• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4194 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

درس مظلوميت در مدارس اهواز

گروه اجتماعي

قرار است ياد و خاطره ۲۵ هموطن‌مان كه در پي حمله تروريستي به رژه نيروهاي مسلح در اهواز شهيد شدند با نامگذاري مدارسي در اين منطقه به نام آنها گرامي داشته شود. اين اقدام در پي آماده بهره‌برداري شدن ۱۱۰ مدرسه‌اي كه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) قرار است انجام شود و «محمد مخبر» آن را خبر داده است.

مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام در مراسم آيين بهره‌برداري از 110 مدرسه احداث شده توسط بنياد بركت در مناطق محروم ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري سالار شهيدان و همچنين حادثه تروريستي اهواز اظهار داشت: اكنون در ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان قرار داريم كه اين موضوع با حادثه تروريستي اهواز يك فصل مشترك را رقم زده است كه وجه مشترك اين حوادث موضوع عاشورا است.

وي افزود: فرهنگ عاشورايي در كشور ما حاكم است و نظام استكبار نيز با كشوري كه فرهنگ عاشورايي در آن جريان دارد دشمني مي‌كند و دشمن يك روز با جنگ تحميلي و روز ديگر با پهن كردن اساس تفرقه و تجزيه‌طلبي به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامي است.

مخبر همچنين تصريح كرد: در حال حاضر نيز نظام استكباري تمام تلاش خود را براي راه‌ انداختن يك جنگ اقتصادي تمام‌عيار به كار گرفته است اما ما نبايد فراموش كنيم كه در سال‌هاي جنگ تحميلي توانستيم جنگ را به خوبي مديريت كنيم و پس از آن تمام توطئه‌هاي دشمن را با يك مديريت صحيح خنثي كرديم و نشان داديم كه هرجا فرهنگ عاشورايي وجود داشته باشد مي‌توان با ظلم و ستيز مبارزه كرد.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام خاطرنشان كرد: با استفاده از فرهنگ عاشورايي امروز نيز تقابل با اين جنگ اقتصادي بهتر انجام خواهد شد و بايد به ياد داشته باشيم كه در زمان جنگ تحميلي امكانات نظامي و اداري ما منسجم نبود و متاسفانه زيرساخت‌هاي ما امكان تقابل كافي با دشمن را نداشت اما جوانان ما با روحيه عاشورايي و از خودگذشتگي توانستند پيروز جنگ باشند.

وي خطاب به افرادي كه به دنبال مايوس كردن مردم هستند و همواره دستاوردهاي نظام اسلامي را كوچك جلوه مي‌دهند اظهار داشت: امروزه بدون نظام جمهوري اسلامي هيچ كشوري در منطقه قادر به تصميم‌گيري نخواهد بود و اقتدار جمهوري اسلامي به حدي افزايش يافته است كه وقتي رييس‌جمهور امريكا در سازمان ملل صحبت مي‌كند مورد تمسخر ديگران قرار مي‌گيرد و حال بايد گفت اين اقتدار را چه كسي شكسته است.

مخبر در توضيح وضعيت كشور و شاخص‌هاي بين‌المللي گفت: در سال 1356 جمعيت كشور ما حدود 30 ميليون نفر بود و در آن دوران ما 6 ميليون بشكه نفت استخراج مي‌كرديم و 5 ميليون آن را مي‌فروختيم و با اين اوصاف بانك جهاني اعلام كرد كه 46 درصد مردم ايران زير خط فقر مطلق قرار دارند كه اين موضوع نشان مي‌داد 14.5 ميليون نفر زير خط فقر هستند.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام ادامه داد: امروز جمعيت كشور به 85 ميليون نفر رسيده است و فروش نفت ما نيز به 2 ميليون بشكه مي‌رسد و طبق اعلام بانك جهاني 9.5 درصد مردم ما كمتر از 7 ميليون نفر زير خط فقر قرار دارند كه اين موضوع نشان‌دهنده كارآمدي نظام جمهوري اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد: قبل از انقلاب اسلامي از هزار كودك متولد‌شده 120 نفر جان خود را از دست مي‌دادند كه در مناطق محروم اين رقم به 500 نفر مي‌رسيد. در آن دوران 68 درصد جمعيت بزرگسال كشور بي‌سواد بودند و 60 درصد كودكان نمي‌توانستند دوران ابتدايي را به اتمام برسانند.

مخبر با بيان اينكه 30 درصد واجدين شرايط قبل از دوران انقلاب اسلامي توانايي حضور در دانشگاه‌ها را نداشتند توضيح داد: در حال حاضر تقريبا اكثر جوانان ما قادر به ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها هستند.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي‌گلپايگاني، رييس دفتر رهبر معظم انقلاب، در اين مراسم با اشاره به اهميت و جايگاه قيام امام حسين(ع) و ماه محرم گفت: همه مردم جمهوري اسلامي ايران از زن و مرد گرفته تا پير و جوان ارادتمندان ساحت مقدس اباعبدالله(ع) هستيم و اين سرمايه بزرگي است كه قابل مقايسه با چيزي نيست.

رييس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در زمينه محروميت‌زدايي افزود: شما در اين ستاد كار بزرگي را شروع كرده‌ايد كه مدرسه‌سازي بخشي از آن بود. مدرسه است كه بايد بزرگان علم و دانش را تربيت كند و اين خدمت بزرگي است و قطعا حركت شما حركتي الهي بوده و مورد رضايت امام زمان(عج) است و اميدوارم اين خدمات ادامه داشته باشد.

وي در ادامه بيان كرد: اخيرا جمله‌اي از يك كشيش غربي خواندم كه گفته بود اگر مي‌خواهيد اسلام را از شيعيان بگيريد فقط كافي است تا محرم را از آنها بگيريد، از اين جهت محرم براي شيعيان بسيار جايگاه بزرگ و عظيمي دارد و بر همين اساس بود كه امسال شاهد بوديم كه حتي در شرايط اقتصادي كنوني كشور توجه مردم به عزاداري‌هاي ماه محرم پررنگ‌تر و پرشورتر از سال‌هاي قبل بود.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام گفت: در آن دوران از هر 90 نفر تنها يك نفر توانايي خريد خودرو را داشت اما امروزه وضعيت به گونه‌اي بهتر تغيير كرده است.

وي بزرگ‌ترين معضل امروزه كشور را موضوع بيكاري دانست و عنوان كرد: يك بسيج عمومي و جدي براي ريشه‌كن كردن بحث بيكاري لازم است ما بايد اقتصاد را به دست مردم بدهيم و در ستاد اجرايي نيز هرجا ما كار را به دست مردم سپرديم شاهد پيشرفت بوديم.

مخبر افزود: ما در ستاد اجرايي اين آمادگي را داريم كه تمام كارها را به بخش خصوصي واگذار كنيم و با تلاش‌هاي صورت گرفته امروزه بيش از 500 هزار نفر سهامدار داريم.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام افزود: اشتغال محور توسعه كشور است كه اگر وضعيت اقتصادي مردم خوب باشد خودشان براي آباداني كشور دست به كار مي‌شوند.

وي با بيان اينكه در ستاد اجرايي محور اصلي كار ما موضوع اشتغال است، توضيح داد: ما روزانه گزارش‌هاي ايجاد اشتغال را از سراسر كشور دريافت مي‌كنيم و مكانيسم‌هاي مختلفي در اين زمينه تهيه و تدوين شده است. مخبر گفت: ايجاد موسسات دانش‌بنيان يكي از اقدامات ما براي ايجاد اشتغال بوده است و امروزه اين موسسات به عنوان محورهاي پشتيباني دانشگاه‌ها عمل مي‌كند. رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام خاطرنشان كرد: توسط ستاد اجرايي تاكنون 400 هزار شغل در مناطق محروم سراسر كشور ايجاد شده است و اين نهضت ادامه خواهد يافت.

وي با اشاره به ساير خدمات ارايه شده توسط ستاد اجرايي به مردم و همچنين مناطق محروم توضيح داد: كمك به شنوايي كودكان، توزيع جهيزيه و لوازم‌التحرير داخلي از جمله اين خدمات به شمار مي‌رود.

مخبر افزود: امروز در ستاد اجرايي هيچ كاري به جز رفع محروميت صورت نمي‌گيرد و با برنامه‌ريزي كه انجام داديم ما در حال حاضر هيچ‌گونه فعاليت اقتصادي نداريم و كارهايي كه در مناطق محروم صورت گرفته با روحيه غيرماندگاري انجام شده و تمام درآمدها نيز در خدمت كمك به محرومين صرف شده است.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام در پايان گفت: از بين ۱۱۰ مدرسه‌اي كه امروز به بهره‌برداري رسيد ۲۵ مدرسه به نام شهداي حادثه تروريستي اهواز نامگذاري خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون