• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4348 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

رهبر انقلاب در ديدار نخست‌وزير پاكستان:

روابط ايران و پاكستان بر خلاف ميل دشمنان بايد تقويت شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز دوشنبه در ديدار آقاي عمران‌خان نخست‌وزير پاكستان و هيات همراه، ارتباط ملت‌هاي ايران و پاكستان را ارتباطي قلبي و عميق برشمردند و تاكيد كردند: روابط دو كشور با وجود دشمني‌ها بايد هر چه بيشتر مستحكم و تقويت شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به ريشه‌هاي تاريخي ارتباطات دو ملت خاطرنشان كردند: اوج عزت و شكوه شبه‌قاره هند در دوران حكومت مسلمانان بر آن بوده است و بزرگ‌ترين ضربه استعمارگران انگليسي به اين منطقه مهم، نابود كردن تمدن برجسته اسلامي در آن بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تجليل از شخصيت‌هاي بزرگ پاكستاني همچون اقبال لاهوري و محمدعلي جناح گفتند: روابط خوب، به نفع هر دو كشور است اما اين روابط دشمنان جدي دارد كه بايد بر خلاف ميل آنها، همكاري‌ها و ارتباطات در بخش‌هاي مختلف تقويت شود.

ايشان، مسائل امنيتي در مرزهاي دو كشور را مهم خواندند و افزودند: گروه‌هاي تروريستي كه عامل ناامني در مرزها هستند با پول و سلاح دشمنان تغذيه مي‌شوند و يكي از اهداف حركت‌هاي ضدامنيتي در مرزهاي ايران و پاكستان، آلوده كردن روابط دو كشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با تشكر از كمك‌هاي دولت پاكستان در قضيه سيل اخير، آغاز سفر آقاي عمران‌خان به كشورمان از مشهد و زيارت حرم مطهر حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام را نشانه‌اي خوب برشمردند و ابراز اميدواري كردند با عنايات آن حضرت، اين سفر براي هر دو كشور مفيد و سازنده باشد.

در اين ديدار كه آقاي روحاني رييس‌جمهوري نيز حضور داشت، آقاي عمران‌خان نخست‌وزير پاكستان، مذاكرات خود در تهران را خوب خواند و گفت: در اين مذاكرات بسياري از مسائل حل شد و وزراي پاكستاني نيز مذاكرات خوبي با همتايان ايراني خود داشتند.

نخست‌وزير پاكستان با اشاره به روابط تاريخي ايران و هند گفت: مسلمانان 600 سال بر هند حكومت كردند و تاثير ايران بر آنها چنان بود كه زبان رسمي حكومت هند، فارسي شد.

آقاي عمران‌خان بزرگ‌ترين غارت ثروت هند را مربوط به دوره حضور انگليس در اين كشور خواند و افزود: انگليسي‌ها همه ثروت هند را غارت كردند، نظام آموزشي آن را نابود و هند را به عنوان مستعمره جواهرنشان نامگذاري كردند.

نخست‌وزير پاكستان با بيان اينكه برخي نمي‌خواهند روابط تهران و اسلام‌آباد به يكديگر نزديك شود اما مي‌توانيم بر مشكلات فائق آييم، خاطرنشان كرد: تلاش مي‌كنيم روابط دو‌كشور مستحكم‌تر از قبل شود و با دولت جمهوري اسلامي ايران در تماس مستمر خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون