• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4220 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

واكنش يك مسوول دانشگاه آزاد به حضور گشت ارشاد در واحد تهران مركزي

بر اساس قانون ورود نيروهاي نظامي و انتظامي به دانشگاه ممنوع است

شنبه، پنجم آبان ماه دانشجويان گروهي از دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران مركزي نسبت به حضور گشت ارشاد در اطراف مجتمع «ولايت» منطقه «سوهانك» تجمع اعتراضي برپا كردند.

بلافاصله بعد از اين تجمع ويديويي در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد كه نشان مي‌داد، ون گشت ارشاد به سمت يكي از دانشجويان دختري كه براي خارج كردن دوستانش ازجلوي ماشين ايستاده حركت مي‌كند. ويديويي كه به سرعت دست به دست چرخيد و واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشت. دختر جوان جلوي ماشين گشت ارشاد بود و ماشين با حركت چندين متر او را جابه‌جا كرد و در نهايت با حضور تعداد بيشتري از دانشجويان جلوي ون گشت ارشاد، ماشين متوقف مي‌شود. تجمع و اعتراض‌ دانشجويان زماني آغاز شد كه چند خودروي «گشت ارشاد» وارد اين منطقه شدند. در جريان اين اعتراضي، نيروهاي امنيتي اقدام به بازداشت ۴ دانشجو كرده و گوشي‌هاي تعدادي از دانشجويان را هم ضبط كردند.به گفته يكي از دانشجويان ظاهرا ماشين گشت ارشاد حوالي ساعت ده و نيم صبح وارد محوطه دانشگاه شده و تعدادي از دانشجويان را دستگير كرده است. دانشجويان داخل ماشين برده مي‌شوند تا لباس‌هايشان را عوض كنند و تعهد كتبي بدهند. اما ظاهرا بعد از دو ساعت اين دانشجويان با تلاش خود و هم دانشگاهيان‌شان از ماشين گشت ارشاد پياده مي‌شوند.

دانشجويان دانشگاه آزاد تهران مركزي از مدت‌ها پيش نسبت به انتقال دانشكده به منطقه «سوهانك» اعتراض دارند، اما اعتراض آنها به جايي نرسيده است. اين دانشجويان امسال با تصميم هيات امناي دانشگاه آزاد از ساختمان‌هاي پراكنده داخل شهر به مجتمع سوهانك منتقل شده‌اند.يك روز بعد از اين حادثه، يكي از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي حضور گشت ارشاد در دانشكده سوهانك را تكذيب كرد.به گزارش ايلنا، يكي از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي درباره فيلم منتشره درباره اعتراض نسبت به حضور گشت ارشاد در دانشكده سوهانك گفت: «اعتراضي در اين زمينه نبوده و همان‌طور كه در فيلم مشخص است، فقط يك نفر در آنجا حضور دارد و معلوم نيست، ماجرا چيست.» اين مسوول در دانشگاه آزاد عنوان كرد: «هيچ تجمعي در اين رابطه صورت نگرفته و اتفاقي كه رخ داده خارج از مجموعه دانشگاه بوده و نيروي انتظامي‌ نيز وظيفه ذاتي‌اش را انجام داده است.»

او يادآور شد: «بر اساس قانون ورود نيروهاي نظامي و انتظامي به دانشگاه ممنوع است و اين ويديو مربوط به بيرون از دانشگاه است.» البته در ويديوهاي بيشتري كه از اين اعتراضات وجود دارد، جمعيت زيادي از دانشجويان نشان داده مي‌شوند كه با جمع شدن اطراف ون گشت ارشاد به حضور و عملكرد آنها در دانشگاه واكنش نشان داده و اعتراض مي‌كنند. همچنين در يكي از ويديوهاي ديگري كه از اين تجمع در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شده است، به وضوح نشان مي‌دهد كه حضور دختر جلوي ماشين گشت ارشاد دقيقا جلوي ساختمان دانشگاه صورت گرفته است. منابع آگاهي مي‌گويند اين حادثه در پاركينگ دانشگاه اتفاق افتاده است كه به سادگي مي‌توان گفت پاركينگ دانشگاه هم جزو دانشگاه حساب مي‌شود و اگر گفته اين مسوول دانشگاه آزاد درست باشد و حضور گشت ارشاد در دانشگاه غيرقانوني باشد، حضور ماشين گشت در پاركينگ دانشگاه هم غيرقانوني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون