‌ساله، با نام، غيرقابل انتقال و قابل بازخريد قبل از سررسيد با نرخ 16درصد سالانه از تاريخ انتشار است. معامله ثانويه اوراق در بازار سرمايه از طريق شركت‌هاي بورس اوراق بهادار تهران و يا فرابورس ايران امكان‌پذير است. اوراق مذكور معاف از ماليات است و سود علي‌الحساب آن ماهانه پرداخت مي‌شود.

سود 18درصدي اين اوراق، فرصت مناسبي براي هموطنان عزيز است تا از اين امكان ويژه سرمايه‌گذاري استفاده كنند، در عين حال اينكه مدت عرضه اوراق محدود است و تمديد نخواهد شد.

 

ديدار معاون ارزي بانك ملي با رايزن بازرگاني سفارت افغانستان

غلامرضا پناهي عضو هيات مديره و معاون امور ارزي و بين الملل بانك ملي ايران با عبدالجبار انصار رايزن بازرگاني سفارت افغانستان در ايران ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش روابط عمومي بانك ملي ايران، در اين ديدار پناهي با اشاره به پتانسيل ويژه بانك ملي ايران در ارايه خدمات موثر به تجار ايراني و افغان گفت: به منظور دريافت خدمات و فراهم كردن زمينه‌هاي لازم جهت سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي، ايجاد بسترهاي‌هاي لازم براي توسعه روابط كارگزاري ميان بانك ملي ايران و بانك‌هاي افغانستان ضروري است.

وي در اين ديدار با اشاره به توانايي‌هاي بالقوه ايران در زمينه سرمايه‌گذاري و تجارت خارجي ميان دو كشور نقش بانك‌ها را حايز اهميت توصيف و بر آمادگي بانك ملي ايران براي برقراري روابط دوجانبه بانكي در اين راستا تاكيد كرد و ضمن اشاره به سابقه و تجربه ديرين بانك ملي ايران در ايجاد روابط كارگزاري در ساير كشورها يادآور شد: بانك ملي ايران داراي سابقه درخشاني در زمينه ارايه خدمات به مشتريان در داخل و خارج از كشور از جمله تامين مالي پروژه‌ها بوده و همواره تعهدات خود به كارگزاران را ايفا كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون