• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4210 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

ارتقاي 2200 پله‌اي شاخص سه‌شنبه

بورس، رشد دوشنبه را تكرار كرد

بورس تهران كه هفته را با دو روز افت آغاز كرده بود، سه‌شنبه دومين روز رشد خود را ثبت كرد. شاخص بورس روز گذشته با رشد 2 هزار و 232 پله‌اي نسبت به ديروز در جايگاه 182 هزار و 834 واحدي قرار گرفت.

در معاملات سه‌شنبه، 3ميليارد و 822 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 11 هزار و 836 ميليارد ريال در 245 هزار و 247 نوبت دادوستد شد. بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نشان مي‌دهد، شاخص قيمت (وزني- ارزشي) كه در آن ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد، 652 واحد رشد كرد و شاخص كل (هم‌وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، يكسان در نظر گرفته مي‌شود، 288 واحد رشد داشت. شاخص قيمت (هم‌وزن) نيز 203 واحد بالا رفت؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور نيز 2 هزار و 138 واحد افزايش يافت؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شركت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد. شاخص بازار اول (مربوط به شركت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) يك هزار و 312 واحد رشد كرد و شاخص بازار دوم بورس نيز 6 هزار و 42 واحد افزايش يافت. بر اين اساس در معاملات روز گذشته نمادهاي تاپيكو (سرمايه‌گذاري نفت و گاز تامين)، پارس (پتروشيمي پارس)، وبملت (بانك ملت) و فارس (هلدينگ خليج‌فارس) بيشترين تاثير مثبت و ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و شپنا (پالايش نفت اصفهان) بالاترين تاثير منفي را بر شاخص بر جاي گذاشتند.

گروه فرآورده‌هاي نفتي در معاملات امروز بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 187 ميليون سهم به ارزش يك هزار و 755 ميليارد ريال دادوستد شد. گروه شيميايي به ارزش يك هزار و 679 ميليارد ريال و بانك به ارزش يك هزار و 361 ميليارد ريال جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دادند. همچنين گروه فلزات اساسي با دادوستدي به ارزش 235 ميليارد ريال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت. گروه كاني‌هاي فلزي نيز با معاملاتي به ارزش 761 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود كرد.

در معاملات روز گذشته شاخص فرابورس (آيفكس) 32 پله رشد كرد و در جايگاه 2 هزار و 27 واحدي قرار گرفت. در بازار فرابورس، بيش از يك هزار و 335 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از 7 هزار و 938 ميليارد ريال دادوستد شد. بر پايه معاملات روز گذشته نمادهاي زاگرس (پتروشيمي زاگرس)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب)، ميدكو (هلدينگ معدني خاورميانه) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون