• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4183 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور

وزير كشور: درباره استعفاي شهرداران استفساريه مي‌دهيم

وزير كشور درباره تكليف شهرداران بازنشسته در قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان گفت: حقوقدانان به گونه‌اي اين قانون را تفسير كرده‌اند كه شامل شهرداران نمي‌شود، ولي اگر ما مجبور شويم در اين زمينه به مجلس استفساريه مي‌دهيم.

عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه از نظر وزارت كشور شهرداران مشمول قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان مي‌شوند، اظهاركرد: شبهات و برداشت‌هاي متفاوتي از متن اين قانون انجام شده است. رييس مجلس در زمان تصويب اين قانون اشاره كرد كه اين قانون شامل شهرداران هم مي‌شود، اما حقوقدانان يا شورا در تفسير اين قانون نوعي برداشت دارند كه شامل شهرداران نمي‌شود.

وي در ادامه افزود: ما اگر مجبور شويم به مجلس استفساريه مي‌دهيم تا آنها جواب ما را بدهند. منتظريم تا تفسير ديوان محاسبات و معاونت حقوقي رياست‌جمهوري را هم بگيريم و اگر مورد اختلافي بود، از مجلس استفساريه مي‌گيريم.

وزير كشور در ادامه درباره آخرين تمهيدات براي سفر اربعين تصريح كرد: اخيرا سفر به بغداد داشتم و با وزير كشور عراق ديداري داشته و تفاهمنامه‌ خوبي امضا كرديم. طبق اين تفاهمنامه مقرر شد طرف مقابل مسيرهاي جديدي به ما داده و به لحاظ امنيتي نيز كمك بيشتري به ما بكند. يكي از موضوعاتي كه هنوز به توافق نهايي نرسيده‌ايم در مورد قيمت ارزي است كه بايد تخصيص داده شود. آنها رقمي پيشنهاد كرده بودند و نظر ما اين است كه بايد اين رقم را متعادل‌تر كنيم.

رحماني فضلي با اشاره به اينكه اگر دولت عراق همكاري كند، هنوز جا دارد كه مبلغ ويزا پايين بيايد، گفت: در مورد نرخ ارز نيز بايد در داخل كشور و در دولت تصميم‌گيري شود.

وزير كشور درباره احتمال لغو رواديد سفر اربعين اظهاركرد: ما موافق لغو رواديد هستيم ولي طرف عراقي موافق نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون