• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4157 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

رفتار فرقه‌اي احمدي‌نژاد

علي صوفي

جريان آقاي احمدي‌نژاد از ابتدا فرقه‌اي با اعتقادات انحرافي بود كه با نهايت فرصت‌طلبي كشور را اداره مي‌كرد. عدم تمكين به قانون از ويژگي‌هاي مهم اين طيف است كه در آن دوران با پشت پا زدن به سند چشم‌انداز بيست‌ساله و بودجه سالانه و قوانين كشور بروز و ظهور پيدا مي‌كرد.

در همه اين سال‌ها نوعي آنارشي بر عقايد اين جريان حاكم بود كه كشور را تا مرز بحران پيش مي‌برد. شش قطعنامه به خاطر ندانم‌كاري‌ها و حرف‌هاي نسنجيده آقاي احمدي‌نژاد عليه كشور تصويب شد كه ايران را تا مرحله حمله نظامي برد. چهره‌اي كه در دوران رياست‌جمهوري‌اش فسادهاي سازمان يافته در كشور اتفاق افتاد و مفسد 3 هزار ميلياردي از كشور فراري داده شد، چگونه ادعاي حل مشكلات كشور را دارد و پيام ويديويي براي مردم مي‌فرستد؟ چهره‌اي كه زماني مردم را خس و خاشاك ناميد و اعتراضات گسترده سال 88 را رقم زد، چگونه حرف از اصلاح مي‌زند و خود را حامي مردم معرفي مي‌كند؟ آقاي احمدي‌نژاد از مشكلاتي رنج مي‌برد و حرف‌هاي نامربوط مي‌زند اما حرف‌هايش به جز چند نفر از اطرافيانش بر كسي تاثير نمي‌گذارد. همه همراهان گذشته‌اش از او اعلام برائت كرده‌اند. اينكه چنين فردي در شرايط امروز كشور پيام ويديويي براي مردم مي‌فرستد، نشان‌دهنده اين است كه رنج مي‌برد.

متاسفانه در شرايط فعلي نيز كشور از افراط و تفريط برخي چهره‌هاي سياسي رنج مي‌برد و ممكن است برخي براي تسويه‌حساب جناحي از كسي كه منحرف و ضدولايت فقيه مي‌خوانند، به عنوان ابزاري بهره بگيرند.

در شرايط كنوني مردم از خيلي چيزها عبور كرده‌اند. اعتماد به حاكميت كمتر شده و به ويژه نسل جوان كه دوران رژيم گذشته و مصايب آن را لمس نكرده‌اند، نااميد هستند. ادامه اين روند مي‌تواند براي كشور خطرساز باشد.

در چنين شرايطي نه تنها پيام آقاي احمدي‌نژاد بلكه در مورد راهكارهاي آقاي خاتمي نيز واكنش‌هاي منفي از جامعه مي‌بينيم. آنقدر بدبيني زياد شده كه نمي‌توان اميدوار بود كه سخنان چهره معتمدي مثل آقايان خاتمي و روحاني نيز بر اذهان جامعه اثر بگذارد. در چنين شرايطي هر دو جناح سياسي كشور بايد تلاش كنند تا اميد و اعتماد مردم را باز گردانند.

فعال سياسي اصلاح‌طلب

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون