• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4346 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

فيلترينگ اتحاد

جلال ميرزايي

بعد از آنكه ايالات متحده امريكا در تصميمي مغاير با موازين و حقوق بين‌الملل، تصميم به تروريستي اعلام كردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرفت، شبكه اجتماعي اينستاگرام كه خود را ملزم به تبعيت از دستورات كاخ سفيد مي‌داند، صفحات چندين و چندتن از مسوولان كشوري و لشكري كشورمان را با چند صد هزار دنبال‌كننده از دسترس خارج كرد؛ اقدامي كه بايد همچون موضوع تروريستي خوانده شدن سپاه با واكنش موزون و هماهنگ داخل كشور و اقدامات حقوقي مقتضي مواجه شود ولي همزمان بعضا زمزمه‌هايي از همان حربه هميشگي و سياست محكوم به شكست حذف و فيلترينگ به گوش مي‌رسد. متاسفانه يكي از اشكالاتي كه در تصميم‌گيري‌هاي ما در داخل كشور وجود دارد، عدم توجه دقيق به اهداف دشمن از اقدامات خود است. در همين مورد اعلام سپاه به عنوان سازمان تروريستي توسط وزارت امور خارجه امريكا و بسته شدن صفحات مجازي سرداران سپاه پاسداران، عجولانه تصميم‌گيري كرده و آنها را به صورت رسمي و از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كنيم. متاسفانه به جاي آنكه تصميمات اتخاذ شده در راستاي خنثي كردن و بي‌اثرسازي برنامه‌هاي دشمنان باشد، بعضا در مسيري خواست طراحان اقدامات خصمانه عليه ايران است، بنابراين در نتيجه اين تصميمات نه تنها دشمنان به اهداف خود مي‌رسند بلكه تصميمات ما نتيجه عكس داده و با نارضايتي عموم جامعه نيز مواجه مي‌شود. در شرايط فعلي كه دشمنان تمام توان خود را براي به زانو در آوردن مردم ايران گذاشته‌اند، ما بايد نهايت تلاش خود را به كار ببنديم تا با تصميماتي صحيح، كارشناسي شده و برخاسته از برنامه‌ريزي مدون و دقيق، اقداماتي انجام دهيم كه در راستاي افزايش رضايت مردم و كاهش شكاف‌ها باشد و اين بدان معناست كه...

بايد از تصميمات عجولانه شديدا پرهيز كنيم.

ايجاد مرزبندي مشخص با دشمنان از جمله اقدامات موثري است كه بايد در جمهوري اسلامي به صورت بسيار دقيق پيگيري شود چراكه بارها و بارها و در مقاطع مختلف مورد تاكيد رهبر انقلاب اسلامي نيز قرار گرفته است. نگاه به روزهاي گذشته حاكي از آن است كه نيروهاي سياسي، جامعه دانشگاهيان، نمايندگان و كليه افراد دخيل در قدرت بعد از تروريستي خوانده شدن سپاه با تعيين حد و مرزها به اتحادي مثال‌زدني به حمايت از اين ارگان نظامي در كشورمان پرداختند و اين يعني برنامه‌ريزي دشمن با تصميمات صحيح در داخل به عاملي براي اتحاد و انسجام بيشتر بدل شد، تلاش ما بايد حفظ اين اتحاد باشد.

اما با نام مرزبندي و به اسم مبارزه با دشمن نبايد به فكر تحقق خواسته‌هاي پيشين بود. اقدامات عجولانه و بدون پشتوانه فكري دقيق و رعايت تمام جوانب، نه تنها به عاملي براي تعميق شكاف‌ها تبديل مي‌شود بلكه انسجام فعلي را نيز از بين خواهد برد. چنين تصميماتي همبستگي داخلي را تضعيف خواهد كرد و در نهايت اعتراضات اجتماعي و نارضايتي بيش از پيش را در پي خواهد داشت.

مي‌توان براي دوره‌هايي كوتاه‌مدت تصميماتي خاص را اتخاذ كرد؛ كما اينكه در كشورهاي توسعه‌يافته نيز بعضا با چنين مواردي مواجهيم؛ ولي اين اضطرار و شرايط خاص نبايد منجر به نفي آزادي‌هاي شهروندي و حقوق ايرانيان باشد. تجربه‌هاي گذشته ما نشانگر آن است كه تصميمات اتخاذ شده درباره فيلترينگ با شكست مواجه شده است بنابراين در مقطع كنوني كه تمام تلاش دشمن به از بين بردن اتحاد داخلي ايرانيان معطوف است، تصميمات ما در جهت تقويت ريشه‌هاي اين اتحاد باشد، نه تضعيف آن.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون