• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4178 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس‌جمهوري تركيه و هيات همراه:

مهم‌ترين نياز امروز دنياي اسلام اتحاد كشورهاي اسلامي است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه و هيات همراه، مهم‌ترين نياز ديروز دنياي اسلام را نزديكي هرچه بيشتر كشورهاي اسلامي و هم‌افزايي آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همكاري كشورهاي اسلامي قطعا زمينه‌ساز حل مشكلات منطقه خواهد بود و به همين دليل استكبار و در رأس آن امريكا از همكاري و نزديكي كشورهاي اسلامي و شكل‌گيري يك قدرت اسلامي نگران است.

ايشان علت دشمني و كينه‌ورزي امريكا با كشورهاي اسلامي داراي قدرت را همين نگراني برشمردند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران و تركيه دو كشور آبرومند و قدرتمند منطقه هستند و انگيزه‌هاي مشتركي براي دنياي اسلام دارند، بنابراين بايد همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هاي سياسي و اقتصادي بيش از پيش گسترش يابد. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به همكاري‌ها و ارتباطات خوب جمهوري اسلامي ايران و تركيه از زمان روي كار آمدن جريان اسلام‌گرا، تاكيد كردند: لازم است نقاط مشترك هر چه بيشتر تقويت شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين از مواضع آقاي اردوغان درخصوص مسائل ميانمار قدرداني كردند و با اشاره به موضوع فلسطين گفتند: مساله فلسطين همواره مهم است و لحظه‌اي نبايد از آن غفلت كرد.

در اين ديدار كه جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور نيز حضور داشت، رييس‌جمهور تركيه وضعيت منطقه را بحراني دانست و ابراز اميدواري كرد كه در سايه همكاري كشورهاي اسلامي مسائل منطقه حل و فصل شود. اردوغان، پراكندگي و نبود انسجام ميان كشورهاي اسلامي را از عوامل بروز وضع كنوني برشمرد و گفت: به علت نوع رفتار غرب در قبال كشورهاي مستقل اسلامي، اوضاع از حساسيت بيشتري برخوردار است و همين مساله ايجاب مي‌كند همبستگي و برادري به ويژه ميان جمهوري اسلامي ايران و تركيه افزايش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون