• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4205 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۹ مهر

خصوصي‌سازي نشود، فروپاشي نزديك است

راست سنتي از ديرباز مخالف اقتصاد دولتي بود. اين سابقه‌اي است كه اتفاق روزنامه رسالت از اساس با آن هدف شكل گرفت.وابستگان به موتلفه كه به بخش خصوصي و بازار آن زمان مرتبط بودند از دولت ميرحسين موسوي خارج شدند و روزنامه رسالت را راه ‌انداختند تا در مقابل سياست‌هاي اقتصاد دولتي مقاومت كنند. ظاهرا اين روزنامه همچنان بر آن سنت ديرينه پايبند است. حتي اگر مرتضوي نبوي بعد از 30 سال از اين روزنامه رفته و جاي خود را به فرد نزديك به قاليباف داده باشد.

اين روزنامه روز چهارشنبه مصاحبه‌اي با محمدرضا مرندي استاد دانشگاه و فرزند دكتر مرندي انجام داده و معتقد علت فروپاشي شوروي عدم خصوصي‌سازي بود: «يكي از سياست‌هاي نادرست دولت‌هاي جمهوري اسلامي عدم خصوصي‌سازي در كشور بود. هيچ‌گاه اقتصاد دولتي جوابگوي نيازها نيست. شوروي سابق به‌دليل دولتي بودن اقتصاد از هم پاشيد، بنابراين اقتصادي مي‌تواند موفق و پويا باشد كه خصوصي‌سازي در آن مورد توجه قرار بگيرد. مثلا در موضوع خودور تاكنون چرا موفق نبوده‌ايم؟ چون بخش دولتي بر آن سيطره دارد و منافع بخش دولتي را تامين مي‌كند در حالي كه اگر اين بخش به دست بخش خصوصي مي‌افتاد هم شاهد افزايش كيفيت و كاهش قيمت خودرو مي‌بوديم. متاسفانه در بخش دولتي افراد خود را در منافع سهيم نمي‌دانند بنابراين دلسوزي‌هاي لازم را انجام نمي‌دهند.»

او همچنين خواستار برخورد با سيف شده و مي‌گويد: «يكي ديگر از مشكلات، ضعف اقتدار قانوني در عموم عرصه‌ها از جمله در عرصه برخورد با مفاسد است كه اگر با مفاسد برخورد صورت بگيرد به راهكارهاي خوبي و آينده روشني در اقتصاد مي‌رسيم. مثلا جا دارد در كنار مسوولان دستگير شده بانك مركزي رييس كل بانك مركزي نيز مورد بازخواست جدي قرار بگيرد چراكه بنا به بيانات رهبر معظم انقلاب، كسي كه ارز را بي‌حساب در اختيار قرار مي‌دهد بايد مورد بازخواست قرار گيرد نه آن كسي كه ارز را خريداري مي‌كند و سياست غلطي را دنبال مي‌كند كه موجب شده در اين شرايط 18 ميليارد دلار از كشور خارج شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون