• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

رهبر انقلاب:

عدم به‌كارگيري همه بازنشستگان درست نيست

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح روز گذشته در ابتداي جلسه درس خارج فقه، ضمن تاكيد بر اهميت و لزوم اجراي قانون منع به‌كارگيري بازنشستگان، توضيحاتي در خصوص برخي خلأهاي اين قانون و درخواست‌هاي برخي مسوولان از ايشان براي كسب مجوز ابقاي تعداد معدودي از مديران بازنشسته بيان كردند.

 

متن بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

ديروز يكي از آقايان بعد از درس تشريف آوردند جلو- بعد از درس كه مي‌بينيد همين‌طور يسرعونِ إلينا-‌ و با اوقات تلخي تمام گفتند اين بازنشسته‌هايي كه طبق قانون بايد بركنار بشوند، اينها را برمي‌گردانند و اين را به پاي شما مي‌نويسند، يعني به پاي من. [البته] اين محبت است، اين نشان‌دهنده اين است كه اين برادرمان نسبت به اينكه يك چيزي را به ما نسبت مي‌دهند كه ايشان نمي‌پسندد، ناراحت است. منتها اشكالش اين بود كه سر من داد مي‌كشيد. من هم به ايشان يك قدري تند گفتم آقا! چرا داد مي‌كشيد؟! به هر حال ما خواستيم از ايشان هم معذرت‌خواهي كنيم.

طلبه: من معذرت مي‌خواهم. ببخشيد.

معظم‌له: خيلي خب، ما هم از شما معذرت مي‌خواهيم.

اين قانون بازنشستگان، يك قانون بسيار خوبي است. اين از آن قوانيني است كه ما به آن احتياج داشتيم، جايش هم خالي بود. اين قانون در واقع حلقه بسته مديريتي را كه گاهي اوقات در بعضي از جاها سال‌هاي سال طول مي‌كشد، اين حلقه مديريتي بسته را باز مي‌كند، مي‌شكند، راه را براي جوان‌ها مي‌گشايد كه بتوانند خودشان را برسانند به مراكز مديريتي. بنابراين اصل قانون، قانون خوبي است منتها اطلاق قانون، اطلاق درستي نيست يعني اينكه هر بازنشسته‌اي بايد به كار گرفته نشود، اين اطلاق درست نيست. چون بعضي از افراد هستند بله، مثلا 30 سال هم خدمت كرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض كنيد كه 20 ساله بوده، 18 ساله بوده استخدام شده، حالا هم يك مردي چهل‌وهشت ساله، پنجاه ساله است، وقت كارش است و تجربه خوبي هم پيدا كرده، جايگزين هم ندارد؛ اين است ديگر؛ قانون اين را هم شامل مي‌شود، اما شمول قانون نسبت به اين جور آدم‌هايي كه كم و بيش پيدا مي‌شوند، ممكن است زياد هم نباشند، درست نيست. خب حالا [آن] مسوول، آن مدير چه كار كند برخلاف قانون؟ اينجا به فكر ولايت فقيه مي‌افتند كه بالاخره ولي‌فقيه اجازه بدهد. مي‌آيند از ما سوال مي‌كنند، ما هم مواردي را، بنده اينهايي را كه [نسبت به آنها] مي‌آيند سوال مي‌كنند كه نمي‌شناسم، مگر بعضي معدودشان را؛ ممكن است دو نفر، سه نفرشان را بشناسيم؛ معدودي از آنها را مي‌شناسيم، آنهايي را هم كه نمي‌شناسيم، اگر به آن مدير اعتماد داشته باشيم، قبول مي‌كنيم. مساله اين است والا اصل اين قانون، قانون خوبي است، بايد هم اجرا بشود و بهترش هم همين است كه خود نمايندگان محترم مجلس قانون را جوري ترتيب بدهند و اصلاح كنند كه ديگر اين اشكالات پيش نيايد، مجبور نشوند كه به اجازه رهبري متوسل بشوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون