• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4183 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور

شروط وزارت علوم براي ورود دانشجويان ايراني به كشور

مجتبي شريعتي نياسر، معاون آموزشي وزارت علوم در پاسخ به سوالي درباره شرايط ورود دانشجويان ايراني از خارج به داخل كشور با توجه به درخواست‌ها در اين زمينه بعد از بالا رفتن نرخ ارز گفت: ما شرايط را به همه دانشگاه‌ها ابلاغ كرديم و اطلاعيه‌اي هم در زمينه چگونگي شرايط بازگشت و نحوه ثبت‌نام دانشجويان ايراني كه در خارج از كشور درس مي‌خوانده‌اند، ارايه شده است.

شريعتي نياسر در اين باره توضيح داد: كساني كه حداقل يك ترم در دانشگاه‌هاي خارج از كشور درس خوانده باشند، مي‌توانند به داخل كشور بيايند، البته آن دسته از دانشجوياني كه در دانشگاه‌هاي معتبر تحصيل كرده‌اند و منظور از دانشگاه معتبر هم دانشگاهي است كه شاخص‌هاي وزارت علوم را داشته باشند. وي خاطرنشان كرد: راه ورود اين دانشجويان به داخل نيز از دو مسير است؛ يك راه به اين صورت است كه دانشجويان مي‌توانند؛ مستقيما به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه كنند و در صورتي كه دانشگاه آنها را پذيرفت، اطلاعات و مشخصات دانشجو را به ما مي‌دهند و ما بررسي مي‌كنيم كه آيا اين فرد مورد تاييد براي ثبت‌نام در دانشگاه مذكور هست يا خير؟

او در خصوص روش دوم ثبت‌ درخواست اين دسته از دانشجويان بيان كرد: روش ديگر به اين صورت است كه دانشجويان مي‌توانند از طريق سامانه‌اي كه در معاونت دانشجويي تعريف شده، درخواست خود را وارد سامانه كنند و هر دو وجه امكان‌پذير است، ولي در هر صورت تصميم نهايي را معاونت دانشجويي وزارتخانه مي‌گيرد.

معاون آموزشي وزارت علوم تاكيد كرد: البته اين تصميم در رابطه با بازگشت دانشجويان ايراني فقط تا پايان سال ۹۷ اجرايي مي‌شود و بعد از سال ۹۷ كسي مشمول اين قانون نمي‌شود. ما اين قانون را هم به خاطر مقابله با فشارهاي استكبار جهاني بر ايران در نظر گرفتيم تا در پذيرفتن دانشجويان‌مان به داخل كشور آمادگي‌مان را اعلام كنيم.

شريعتي در پايان در پاسخ به اين سوال كه تاكنون چه تعداد دانشجو درخواست بازگشت به كشور داشته‌اند، گفت: فعلا هيچ آماري از اينكه چه تعداد دانشجو از خارج كشور به ايران بازگشته‌اند، نداريم، زيرا تازه يك ماه است اين موضوع مطرح شده است. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون