• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4156 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

استاندار تهران: آمار طلاق در تهران بالاست

استاندار تهران با اشاره به طرح بهسازي اجتماع محور محله دروازه‌غار (هرندي) گفت: اين طرح يك طرح اجتماعي است ما به دنبال طرح امنيتي نيستيم و نمي‌خواهيم كه منطقه را امنيتي كنيم. محمدحسين مقيمي با بيان اينكه مساله محله دروازه غار و مشابه آن در همه شهرهاي استان وجود دارد، گفت: مشكلات در محلات وجود دارد چون آسيب اجتماعي وجود دارد و نمي‌توانيم بگوييم اين مشكلات نيست مگر اينكه بخواهيم اين مشكلات را نبينيم و چشم‌هاي‌مان را بر روي آن ببنديم اما اگر بخواهيم با چشمان باز مشكلات اجتماعي را ببينيم، در برخي محله‌هاي بالاي شهر تهران نيز بخش‌هايي وجود دارد كه مشابه محله دروازه غار است.وي با بيان اينكه در محله دروازه غار چندين مساله و آسيب اجتماعي دست به دست هم داده است، تصريح كرد: در گذشته در اين منطقه كارگاه‌هاي صابون پزي وجود داشت كه آن را به خارج از تهران منتقل كردند و در حقيقت اشتغال را از اين منطقه گرفتيم و پارك براي آن ساخته و در حقيقت ماهيت اين منطقه را تغيير داديم بدون آنكه آن را مديريت كنيم.

استاندار تهران با بيان اينكه در نزديكي منطقه هرندي ميدان شوش بلورفروشي‌ها و مجتمع تجاري بزرگي ساخته شده است و خريد و فروش بلورجات در آن منطقه فعاليت دارد، تصريح كرد: فعاليت اين صنف نشان مي‌دهد كه محله شوش و هرندي محله فقيري نيست كه بگوييم فقر باعث چنين اقدامي شده است.

مقيمي تاكيد كرد: من معتقدم حل مشكلات محله هرندي اراده مي‌خواهد. 20 سال است كه مي‌گوييم دروازه‌غار اين مشكلات را دارد و ۲۰ سال ديگر هم كه بيايد باز هم مي‌گوييم اين مشكلات وجود دارد. همچنين ۲۰ سال است كه دانشگاه‌ها طرح‌هاي مطالعاتي و علمي در حوزه اجتماعي انجام مي‌دهند اما چون اراده‌اي براي اجراي آن وجود ندارد يا البته اراده وجود دارد اما پشتيباني لازم نشده است تاكنون هيچ اقدام موثري انجام نشده است.

مقيمي با بيان اينكه ما بايد تصميم بگيريم كه آيا مي‌خواهيم به حل مشكلات مساله دروازه‌غار ورود كنيم يا خير، گفت: اگر اراده باشد يعني همه سازمان هاي درگير مسائل اجتماعي قدم گذارند و مسووليت بپذيرند، ما نيز وارد ميدان مي‌شويم.وي تاكيد كرد: براي من به عنوان نماينده دولت سخت است كه در گوشه‌اي از تهران كه مي‌تواند از لحاظ اقتصادي به اقتصاد شهر و كشور كمك كند شايد يكسري اشتغال‌هاي نامطلوب و غيرحلال باشند.در ادامه اين جلسه سياوش شهريور فرماندار ري با بيان اينكه طلاق در ميان آسيب‌هاي اجتماعي بالاترين اولويت را در شهرستان شميرانات دارد، گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد كودكان در اين منطقه تك‌والد هستند و به علت تاثيرپذيري فرهنگي از ديگر خرده‌ فرهنگ‌هاي اجتماعي معضل طلاق در اين منطقه ايجاد شده است. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون