• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4183 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور

بورس ديروز مرز 155 هزار واحدي را رد كرد

رونق هزار ميلياردي در بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران با جهش دسته‌جمعي نماگرهاي بورسي شاهد ثبت ركورد جديدي براي شاخص كل بورس تهران و عبور از مرز 155 هزار واحدي بودند؛ بازاري كه همچنان با سيل حقيقي‌ها و ورود سرمايه‌گذاران جديد مواجه است. شاخص كل، قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيكس) در پايان معاملات ديروز با افزايش 6483 واحدي به رقم 155 هزار و 61 واحد رسيد.

شاخص كل هم ‌وزن اما با افزايش 743 واحدي عدد 25 هزار و 341 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 6831 واحدي به رقم 166 هزار و 246 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با افزايش 5130 واحدي به رقم 115 هزار و 920 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با افزايش 11 هزار و 210 واحدي عدد 300 هزار و 723 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين
شاخص كل فرابورس (آيفكس) نيز با افزايش 75 واحدي بر روي رقم يك هزار و 771 واحد متوقف شد.

بر اساس اين گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي فولاد مباركه با 704 واحد، صنايع پتروشيمي خليج فارس با 502 واحد و معدني و صنعتي گل‌گهر با 496 واحدافزايش بيشترين تاثير مثبت را بر برآورد شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي آسان پرداخت پرشين با 13 واحد، آهنگري تراكتور سازي ايران با 6 واحد و بوتان با 4 واحد كاهش، بيشترين تاثير منفي را در محاسبه اين نماگر به دوش كشيدند.

ارزش كل معاملات بورس تهران در حالي به بيش از 113 ميليارد و 907 ميليون تومان رسيد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 3 ميليارد و 369 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 219 و 726 نوبت داد و ستد بود.

در بازار 2 بورس تهران كه به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد 97 ميليون سهم بانك سينا به ارزش كمتر از 11 ميليارد تومان با معاملات انتقالي از سوي سهامدار عمده مواجه بود. در گروه كارخانجات صنعتي تبرك نيز بيش از 48 ميليون سهم به ارزش كمتر از 11.5 ميليارد تومان به كدهاي درون گروهي سهامدار عمده انتقال يافت؛ بيش از 9 ميليون سهم ايران ترانسفو به ارزش كمتر از يك ميليارد تومان با معاملات انتقالي همراه بود و اندكي بيش از 8 ميليون سهم سرمايه‌گذاري اعتباري ايران به ارزش بيش از 2 ميليارد تومان كد به كد شد؛ 1.5 ميليون سهم پتروشيمي زاگرس نيز به ارزش بيش از 8 ميليارد تومان با معاملات انتقالي از سوي سهامدار عمده همراه شد.

براساس اين گزارش، بازار سهام در حالي با معاملاتي پرحجم در اغلب نمادهاي معاملاتي و گرايش معامله‌گران حقيقي براي خريد سهام روبرو شد كه اغلب سهم‌هاي پيشرو بازار با صف خريدهاي پايدار به كار خود پايان دادند. موضوع باز شدن سقف قيمت‌ها در بورس كالا و افزايش قيمت‌ها در حالي است كه اغلب حقيقي‌ها با وجود پيش‌خور شدن خبرهاي خوب در زمينه آزادسازي قيمت‌ها در گروه‌هاي مختلف اما همچنان براي جمع‌آوري سهام از خود اشتياق نشان مي‌دهند. اين در حالي است كه حقوقي‌ها نيز براي عرضه پرحجم سهام هنوز اقدام موثري در بازار نداشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون