• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4159 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

جنگ دروازه‌بان‌ها

بهرام سرگوسرايي

حضور دو دروازه‌بان مطرح در يك تيم، هميشه حاشيه‌هاي خاص خودش را به همراه خواهد داشت. درگيري‌هاي ترشتگن و براوو در بارسا هنوز در يادها مانده كه در نهايت منجر به خروج براوو از بلوگرانا شد. براوو و ادرسون، كاسياس و ديه‌گو لوپز، ژوليو سزار و تولدو، پتر چك و تيبو كورتوآ و چندين نمونه ديگر، باعث به وجود آمدن حاشيه‌هايي در تيم‌هاي‌شان شده بودند. دروازه‌بان‌هاي بزرگي كه هر كدام توقع فيكس بودن در تركيب براي تمام بازي‌ها را داشتند. مربيان وقتي در چنين شرايطي قرار مي‌گيرند، تصميمات‌شان حياتي خواهد بود. نوع برخورد با هر كدام از اين ستاره‌ها، شايد سرنوشت تيم را مشخص كند.

امسال هم تيم‌هايي هستند كه دو دروازه‌بان خوب و رقيب دارند و اين مساله در طول فصل مربي را آزار خواهد داد. انتقال كورتوآ به مادريد، باعث شد اكثرا تصور كنند كه او قطعا گلر شماره يك خواهد شد و ناواس قيد حضور در رئال را خواهد زد. اما كيلور ناواس در يك مصاحبه اعلام كرد كه ترك رئال مادريد براي او مانند مرگ مي‌ماند و هرگز به دنبال مرگ نخواهد رفت. از سوي ديگر او نقشي كليدي در سه قهرماني پياپي رئال مادريد در ليگ قهرمانان داشته و در بازي دوستانه شنبه شب مقابل ميلان هم عملكردي حيرت‌انگيز داشت. همين عملكرد باعث شد او مورد تمجيد رسانه‌ها و هواداران قرار بگيرد. لوپتگي در مورد اين جنگ درون دروازه‌ به رسانه‌ها گفت: «يك رقابت بسيار بزرگ را درون دروازه خواهيم داشت و اين براي تيم يك موهبت است. كيلور و كورتوا نه تنها يك مشكل نيستند كه دو راه‌حل فوق‌العاده محسوب مي‌شوند. در هر صورت يك دروازه‌بان بايد روي نيمكت بنشيند و بازي‌هاي زيادي به وي نخواهد رسيد اما با اين قضيه به صورت يك مشكل برخورد نخواهيم كرد. يك تصميم درست و منطقي براي انتخاب گلر اصلي خواهم گرفت.»

آرئولا و جيجي بوفون، دو دروازه‌بان آماده پاري‌سن‌ژرمن هستند. قطعا بوفون گلر اصلي تيم خواهد بود. اما راضي كردن آرئولا به نيمكت‌نشيني در تمام بازي‌ها كار چندان ساده‌اي نيست. بوفون يك پروژه بلندمدت نيست و يك گلر جوان هم در تيم نياز است. نارضايتي آرئولا مي‌تواند آينده دروازه‌باني پاري‌سن‌ژرمن را تحت تاثير قرار دهد و بايد ديد چه تعداد بازي به او در طول اين فصل خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون