• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

نامزد خاشقجي دعوت ترامپ را رد كرد

نامزد جمال خاشقجي مي‌گويد دعوت رييس‌جمهوري امريكا براي حضور در كاخ سفيد را رد كرده است چرا كه معتقد است هدف ترامپ جلب افكار عمومي است.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه خبري هيل، خديجه چنگيز، نامزد روزنامه‌نگار سرشناس عربستاني كه همين ماه در كنسولگري رياض در استانبول كشته شد، مي‌گويد دعوت دونالد ترامپ براي سفر به امريكا را رد كرده است زيرا از نظر او اين كار رييس‌جمهوري امريكا با هدف تاثير بر افكار عمومي كشورش است. نامزد جمال خاشقجي در مصاحبه با هابرترك تي‌وي همچنين تاكيد كرد: درخواست دارم تا تمام افراد دخيل در اين وحشيگري از بالاترين سطح تا پايين‌ترين سطح مجازات شده و در پاي ميز عدالت پاسخگو باشند. خديجه چنگيز همچنين گفت مقام‌هاي سعودي با او تماسي نداشتند و در صورت كشف جسد خاشقجي هم او احتمالا براي شركت در مراسم تدفين به عربستان نمي‌رود. نامزد خاشقجي اوايل همين ماه در مطلبي براي نيويورك تايمز نوشت، در صورتي دعوت به كاخ سفيد را بررسي مي‌كند كه ترامپ صادقانه براي افشاي آنچه درون كنسولگري رياض گذشته است، تلاش كند.

او همچنين در پاسخ به اينكه آيا خاشقجي نويسنده‌اي منتقد بوده است، گفت: نمي‌دانم ارزيابي ما از جمال تا چه حد درست باشد... او موضع عيني خودش را داشت. مواردي بود كه او انتقاد يا حمايت مي‌كرد. من درباره فعاليت‌هاي جديد، اصلاحات و وليعهد (محمد بن سلمان) صحبت مي‌كنم. او با نگراني و اشتياق فوق‌العاده‌اي ساختار اصلاحات را دنبال مي‌كرد. از تحولات اخير و اصلاحات هم خوشحال بود و هم نگراني‌هايي داشت. بسيار ميهن‌پرست بود. اين مساله در نوشته‌هايش كاملا مشخص بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون