• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4186 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

با اعلام ستاد اجرايي فرمان امام

مردم 25 هزار بسته لوازم‌التحرير به پويش مشق احسان اهدا كردند

گروه اجتماعي| «موظف هستيم همه ستاد را در اختيار محرومان قرار دهيم.» محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام روز گذشته در مراسم پويش ملي «مشق احسان» اعلام كرد كه 25 هزار بسته لوازم‌التحرير از سوي مردم به اين پويش اهدا شده است و با احتساب بخش اهدايي ستاد، تا پيش از شروع سال تحصيلي 150 هزار بسته به دست دانش‌آموزان مناطق محروم خواهد رسيد.

به گفته محمد مخبر محور اصلي فعاليت‌هاي ستاد اجرايي، اشتغال‌زايي است اما در كنارش فعاليت‌هاي موردي هم پيش مي‌روند كه خود تبديل به پروژه‌هاي بزرگ شده‌اند: «در چند سال گذشته بيش از ۴۰۰ هزار شغل و فرصت شغلي در مناطق محروم ايجاد كرديم كه بخش زيادي از آن اجرا شده است و بخشي از آن با توجه به توسعه محقق خواهد شد. در حال حاضر هزار و ۴۰۰ مدرسه و خانه فرهنگ و ۲۵ هزار پروژه زيربنايي آب، برق و بهداشت در مناطق محروم ساخته شده است. به علاوه حدود ۲هزار و ۵۰۰ تخت بيمارستاني در دست احداث است و ۸۰۰ مورد آن‌كه شامل ۸ بيمارستان است، در مناطق محروم به مردم تحويل داده شده.» او همچنين در مورد خدمات سلامت اين ستاد اضافه كرد: «تعداد زيادي از نسخه‌هاي مريض‌هاي سرطاني را تامين كرده‌ايم، به نزديك ۶۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه در مناطق محروم ارايه داده‌ايم و ستاد اجرايي فرمان امام حدود ۵۰۰ هزار نفر را بيمه كرده است. همچنين تاكنون نزديك ۹ هزار زوج نابارور شناسايي شده‌اند كه ۳۰۰هزار زوج تحت درمان قرار گرفته‌اند و در اين شرايط نزديك ۵۰۰كودك به دنيا آمده‌اند.»

رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) با بيان اينكه امروز نقطه تحول جديدي در ستاد اتفاق افتاد، گفت: «هيچ اقدامي كه در جهت محرومين نباشد در ستاد انجام نمي‌شود و حتي فعاليت‌هاي اقتصادي ستاد نيز به مناطق محروم هدايت شده است. عملي كه در ستاد انجام مي‌گيرد، با هدف اشتغال‌زايي در چارچوب اقتصاد مقاومتي است كه عصاره اقتصاد مقاومتي واگذاري آن به مردم است. كارهاي اقتصادي ما هم در همين جهت است و هر پروژه‌اي به محض اينكه به نتيجه برسد به مردم واگذار مي‌شود. ما 3 هزار و 500 شركت با مشاركت مردم راه انداختيم و تجربه ما نشان مي‌دهد كه اگر اقتصاد را به مردم واگذار كنيم مشكلات حل مي‌شوند.»

مخبر با بيان اينكه براي انجام عمل‌هاي فوري و به دستور مقام معظم رهبري تشكلي به عنوان بنياد بركت احسان راه‌اندازي شد، افزود: در تمام مسائلي كه در كشور اتفاق مي‌افتد از جمله زلزله و سيل سازماندهي انجام شد كه در درجه اول تكيه آن به مردم و نيروهاي جهادي باشد و با استفاده از خيريه‌ها بتوانيم به مردم خدمت كنيم. در توضيح دستاوردهاي پويش مشق احسان گفت: «در پويش ملي مشق احسان قرار بر اين شد هراندازه مردم كمك كردند ما نيز همان اندازه به مناطق محروم كمك كنيم كه در حال حاضر ۲۵ هزار بسته مردم اهدا كردند و ۲۵ هزار بسته نيز ستاد اجرايي به آن اضافه كرد كه در مجموع ۵۰ هزار بسته به مناطق محروم ارسال شود. اما در تصميمات بعدي ۱۰۰ هزار بسته آماده ارسال شد كه البته مقام معظم رهبري
۵۰ هزار بسته ديگر به اين پويش هديه دادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون