• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4182 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ شهريور

صداي مخالف

مشرق: روحاني نمك‌نشناس نيست

سايت مشرق با اشاره به اظهارات «يدا... طاهرنژاد» كه در مصاحبه خود گفته بود «جهانگيري را در دولت محدود كردند» در حالي كه او تمام «حيثيت و آبروي خود را گذاشت تا روحاني راي بياورد» مي‌نويسد: «اين اظهارات براي تاكتيك جديد اصلاح‌طلبان در جهت «عبور از روحاني» و تمام شدن تاريخ مصرف رييس‌جمهور است كه بيان مي‌شود.»

طاهرنژاد در بخشي از اظهاراتش گفته بود كه« پاسخ ايثار جهانگيري نبايد نمك‌نشناسي باشد.» مشرق در توضيح اين بخش به دفاع از روحاني پرداخته و مي‌نويسد: كانديداتوري جهانگيري و پوششي بودن او نيز اصرار اصلاح‌طلبان بوده نه خواسته رييس‌جمهور روحاني.

از طرفي آقاي طاهرنژاد و ساير دوستان در مقابل اين حقيقت بزرگ قرار دارند كه روحاني در دولت گذشته حتي اگر اصلاح‌طلبان را تبعيد هم مي‌كرد اما آنها دوباره به زور از او حمايت مي‌كردند! حقيقتي كه همان زمان توسط محمد نعيمي‌پور، عضو حزب اتحاد ملت نيز مورد اشاره و تاكيد قرار گرفت. آقاي جهانگيري در قضيه كانديداي پوششي، كاري را انجام داده كه خودش و اردوگاه سياسي‌اش رضايتمندانه و با طيب خاطر مايل به آن بوده‌اند فلذا اكنون روا نيست كه اين افراد آقاي روحاني را به نمك‌نشناسي متهم كنند.»

 

نجفي عليه قاليباف شبنامه توليد مي‌كرد

در حالي كه رسما و بارها از سوي نجفي و رييس شوراي شهر نسبت به پرونده‌هاي دوازده‌گانه فساد در شهرداري دوره قاليباف افشاگري شده، برخي هنوز به‌دنبال رفع و رجوع آن هستند. پرونده‌هايي كه به علت حساسيت بالا به صورت محرمانه به قوه قضاييه ارسال شده بود كه در اين ميان قائم‌مقام قاليباف نيز بازداشت شد. با اين حال سايت مشرق با اشاره به يك مصاحبه در خبرگزاري ايلنا به نجفي حمله كرده و مدعي است «هيچ فسادي از قاليباف كشف نكرده است.»

«حسن عابدي‌جعفري» كه مجري طرح سنجش فساد در شهرداري بوده در جريان مصاحبه‌اش با ايلنا گفته بود كه در زمان آقاي نجفي برج‌سازان مدام اعتراض مي‌كردند كه نجفي تعادل سيستم شهرداري را برهم زده است. در حالي كه نجفي تعادل فساد را برهم زده بود. همين مساله علت خروج نجفي و شيرازي (رييس بازرسي شهرداري) ‌از آن سازمان شد. او ادامه داده بود: «افراد اينچنين مانند آقاي نجفي و شيرازي را سيستم دفع مي‌كند. ضمن اينكه آقاي نجفي در طول مدت كوتاه حضور در شهرداري صرفا در عرصه تخريب قاليباف و تهيه شبنامه‌هاي بي‌سرانجام عليه كارنامه جهادي او فعاليت داشت و بعيد است اساسا وقت باز كردن حتي يك پرونده فساد را نيز پيدا كرده باشد.»

اين سايت ضمن بيان اينكه ««فساد» مثل گناه اساسا قابل اندازه‌گيري نيست و فقط مي‌توان درباره آن حرف‌هاي استمزاجي زد، ادامه مي‌دهد: «برخي محافل تحليلي معتقدند مفسدنمايي از نظام اسلامي و تاكيد بر شيوع فساد؛ از اهداف مهم جريان سياسي خاص براي شكل دادن به «فتنه اقتصادي» است.» گفتني است، مشرق براي ارايه تحليل‌هاي امنيتي به جاي ارايه آن از سوي خود از عنوان «برخي محافل تحليلي» ياد مي‌كند .

 

ناراحتي از ناگفته‌هاي روحاني

اصولگرايان از جملات روحاني در جشنواره شهيد رجايي ناراحت هستند. آنها كه قبل و بعد از جلسه سوال از رييس‌جمهور تلاش مي‌كردند، اعلام كنند كه رييس‌جمهور نبايد وارد مسائل حاشيه‌اي شده و حرف‌هاي ديگري غير از پاسخ به سوالات نمايندگان بزند، حالا از اينكه سر مساله «ناگفته‌ها» بازمانده، ناراحتند . سايت جهان‌نيوز وابسته به جمعيت رهپويان در گزارش در اين باره معتقد است كه گفتني وجود ندارد به جز توضيحات روحاني: «مساله ناگفته‌ها پيش‌تر از سوي رييس‌جمهور قبلي با لفظ بگم‌بگم انجام مي‌شد كه امروز بعد از پنج سال وقت پاسخگويي به مردم است نه طرح مسائل مبهم و نامفهوم كه به جاي پاسخگويي دولت را در جايگاه مطالبه‌گري قرار مي‌دهد. در اين برهه زماني كه وضعيت اقتصادي كشور نابسامان است، ناگفته‌هاي اصلي پاسخگويي دولتي به مردم است كه وعده‌هاي بسياري در مورد برجام و لغو تحريم‌ها و گشايش اقتصادي به مردم داده بود. اصل ناگفته‌ها همين موضوع است و بقيه موارد مسائل فرعي و انحرافي است و مردم براي شنيدن آن با توجه به مشكلات معيشتي مختلفي كه دارند وقت و انگيزه‌اي ندارند.»

محمد ايماني، سرمقاله‌نويس روزنامه كيهان نيز در يادداشتي مدعي شد: «ناگفته‌‌اي نمانده جز اينكه هجده ميليارد دلار را به چه كسي داديد؟!» انتشار توييت و يادداشت‌هاي ديگر در ساير نشريات دراين باره نشان مي‌دهد كه آنها اتفاقا نگران آن هستند كه روحاني پس از آرام شدن اوضاع حرف‌هايي بزند كه خوشايند نيست. ايماني مي‌نويسد: «اگر مقصود، جنجال سياسي و ترور شخصيت‌ ساير نهادها به قصد فرافكني (نقشه دشمن و نفوذي‌ها و پادوهاي بيگانه) است، بايد پرسيد مگر حرف ناگفته‌اي هم در عمليات رواني و دروغ‌سازي و منفي‌بافي عليه نهادهايي مانند سپاه پاسداران، شوراي نگهبان، قوه قضاييه و از اين قبيل باقي مانده كه نگفته باشند و تازگي داشته باشد؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون