• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4197 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

رهبر انقلاب در ديدار با مسوولان حج

پيام‌هاي سياسي حجِ انقلاب اسلامي را به دنياي اسلام برسانيد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر دوشنبه در ديدار جمعي از مسوولان و دست‌اندركاران حج، فرمان خداوند متعال براي تجمع مسلمانان در يك زمان و مكان خاص براي انجام فريضه حج را حامل جنبه‌ها و پيام‌هاي سياسي مهمي همچون «لزوم ارتباط و هم‌افزايي مسلمانان» و «نشان دادن اقتدار امت اسلامي» دانستند و خاطرنشان كردند: علاوه بر جنبه معنوي حج كه بسيار مهم است، بايد اين حقايق و اهداف اسلامي نيز برجسته و براي آنها برنامه‌ريزي و اقدام شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «ارتباط با آحاد امت اسلامي در حج»، «رساندن پيام انقلاب اسلامي به زايران و زدودن شبهات و ابهامات آنها»، «زمينه‌سازي براي ايجاد يا تقويت ارتباطات جمهوري اسلامي ايران با ساير كشورهاي اسلامي» و «همزيستي برادرانه با فرقه‌هاي اسلامي» را از جمله پيام‌هاي سياسي و لازم براي جهان اسلام در ايام حج خواندند و تاكيد كردند: حج بايد براي جمهوري اسلامي آبروآفريني كند، بنابراين نبايد جنبه‌هاي سياسي حج فراموش شود و حج ابراهيمي يعني حجِ پس از انقلاب اسلامي با حجِ قبل از آن و حجِ كشورهايي كه بويي از مباني اسلام و انقلاب اسلامي نبرده‌اند، متفاوت است.

ايشان با اشاره به مانع‌‌تراشي‌هاي دولت سعودي در برگزاري مراسم دعاي كميل افزودند: بايد با تلاش و ابتكار از اين موانع و خسارت‌ها عبور كرد. رهبر انقلاب اسلامي همچنين از تخريب گسترده آثار اسلامي مانند آثار منسوب به پيغمبر اكرم(ص)، اميرالمومنين(ع)، خلفا و مجاهدان صدر اسلام به بهانه توسعه حج به‌شدت انتقاد كردند و گفتند: در حالي كه كشورهاي مختلف از آثار تاريخي خود با دقت محافظت و حتي گاهي براي پُر بار نشان دادن تاريخ و گذشته‌شان، آثاري را جعل مي‌كنند، تاكنون آثار اسلامي زيادي در مكه و مدينه تخريب شده است. ايشان سازمان حج و زيارت و دستگاه‌هاي ذي‌ربط را به انجام كار و ابتكار و تماس با مسوولان حج در ديگر كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از تخريب بقاياي آثار اسلامي موظف كردند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين مسوولان حج را به استفاده از ابزارهاي نو به ويژه فضاي مجازي براي ارتباط با زايران ديگر كشورها در ايام حج و نيز هم‌افزايي و همكاري بيش از پيش با يكديگر، توصيه و از زحمات يكايك دست‌اندركاران حج امسال تشكر كردند. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني و آقاي محمدي رييس سازمان حج و زيارت گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي انجام گرفته در بخش‌هاي فرهنگي و اجرايي حج بيان كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون