• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4205 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

اعتراض كيهان و وطن امروز به راي هيات نظارت

تيتر اصلي دو روزنامه روز چهارشنبه وطن امروز و كيهان به موضوع تذكر آنها از هيات نظارت بر مطبوعات باز‌مي‌گشت. كيهان در تيتر اصلي خود نوشت: «افسار دلار را دولت پاره كرد از كيهان شكايت كردند» وطن امروز هم صفحه اصلي خود را در حالي منتشر كرد كه عكس صفحه اول آن را حذف كرده و خالي گذاشته بود. اين روزنامه تيتر «تيغ بنفش» كه كنايه به دولت داشت را منتشر كرد.

از سال‌هاي قبل انتشار صفحه يا ستوني سفيد به نشانه اعتراض و سانسور در مطبوعات باب شده است. اين مساله خصوصا در سال 88 اوج گرفته بود. وطن امروز بعد از تصويب لايحه cft از تيتر «عابر باج» به همراه عكس علي لاريجاني استفاده كرده بود كه اشاره داشت به اينكه او (يا مجلس) محل باج‌دهي به غرب هستند. اما خود وطن امروز توضيح داد: «در صفحه يك
«وطن ‌امروز» مورخ دوشنبه 16 مهرماه نيز هم علي لاريجاني و هم محمدجواد ظريف به تصوير كشيده شده بودند تا مشخص شود منظور يك شخص نيست، بلكه يك رويه است.» اين روزنامه همچنين معتقد است كه فضاي فعلي رسانه‌اي كشور «بهشت فتنه‌گري» است و علت آن را عدم برخورد با خبرآنلاين و روزنامه ابتكار مي‌داند كه مسوولان‌ آنها در هيات نظارت بر مطبوعات حضور دارند. وطن امروز نوشت: «فضاي رسانه‌اي فعلي به عنوان «بهشت فتنه‌گري» براي رسانه‌هاي حامي دولت و اصلاح‌طلب تلقي شود. به عنوان نمونه، در ماجراي اخير فتنه‌گري برخي رسانه‌ها ميان ملت‌هاي ايران و عراق كه يك اقدام خلاف امنيت ملي بود و مورد تذكر شديد رييس قوه‌ قضاييه نيز قرار گرفت؛ چرا هيات نظارت بر مطبوعات با اين رسانه‌ها برخوردي انجام نداد؟ رسانه‌هايي مانند شرق، ايسنا و خبرآنلاين كه محور تخريب مناسبات ميان ايران و عراق بوده‌‌اند و به پروژه امريكا براي اثرگذاري بيشتر تحريم‌ها عليه ايران دامن زدند، چرا از سوي اين هيات تذكر نگرفتند يا به دادگاه فرستاده نشدند.»

اين روزنامه در حالي كه بسياي روزنامه شرق را در ماجراي زائران عراقي در مشهد مقصر مي‌دانستند خبرآنلاين را متهم اصلي معرفي مي‌كند: «جالب است بدانيد رسانه‌اي كه نخستين‌بار فتنه دروغ‌پردازي عليه زوار عراقي را مطرح كرد سايت زرد خبرآنلاين بود كه در محافل رسانه‌اي آن را متعلق به حسين انتظامي (نماينده مديران مسوول در هيات نظارت بر مطبوعات و قائم‌مقام وزير ارشاد) مي‌دانند. يا مثلا روزنامه محمدعلي وكيلي به بهانه حمايت از CFT كاريكاتوري منتشر كرد كه بيشتر به فحاشي عليه متدينان و مراجع تقليد پرداخت تا حمايت از اين لايحه. اما چرا از سوي هيات نظارت بر مطبوعات با اين روزنامه برخوردي صورت نگرفت؟ آيا حضور مديرمسوول اين روزنامه در هيات نظارت بر مطبوعات دليل فراغ بال اين روزنامه در اقدامات توهين‌آميز است؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون