• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4178 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

انتشار نخستين جلد از سه‌گانه «دروازه مردگان»

كتاب «قبرستان عمودي» اولين جلد از سه‌گانه دروازه مردگان نوشته حميدرضا شا‌ه‌آبادي توسط انتشارات افق چاپ و روانه بازار شد.«دروازه مردگان» رمان سه‌گانه‌اي‌ است كه در ژانر وحشت و ويژه نوجوانان نوشته شده است.

وقايع اصلي داستان‌ها در دوره قاجار مي‌گذرد و طي آنها جزيياتي از تاريخ تهران قديم و آدم‌هاي آن دوران براي خوانندگان روايت مي‌شود.

شاه‌آبادي درباره چگونگي نوشتن اين داستان گفت: «تقريبا سه سال پيش بود كه در حال تهيه مقاله‌اي درباره وضعيت كودكان ايران در دوره قاجار بودم كه حين پژوهش براي نوشتن اين مقاله به گزارش‌هاي نظميه دوره ناصر‌الدين شاه بر‌خوردم و چيزي كه در اين گزارش‌ها بيشتر از همه نظرم را جلب كرد خبرهايي بود كه به غرق شدن كودكان خردسال در حوض خانه‌ها اشاره داشتند، تقريبا هفته‌اي نبود كه يك كودك در حوض خانه‌اي خفه نشود. خواندن گزارش‌ها حس خاصي در من ايجاد كرد. انگار اين حوض‌ها دروازه‌اي بودند به جهان ديگر و اين مقدمه نوشتن رمان سه‌گانه دروازه مردگان شد.»

نويسنده «كافه خيابان گوته» افزود: «در داستان قبرستان عمودي پسر بچه‌اي به اسم رضا به شكل غير‌منتظره‌اي از يك خانه مرموز سر در مي‌آورد؛ خانه‌اي كه در ديوار‌هاي آن جنازه‌هايي دفن شده‌اند. در اين خانه بچه‌هاي زيادي به كار قاليبافي مشغولند. به دنبال حادثه‌اي يكي از بچه‌ها در حوض خانه غرق مي‌شود و بعد از آن حوادث عجيبي شكل مي‌گيرد كه بدنه رمان را خلق مي‌كند.»

وي ادامه داد: از ويژگي‌هاي اين رمان مي‌توان به حضور ميرزا حسن‌خان رشديه به عنوان يكي از شخصيت‌هاي اصلي داستان اشاره كرد.

اين كتاب از سوي انتشارات افق راهي بازار شده است و بنا بر گفته نويسنده، جلد‌هاي دوم و سوم نيز تا پايان سال جاري منتشر خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون