• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4346 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

ويژه

فرصت رقابت میان شرکت های تولیدکننده داخلی لوازم خانگی

سال ۹۸ می تواند برای شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی داخلی یک فرصت طلایی باشد چراکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی و مشکلات ناشی از تحریم، گرچه مشکلات عدیده ای را بر سر راه تولید کنندگان قرار داده اما حذف شرکت هایی که بخش عمده ای از بازار لوازم خانگی کشور را در اختیار داشتند می تواند به کسب سهم بیشتر بازار شرکت های تولیدکننده داخلی کمک کند. سال ۱۳۹۸ به فرموده مقام معظم رهبری سال “رونق تولید” نامیده شد. محقق شدن این شعار به فرموده ایشان باعث ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد شد. بر همین اساس تمامی بخش های تولیدی کشور می توانند از فرصت پیش رو استفاده و نمودار رشد صنعتی خودرا صعودی کنند.با حذف شرکت های واردکننده در بازار که سهم خوبی از بازار ایران در حوزه صنعت لوازم خانگی داشتند، تولیدکنندگان داخلی می توانند با افزایش تیراژ تولید و البته افزایش کیفیت محصولات خود، بازار لوازم خانگی ایران را قبضه و حتی در بازارهای منطقه ای که در دوران تحریم همچنان روابط خوبی با ایران دارند، نفوذ بیشتری داشته باشند.

به کارگران بگویم مواد اولیه نیست برید خانه؟

امروز تولیدکننده سرمایه کافی برای ادامه فعالیت و حتی توسعه محصولات خود ندارد علاوه براین برای تولید روزانه خود نیز با مشکل خرید مواد اولیه داخلی و خارجی روبرو هستند. امیر نصرالله زاده، تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه در اسفندماه سال 96 برای اجاق گازهای خود درصدد واردات بخشی از قطعات بودیم افزود: جالب اینجاست بعد از گذشت یک سال من در اسفندماه 97 توانستم این قطعات را از گمرک ترخیص کنم سوال اینجاست مگر من می‌توانم خط تولید را یک سال معطل قطعه کنم به کارگران بگویم قطعه نداریم بروید یک سال دیگر بیایید. این تولیدکننده لوازم خانگی با تأکید براینکه در کارخانجات خارجی خواب مواد اولیه وجود نداشته و ماشین آلات به محض دریافت مواد اولیه آنها را به خط تولید می‌رسانند، افزود: این موضوع را با تولیدکننده داخلی مقایسه کنید چگونه می‌توانیم با آنها که به سرعت تولید می‌کنند رقابت کنیم ما باید دنبال مواد اولیه بدویم آنها به راحتی این مواد را به خط تولید خود می‌رسانند.

 

واکنش نماینده رسمی سامسونگ به کاهش تولید وخالی شدن انبارها

گروه سام نماینده انحصاری تولید، توزیع و خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران طی اطلاعیه ای به کاهش تولیدات و خالی شدن انبارها اعلام کرد: تولید لوازم خانگی تابعی از تقاضای بازار است که کاملا فصلی بوده و به عنوان یک رویه معمول، ماه فروردین و گاهاً تا نیمه اردیهشت برنامه های آموزش ، تعمیر و نگهداری خطوط در کارخانه های صنعتی انجام می شود.مجموعه های تولیدی این شرکت در راستای روند هر ساله در حال تعمیر و نگهداری خطوط برای شروع مجدد تولید از اردیبهشت ماه هستند.گروه تولیدی سام(سامسونگ) در سال گذشته به رغم وجود مشکلات ناشی از تحریم ها که در عرصه تامین قطعات و مواد اولیه از کشور مبدا به وجود آمد، توانست با حداکثر توان تولید، بیشترین عرضه لوازم خانگی را به بازار داخلی داشته باشد که جامعه رسانه ای در بازدیدهای مکرر از خطوط تولید به این واقعیت اشراف پیدا کردند.

گروه سام بر این باور است که با اتکا به توان و پشتکار نیزوی انسانی کارآزموده در کنار حمایت دستگاه های متولی امر بتواند روند گذشته را در سال جاری نیز ادامه دهد تا نیاز بازار به محصولات برترین برند لوازم خانگی دنیا را در این مقطع نیز مرتفع سازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون