• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4198 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

قصور در حادثه تروريستي اهواز قطعي است

جلسه غيرعلني مجلس شوراي اسلامي روز گذشته پيرامون اتفاقات اهواز با حضور مسوولان امنيتي و وزراي مربوط به حادثه تروريستي روز گذشته برگزار شد. بهروز نعمتي سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به جلسه غيرعلني مجلس گفت كه قصور در حادثه تروريستي اهواز قطعي است و در اين راستا با تعدادي از مقصران برخورد شده و تعدادي ديگر به دادگاه معرفي شدند. وي افزود: جلسه غيرعلني مجلس با حضور سردار آشتياني مسوول حفاظت ستاد كل فرماندهي كل قوا، وزراي اطلاعات و كشور، مديركل اطلاعات خوزستان و استاندار خوزستان برگزار و گزارشي به نمايندگان ارايه شد.

همچنين نمايندگان و برخي نمايندگان خوزستان نيز به قيد قرعه مسائل خود را مطرح كردند.وي افزود: با توجه به فضايي كه وجود داشته قصور در اين حادثه قطعي است در همين راستا با تعدادي از مقصران حادثه برخورد شده و تعدادي از مقصران به دادگاه معرفي شدند. دوستاني كه گزارش دادند از قصوري كه اتفاق افتاده عذرخواهي كردند. توجه به فضاي كشور و اينكه گروه‌هاي مختلف تكفيري در عراق، سوريه و اطراف كشور وجود دارد، نبايد اين منافذ وجود داشته باشد و بايد برخورد جدي‌تر در اين باره صورت گيرد. نعمتي در پايان گفت كه قرار است وزير كشور گزارش مفصلي را به صورت جمع‌بندي شده به مسوولان مربوطه و مجلس ارايه كند. همايون يوسفي نماينده مردم اهواز، ديگر نماينده‌اي بود كه به بيان جزييات بيشتري از جلسه غيرعلني مجلس پرداخت. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مقصر بروز حادثه تروريستي اهواز مشخص شد، گفت: موضوع در سطح ستاد كل نيروهاي مسلح، دولت و وزارت كشور در حال بررسي است كه گزارش آن را اعلام خواهند كرد.نماينده اهواز درباره‌ اينكه آيا حادثه تروريستي اهواز مقصر داخلي داشته است، گفت: مقامات مسوول بايد به اين سوال جواب دهند. مشخص آن است كه موضوع ريشه خارجي داشته ولي ابعاد داخلي آن در حال بررسي است. يوسفي گفت كه قرار است در سطح مجلس و دولت به نتايجي درباره ابعاد حادثه اهواز برسند و بعد گزارش اعلام شود. وي با تاكيد بر اينكه تروريست‌ها هيچ‌گونه عقبه اجتماعي ندارند، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد اين حادثه باعث انسجام بيشتر مردم و پربارتر شدن درخت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهد شد و به همان دليل كه دشمن در ابتداي جنگ، خوزستان را به عنوان نقطه هدف انتخاب كرد، امروز هم به آن دلايل خوزستان به عنوان نقطه هدف انتخاب شده است.

سازمان‌هاي اطلاعاتي بايد مردمي‌ترين سازمان‌ها باشند

روز گذشته همچنين خبرگزاري ايسنا در مصاحبه‌اي تفصيلي با علي يونسي وزير اطلاعات دولت اصلاحات و دستيار ويژه حسن روحاني به موضوعاتي مانند تبعيض مثبت در قوميت‌ها و تحليل امنيتي حملات تروريستي اخير پرداخت.

دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقليت‌ها در پاسخ به سوالي درباره اينكه واكنش نيروهاي امنيتي نسبت به حملات تروريستي اخير چه بايد باشد، گفت: توصيه من به سازمان‌هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي اين است كه براي امنيت چند كار مهم را انجام دهند؛ نخست اينكه در داخل كشور براي ريشه‌يابي حادثه، از مقابل مردم قرار گرفتن به ‌شدت پرهيز كنند. سازمان‌هاي اطلاعاتي بايد مردمي‌ترين سازمان‌ها باشند. در هنگام بروز چنين حوادث و رويدادهايي، طوري عمل كنند كه به مردم سخت گرفته نشود بلكه مردم به دليل وجود نهادهاي امنيتي مقتدر، احساس امنيت بيشتري كنند و نگران نشوند. تامين امنيت مردم و تقويت احساس امنيت مردم براي سازمان‌هاي اطلاعاتي بايد در اولويت باشد و در واقع تامين امنيت مردم، براي‌شان از تامين امنيت حكومت هم مهم‌تر باشد. اين بايد به عنوان يك اصل براي سازمان‌هاي اطلاعاتي در نظر گرفته شود. اگر آنها در اين مسير و انجام اين ماموريت موفق باشند، گروه‌هاي تجزيه‌طلب و ضدانقلاب نمي‌توانند نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي را در برابر مردم قرار دهند. مردم عرب، كرد و بلوچ ما عاشق جمهوري اسلامي و ايران هستند و مطالبه اصلي آنان، برخورداري از امنيت، عدالت و آرامش است و لذا سازمان‌هاي اطلاعاتي مي‌توانند، اين اهداف را با تدبير و هوشمندي تامين كنند. يونسي در ادامه توصيه‌اي به ماموران امنيتي داشت و گفت: «توصيه من به سازمان‌هاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي اين است كه براي امنيت چند كار مهم را انجام دهند؛ نخست اينكه در داخل كشور براي ريشه‌يابي حادثه، از مقابل مردم قرارگرفتن به ‌شدت پرهيز كنند. سازمان‌هاي اطلاعاتي بايد مردمي‌ترين سازمان‌ها باشند.

انتقام‌جويي بار اول و آخر نيست كه اتفاق مي‌افتد

محمداسماعيل كوثري، جانشين فرماندهي قرارگاه ثارالله تهران درباره حمله موشكي سپاه به مواضع تروريست‌هايي كه به اهواز حمله كردند، بيان كرد: هر گروهي چه در قالب تروريست چه در قالب‌هاي ديگري بخواهد در حريم كشور ايران كاري كند كه موجب ناامني شود، قطعا بدانيد كه رهايش نمي‌كنيم.به گزارش اعتمادآنلاين؛ كوثري با اشاره به شهادت و زخمي شدن جمعي از مردم عادي در حمله تروريستي اهواز عنوان كرد: بنابراين، اين مورد تاكيد است كه ملت چه گناهي كرده، اگر شما مرد هستيد، بياييد اقدام نظامي انجام دهيد تا ما هم در برابر شما بايستيم اما زماني كه مي‌رويد بچه‌هاي مردم را به رگبار مي‌بنديد، اين اقدام نمي‌تواند قابل قبول باشد.جانشين فرماندهي قرارگاه ثارالله تهران افزود: گفته شده و باز هم تاكيد مي‌شود كه اگر كوچك‌ترين اقدام تروريستي يا حمله‌اي به حريم جغرافيايي ايران شود قطعا و يقينا با آنها مقابله مي‌شود. كوثري افزود: بنابراين اين انتقام‌جويي بار اول و آخر نيست كه اتفاق مي‌افتد، اگر بار ديگر بخواهند دست به چنين اقدامات تروريستي بزنند حتما ما سنگين‌تر از اين‌بار پاسخ آنها را مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون