• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4304 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

در چهلمين جشن پيروزي انقلاب علي رغم سردي هوا و مشكلات معيشتي همه اقشار مردم در راهپيمايي 22 بهمن شركت كردند

ما همه با هم هستيم

«جمهوري اسلامي چهل سالگي‌اش را نخواهد ديد»؛ اين صحبتي بود كه از چند سال قبل ورد زبان دشمنان خارجي شده بود و با هر مناسبتي بر اين موضوع مانور مي‌دادند؛ اما بالاخره چهل سالگي از راه رسيد و روز موعود براي برگزاري راهپيمايي آغاز شد.

از انقلاب تا آزادي تنها چهره خيس خيابان‌ها جلوه‌گر روز 22 بهمن 97 نبود بلكه آنچه بيش از همه چشم‌نواز شده بود حضور مردم از هر قشر و تفكري بود. از پيرمردها و پيرزن‌هايي كه روزهاي پرالتهاب انقلاب را ديده بودند تا جواناني كه حتي تولدشان سال‌ها بعد از پيروزي نهضت اسلامي بود، همه ديروز آمده بودند. هرچند اين وحدت زينت شهر شده بود اما باز هم با وجود تاكيد رهبري براي پرهيز از رفتارهاي تفرقه‌انگيز برخي همچنان بر روش و منش افراط‌گونه خود اصرار داشتند و امسال هم هرچند بسيار كمرنگ‌تر از سال‌هاي قبل، اما حواشي را ايجاد كردند. نمونه بارز اين حواشي‌ها شعارهايي بود كه در كنايه به دولت و شخص حسن روحاني در مراسم روز گذشته از سوي عده‌اي مطرح شد. روي برخي پلاكاردها با كنايه به تكيه كلام حسن روحاني (علي بركت‌الله) نوشته شده بود: (مردم در مسير انقلابند، ماشاالله آقايان به فكر بخور بخورند، علي بركت‌الله)؛ يا در نوشته‌اي ديگر با كنايه به رييس مجلس شوراي اسلامي و لغو سخنراني او در شهر كرج نوشته شده بود: (كرجي‌ها شاخ شكستند دهان فتنه بستند) . برخي شعارها هم برجام و FATF را نشانه رفته بود مثلا نوشته بودند: (fatf پالرمو خيانتي ديگر است)، (اي آنكه تو عامل گراني تا عيد خدا كند كه نماني)، (ملت ما نجيب است وزير به فكر جيب است)، (ملت شده بدنام، گور پدر برجام) و (كي گفته برجام بده گوشت كيلويي يكصده) .

هرچند حواشي رخ داده در راهپيمايي 22 بهمن خوشايند نبود اما نتوانست كام شيرين 40 سالگي انقلاب را تلخ كند چرا كه مردم با اين شعارها و اين رفتارها همراهي نكردند.

فارغ از حواشي، مسوولان از راست و چپ، اصولگرا و اصلاح‌طلب در اين راهپيمايي شركت كردند و همه از يك‌چيز گفتند و آن وحدت در مقابل دشمن بود. اين موضوع از آن جهت حائز اهميت است كه مدتي است عده‌اي كه منفعت‌شان در اختلاف است تلاش كرده‌اند تا با روشن كردن آتش اختلاف و دامن زدن به منازعات سياسي مسوولان را از وحدتي كه 40 سال پيش موجب شد تا اين انقلاب به ثمر بنشيند را خدشه دار كنند اما آنچه روز گذشته در جريان راهپيمايي 22 بهمن رقم خورد چيزي متفاوت از تلاش‌هاي تفرقه‌افكنان بود همه مسوولان فارغ از جناح‌بندي‌هاي سياسي و تفكرات اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در صفوف حاضر شدند و مهمتر از همه اظهارت‌شان بود. همه به جاي نگاه به منفعت گروهي و سياسي با نگاه به منافع ملي صحبت مي‌كردند. آنها از اتحاد گفتند و بازگشت به آنچه 40 سال پيش آنها را به اينجا رساند. البته در ميان صحبت‌ها اشاره‌هايي هم به مشكلات امروز كشور شد موضوعي كه امروز گلايه‌هايي را در پي داشته است.

 


به امريكا مي‌گوييم تو خواهي رفت و ما خواهيم ماند

آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان: هدف انقلاب اسلامي اين بود كه حاكميت شاه و قدرت‌هاي زورمند و زرمند را بشكند و حكومت ‌الله و مردم بر مردم را برقرار كند. اين مملكت در دنيا آبرو پيدا كرده است، مملكت ما به بركت انقلاب اسلامي عزت و قدرت در دنيا پيدا كرد و قدرت شكن شد. در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام مي‌ترسند و وحشت دارند. امريكا از شوروي و روسيه نمي‌ترسد بلكه از اسلام و انقلاب مي‌ترسد. ما هم به امريكا مي‌گوييم تو كوچك‌تر از آني كه بتواني قدرت اسلام و مردم را بشكني. تو خواهي رفت و ما خواهيم ماند.

 

مردم مسير را ادامه مي‌دهند و دشمنان خوار خواهند شد

آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه: مهم‌ترين پيام حضور عظيم مردم به دشمنان خصوصا امريكا و اذنابش است كه بدانند اين مردم تسليم ناپذيرند و با فشارها و تحريم‌هاي ظالمانه كه مي‌خواستند مردم را به عقب‌نشيني وادارند بدانند كه اين مردم عقب نمي‌نشينند و ارزش‌هاي انقلاب و حركت عظيمي كه امام راحل شروع كرده‌اند را ادامه مي‌دهند. جمهوري اسلامي هر روز بالنده‌تر و قدرتمندتر و در منطقه اثرگذارتر است و امروز قدرت برتر منطقه است و مقاومت در منطقه به ايران اتكا دارد. اين مردم مسير را ادامه مي‌دهند و دشمنان خوار خواهند شد.

 

نبايد حرف‌هاي بي‌ربط امريكايي‌ها را جدي گرفت

علي لاريجاني، رييس مجلس: اين راهپيمايي بسيار عظيم نشان مي‌دهد كه هيچ چيز و هيچ اقدامي مانع حضور ميليوني مردم نمي‌شود، دشمنان بايد بفهمند كه ريشه‌هاي انقلاب قوي است. ترديد نكنيد كه حضور گسترده مردم در راهپيمايي و حمايت ملت از انقلاب دشمنان را مأيوس مي‌كند و آنها پس از اين شكست به دنبال سناريوهاي ديگر مي‌روند. امريكايي‌ها گفته‌اند جمهوري اسلامي 40 سالگي را نمي‌بيند آنها از اين حرف‌هاي بي ربط زياد مي‌زنند و خيلي نبايد آن را جدي گرفت.

 

امروز تمام كفر در مقابل تمام اسلام ايستاده است

محـمد مـــحمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري: مردم ايران ايستادند، مقاومت كردند و به نداي رهبرشان پاسخ مثبت دادند. امروز واقعا تمام كفر در مقابل تمام اسلام ايستاده است و ان‌شاالله ما پيروز هستيم و آنها مضمحل مي‌شوند و به طور يقين پيروزي با ماست. اولويت‌هاي انقلاب در دهه پنجم اتحاد است. مردم ما امروز عزيز هستند و استقلال دارند.مشكلات اقتصادي خللي در حضور مردم در راهپيمايي ايجاد نكرده، چون اين نظام به ما همه‌چيز داده است. امام (ره) حق حريت بر گردن ما دارد و ما را از آن استعمار سياه نجات داد.

هنوز راه نرفته در مسير عدالت زياد است

اسحاق جهانگيري، ‌معاون اول رييس‌جمهور: حضور گسترده مردم ايران در راهپيمايي سالروز چهل‌سالگي انقلاب اسلامي اين پيام را براي امريكا و امريكاييان داشت كه ملت و دولت در كنار هم ايستاده‌اند تا تحريم‌هاي شما را به شكست بكشانند. هنوز راه نرفته در مسير عدالت زياد است اما تا رفع فقر و محروميت از پاي نخواهيم نشست و براي توسعه و پيشرفت كشور تلاش فراوان خواهيم كرد. در شرايط سخت معيشت و بيكاري قرار داريم اما اين مهم به معناي بن‌بست نيست كه با تكيه بر نيروي لايزال الهي از اين مشكلات عبور خواهيم كرد.

 

مشكلات كوچك نيست بايد تلاش كرد

علي مطهري، نايب رييس مجلس: حضور مردم باعث نااميدي ترامپ، پمپئو و بولتون مي‌شود. آنها مي‌خواستند به مردم فشار آورند تا آنها عليه حكومت شورش كنند اما اتفاق برعكسي رخ داد و مردم عليه ترامپ، پمپئو و بولتون تطاهرات كردند. اين حضور مردم نشان مي‌دهد آنها راه خودشان را به خوبي مي‌شناسند و به راه‌شان ايمان دارند.مسوولان بايد تلاش‌شان را بيشتر كنند. مردم ما هم به فشارهاي خارجي توجه كنند چراكه اين فشارها مشكلات مالي و بانكي ايجاد كرده است.مشكلات كوچك نيست اما مسوولان بايد تلاش خود را انجام دهند.

 

راه نجات در استقامت است كار با سازش پيش نمي‌رود

محسنـــي‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه: ملت غيور و عزيز ايران ۴۰ سال در مقابل ظلم و ستم استكبار جهاني و طاغوت زمان كه در راس آن امريكا است، ايستادند و موفق و پيروز شدند.اگر مردم مظلوم منطقه مي‌خواهند از يوغ سلطه‌گران نجات يابند، استقامت را در پيش بگيرند. مردم ايران ۴۰ سال استقامت كردند و مقابل استكبار كوتاه نيامدند. مردم جهان مقاومت را در پيش بگيرند چون با سازش كار پيش نمي‌رود.اگر افرادي آنها را به سازش با استكبار و در راس آن امريكا دعوت كنند، مطمئن باشند فريب است. راه نجات در استقامت است.

 

جوانان امروز وارثان خوبي براي نسل 57 هستند

ناطق نوري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: رمز پيروزي انقلاب فهم و درك ملت است. همان دركي كه آنها را وادار به مبارزه و انقلاب كرد و همين رمز در نسل‌هاي جديد كه چهل سال پيش نبودند و شرايط را نديدند، وجود دارد. آنها خوشبختانه وارثان خوبي براي نسل 57 هستند. پس مي‌توان گفت كه درك خوب و قدرت تفكيك مسائل از هم رمز موفقيت انقلاب اسلامي است. حضور قدرتمند مردم در صحنه سالگرد پيروزي انقلاب نشانه نهادينه شدن انقلاب در نسل‌هاي مختلف است، اين انقلاب با كمك همين جوانان زنده و پويا خواهد ماند.

 

ايران تنها كشوري است كه به عزت انسان‌ها فكر مي‌كند

حجت‌الاسلام محمود علوي، وزير اطلاعات: به فضل الهي امروز بار ديگر شاهد حضور گسترده مردم ايران اسلامي در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب بوديم. امروز ملل مسلمان و مردم مستضعف لبنان، سوريه، عراق، بحرين و ديگر نقاط جهان چشم به ايران دوخته‌اند چرا كه تنها كشوري است كه به عزت انسان‌ها فكر مي‌كند. يقينا با اين حضور پرشور مردم، پيام خود را به دوستان و دشمنان سراسر دنيا خواهد رساند. اين حضور دوستان، انقلاب را نسبت به تداوم انقلاب دلگرم مي‌كند و گرد يأس بر چهره دشمنان و در راس آنها ترامپ ذليل خواهد پاشيد.

مردم پاسخي دندان شكن به ترامپ دروغگو دادند

امير حاتمي، وزير دفاع: فرارسيدن چهلمين سالگرد پيروزي پرشكوه انقلاب اسلامي را به همه ملت عزيز، ايثارگران، جانبازان، خانواده معظم شهدا و رهبر معظم انقلاب تبريك عرض مي‌كنم.خدا را شاكريم كه ملت عزيز ما اين پاسخ دندان‌شكن را به امريكاي جنايتكار و ترامپ دروغگو دادند.آنها آرزو داشتند كه ما چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را نبينيم ولي امروز شاهد هستيم كه چگونه ملت سالگرد اين روز بزرگ را جشن گرفته‌اند.خداوند را شاكريم و از همه ملت عزيز به دليل اين حضور پرشور و گسترده سپاسگزاريم.

 

ملت ايران از تحريم‌ها سربلند بيرون مي‌آيند

بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت: ما ملت مقاومي هستيم و از تحريم‌ها سربلند بيرون مي‌آييم همان‌طور كه در جنگ تحميلي سرافراز بوديم.در اين سال‌ها در بخش گاز و پتروشيمي كارهاي درخشاني انجام داديم و در دنيا بي‌نظير بوديم و اميدواريم در آينده نيز اين مسير را ادامه دهيم. در مورد اقدام‌هاي وزارت نفت در برابر تحريم‌هاي ظالمانه امريكا بايد گفت در جنگ طرح‌ها را نمي‌گويند تا دشمن بفهمد؛ ما نيز تمام تلاش خود را مي‌كنيم كه با موفقيت دوران تحريم را سپري كنيم.

 

مردم حاضر نيستند از انقلاب عقب‌نشيني كنند

محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: آقاي ترامپ هنوز شناختي از ملت ايران ندارد. اين ملت خود را صاحب انقلاب مي‌داند و با وجود داشتن مشكلات حاضر نيست از دستاوردهاي انقلاب عقب‌نشيني كند و چون آقاي ترامپ اين موضوع را نمي‌داند با ملت و انقلاب روبه رو شده است كه قطعا با شكست روبه‌رو خواهد شد. اگر دولتمردان از مردم فاصله بگيرند و سفره خود را از سفره مردم جدا كنند، انقلاب با مشكل مواجه خواهد شد. مهم‌ترين عامل پايداري جمهوري اسلامي همراهي با ارزش‌هاي انقلاب اسلامي است.

 

مردم با وجود دلخوري در مقابل دشمن متحدند

الياس حضرتي، نماينده مردم تهران: در اين جشن ديديم كه همه بودند، از همه اقشار و طبقات، از همه احزاب و جريان‌ها، از همه شخصيت‌ها با سليقه‌هاي متفاوت حضور داشتند.اين رشيد بودن ملت ايران را نشان مي‌دهد. امروز كشور با مشكلات زيادي دست به گريبان است اما مردم با وجود دلخوري‌ها، گله‌ها، تحمل مشكلات و اختلاف‌نظرها درون خانواده بزرگ انقلاب، براي اصل انقلاب و منافع ملي در مقابل فشار بيگانگان مخصوصا حاكمان امريكا يكپارچه عمل مي‌كنند، بايد گفت درود براين ملت رشد يافته.

تا مردم در صحنه هستند انقلاب پايدار مي‌ماند

محمدرضا عارف، نماينده مردم تهران و رييس فراكسيون اميد: مردم همچون سال‌هاي قبل در راهپيمايي حضور حداكثري و پرشور داشتند، اين مردم صاحبان اصلي انقلاب هستند و تا مردم در صحنه هستند، انقلاب پايدار مي‌ماند. اگر بخواهم درباره مهم‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي بگويم، بايد گفت استقلال و آزادي مهم‌ترين دستاوردي است كه انقلاب براي ما به ارمغان آورده است. عنايت خداوند شامل حال مردم ما شد كه نظام الهي داريم و به آن افتخار مي‌كنيم.

 

مردم انقلاب را به راحتي از دست نمي‌دهند

علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل: امريكايي‌ها ملت ما را نشناخته‌اند، ولي ملت ما صبورند و با سابقه فرهنگي چند ده هزار ساله از اين گونه تهديدات زياد ديده‌اند. انقلاب اسلامي اكنون بعد از گذشت ۲۰۰ سال، سايه استقلال را به خود مي‌بيند و اختيار خود را به دست گرفته است.مردم ۴۰ سال پاي اين انقلاب ايستاده‌اند و در اين راه چند صد هزار شهيد تقديم كرده‌اند. مردم، اين انقلاب را كه ثمره راه گذشتگان است به راحتي از دست نمي‌دهند. كودتاي ۲۸ مرداد و دوران مشروطه براي ملت ما كافي است تا قدر اين انقلاب را بدانند.

 

ملت ايران ثابت كردند از مسوولان جلوتر هستند

محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران: رهبر انقلاب فرمودند: «انقلاب رويش داشته است.» امروز جواناني كه انقلاب را نديدند با فكر و راه انقلاب آشنا شدند و مردم با وجود مشكلات اقتصادي به خاطر اينكه راه انقلاب را قبول دارند در راهپيمايي ۲۲ بهمن ماه
حضور يافتند. مردم آنقدر خوب هستند كه با وجود مشكلات اقتصادي، بيكاري و تورم در راهپيمايي حضور يافتند و ثابت كردند از مسوولان جلوتر هستند؛ مسوولان هم بايد در راستاي افزايش كارآمدي خود گام بردارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون