• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4204 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر

كاروان سلامت احسان

گروه اجتماعي

محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در مراسم رونمايي و اعزام كاروان سلامت احسان به هزار نقطه محروم كشور با اشاره به برجستگي نقش امام حسين(ع) در ميان ديگر ائمه اطهار اظهار داشت: ايشان شاهد شهادت
امير المومنين(ع) در سال چهلم هجري بودند و در جريان واقعه صلح امام حسن(ع) قرار داشتند و تا شهادت اين حضرت در تبعيت كامل از امام زمان خود (امام حسن(ع)) بودند.

وي ادامه داد: امام حسين(ع) پس از شهادت امام حسن(ع) و تا زمان زنده بودن معاويه كه ۱۰ سال به طول انجاميد همچنان به عهد صلح پايبند بودند. مخبر گفت: معتقدم اگر مردم كوفه امام حسين(ع) را دعوت نمي‌كردند و يزيد كه به فساد اخلاقي علني مبتلا نبود بر سر كار نمي‌آمد امام حسين(ع) تصميم ديگري مي‌گرفتند. رييس ستاد اجرايي فرمان امام با تاكيد بر اينكه به درك واصل شدن معاويه و نصب يزيد به عنوان جانشين در نظام به ظاهر اسلامي و فشار مردمي براي حل بحران‌ها موجب به ميدان آمدن ايشان شد، اظهار داشت: هرچند نصب امام از سوي حق تعالي صورت مي‌گيرد اما خواست مردم هم تاثيرگذار است. وي با بيان اينكه محوريت مردم در اعمال امامت تاثيرگذار است، تصريح كرد: حاكميت با تقاضاي مردم ممكن مي‌شود. مخبر با اشاره به اينكه امام خميني (ره) پس از فوت آيت‌الله بروجردي مسووليتي را در حوزه برعهده نگرفتند و با اصرار مردم به چاپ رساله اقدام كردند، گفت: وقتي مردم از ايشان براي رهبريت انقلاب اسلامي درخواست كردند به روي صحنه آمدند.مخبر ادامه داد: پس از رحلت حضرت امام با وجود در قيد حيات بودن بسياري از مراجع، سيدي از گوشه خراسان كه به عنوان عالم متدين، محقق و مبارز خوش‌ذوق شناخته مي‌شدند، جانشين امام شدند.رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) گفت: بخشي از نحوه جانشيني ولي فقيه مربوط به ساز و كارهاي نائبيت امام زمان(عج) مي‌شود و بخشي از آن به محوريت مردم در نظام حكومتي باز مي‌گردد.وي اضافه كرد: اگر دستگاه‌هاي حاكميتي در كشور در جهت منافع مردم حركت نكنند، نمي‌توانند از سوي آنها نيابت داشته باشند.مخبر مهم‌ترين خدمت و تكليف نهادها و دستگاه‌هاي كشور را خدمت به مردم دانست و ابراز داشت: بايد نهضت خدمت‌رساني به مردم با محوريت مردم برپا شود.رييس ستاد اجرايي فرمان امام با اشاره به شكل‌گيري بسيج سازندگي پس از پيروزي انقلاب گفت: امام خميني(ره) فرمودند ما به دنبال بسيج ۲۰ ميليوني هستيم. در آن زمان كل جمعيت ايران ۳۰ ميليون بود و اين سخن امام بدين معنا بود كه مردم مسوول همه امور كشور هستند.وي تاكيد كرد: توانسته‌ايم با قدرت در مقابل توطئه‌هاي دشمن در طول چهل سال اخير بايستيم و امروز دشمن جنگ وسيع و عميق معيشتي را با ما آغاز كرده است.مخبر افزود: با استفاده از امكانات و نيروهاي انساني متعهد و فداكار در اين جنگ، نگراني باقي نمي‌ماند. وي با بيان اينكه دشمن دلواپس حركت جمهوري اسلامي است و ما براي مقابله با توطئه‌ها نگراني نداريم، اظهار داشت: امام خميني (ره)
و مقام معظم رهبري (مدظله) هنر به صحنه كشيدن مردم در شرايط حساس را دارند و بحث آتش به اختيار از همين جهت از سوي رهبري بيان شده است.رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: با اين شعار همه ۸۰ ميليون نفر جمعيت ايران براي حل مشكلات به صحنه خواهند آمد. مخبر با تاكيد بر اينكه مشكل معيشتي توطئه سنگين دشمن عليه مردم ايران است، گفت: بايد اين مساله را با حضور مردم حل كنيم. ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با همه توان و امكانات با به صحنه كشيدن مردم پيش قدم شده است.رييس ستاد اجرايي فرمان امام با اشاره به شروع به كاربنياد بركت احسان براي حل برخي از اين مشكلات گفت: اهداي جهيزيه به نيازمندان و كاشت حلزون گوش با همين هدف انجام شد و با كمك اين ستاد هيچ كودكي به دليل مشكل مالي از اين درمان بي‌نصيب نمي‌ماند. وي با بيان اينكه پيش از انقلاب، ايرانيان با مشكلات فوق‌العاده‌اي در حوزه سلامت روبرو بودند اظهار داشت: پزشكان بنگلادشي و هندي با كمترين سطح تحصيلات پزشكي در شهرهاي بزرگ كشور طبابت مي‌كردند و ۷۸ درصد شهرهاي كشور آب و برق نداشت. مخبر ادامه داد: اين در حالي است كه پس از انقلاب، كشور پيشرفت قابل توجهي در حوزه پزشكي داشته؛ عمده روستاها صاحب امكانات اوليه و آب و برق شده و سن اميد به زندگي به 75 سال رسيده است. رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) از ساخت۱۵۴ خانه بهداشت، تامين هزينه درمان ۵۰ هزار بيمار سرطاني، بيمه درماني مردم مناطق محروم و اعطاي وام قرض‌الحسنه درماني از سوي بنياد بركت خبر داد و گفت: امروزه ۹۶ درصد از داروهاي مورد نياز كشور در داخل توليد مي‌شود و ۴ درصد داروهاي مصرفي ايرانيان خارجي است. اين ۴ درصد دارو، ۳۰ درصد هزينه‌هاي دارويي كشور را شامل مي‌شود و ۱۵۰ ميليارد تومان از جيب بيماران صعب العلاج برمي‌دارد. وي از آغاز فعاليت يك شهرك دارويي در اطراف تهران خبر داد و گفت: تمركز ما به توليد اين داروهاي وارداتي بوده و تمام افرادي كه مي‌توانند براي توليد اين داروها اقدام كنند در اين شهرك امكاناتي به آنها داده مي‌شود. رييس ستاد اجرايي فرمان امام در پايان از ارايه يك پكيج كامل خدمات پزشكي براي ۷۵۰۰ بيمار در استان‌هاي محروم كشور از سوي بنياد بركت احسان خبر داد و گفت: اين مجموعه خدمات پزشكي، بستري تحت نظر، تزريقات و پانسمان، داروخانه‌اي با تنوع ۱۳۰ قلم دارو، آزمايشگاهي و تله مديسين (دوراپزشكي) را به مردم مناطق محروم با حضور ۱۳۲ نفر كادر درماني ارايه خواهد داد. همچنين اين مجموعه قابليت بسيار خوبي براي ارايه خدمات در شرايط بحران را دارد و به عنوان اولين ماموريت به مناطق سيل‌زده شمال كشور اعزام خواهند شد.


رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) از ساخت۱۵۴ خانه بهداشت، تامين هزينه درمان ۵۰ هزار بيمار سرطاني، بيمه درماني مردم مناطق محروم و اعطاي وام قرض‌الحسنه درماني از سوي بنياد بركت خبر داد و گفت: امروزه ۹۶ درصد از داروهاي مورد نياز كشور در داخل توليد مي‌شود و ۴ درصد داروهاي مصرفي ايرانيان خارجي است. اين ۴ درصد دارو، ۳۰ درصد هزينه‌هاي دارويي كشور را شامل مي‌شود و ۱۵۰ ميليارد تومان از جيب بيماران صعب العلاج برمي‌دارد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون