• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4181 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور

شهردار تهران: در اوج تحول شهري مي‌گويند پروژه‌ها تعطيل شده است

شهردار تهران در گلايه‌اي اعلام كرد: در اوج تحول و شروع تكميل پروژه‌ها به شهرداري و شوراي شهر مي‌گويند پروژه‌هاي سطح شهر تعطيل شده است.

محمدعلي افشاني در مراسم افتتاح تونل آرش اسفنديار ـ بزرگراه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و دوربرگردان غيرهم‌سطح بزرگراه شهيد مدرس اظهار داشت: قول داديم تا پايان شهريور ماه اين پروژه‌ها به اتمام برسد كه امروز به قول خود عمل كرديم و اين پروژه‌ها قطعا در سهولت زندگي شهروندان تأثيرگذار خواهد بود. وي با اشاره به اينكه ما بايد به شهروندان اميد آينده‌اي بهتر را بدهيم، گفت: دولت لايحه درآمدهاي پايدار براي شهرداري‌ها را مصوب كرد كه جا دارد از رييس‌جمهور و هيات دولت تشكر كنيم؛ چرا كه اين لايحه كمك‌هاي خوبي را به شهرداري و مردم انجام مي‌دهد. ما هم‌اكنون به دنبال احصاي نيازهاي امروز شهر تهران و تأمين منابع مالي مورد نياز هستيم و از اين ‌رو 700 ميليارد تومان در مرحله اول اوراق مالي منتشر شد و تلاش مي‌كنيم مابقي اوراق مشاركت را نيز تامين كنيم. افشاني افزود: بر اساس تبصره ماده 5 امسال بايد 2 هزار ميليارد تومان براي نوسازي ناوگان و همين‌طور 500 ميليون تومان نيز براي قطار شهري اختصاص يابد. حوزه پسماند و قطار شهري از مهم‌ترين فعاليت‌هاي شهرداري تهران براي جذب منابع مالي است و در آينده ادامه پروژه شهيد صياد شيرازي افتتاح خواهد شد.

افشاني در ادامه از ارسال نامه‌اي به وزير كشور خبر داد و گفت: در اين نامه از وزير درخواست كردم كه دو هزار ميليارد تومان بودجه‌اي كه قرار بود از سوي دولت براي كمك به ناوگان حمل و نقل تخصيص يابد، همچنين 500 ميليارد توماني كه قرار بود به توسعه خطوط قطار شهري پرداخت شود هر چه زودتر در اختيار شهرداري قرار بگيرد. ما به دنبال جذب منابع مالي براي بخشي از فعاليت‌هاي خود به ويژه در حوزه پسماند و توسعه قطار شهري هستيم.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هر فصل در شهر تهران افتتاح پروژه خواهيم داشت، گفت: در ماه آينده پروژه ادامه بزرگراه صياد شيرازي به سمت شمال و اتصال آن به بزرگراه ارتش را افتتاح خواهيم كرد.

افشاني افزود: طي جلساتي كه با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا داشتيم، پذيرفتند كه پروژه‌هاي نيمه‌كاره خود در شهر تهران را تكميل كنند و هم‌اكنون نيز شاهد راه افتادن پروژه‌ها هستيم، اما نمي‌دانم چرا برخي هم‌اكنون مي‌گويند اين پروژه‌ها تعطيل شده است. خوب است در شرايط كنوني همه به دنبال آن باشيم كه به مردم اميد دهيم به جاي اينكه با ادعاهاي غيرواقعي مردم را نااميد كنيم. اعتمادآنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون