• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3216 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ فروردين

معرفي «آواي لطيف اهريمن»

چيزهايي كه خانم نويسنده مي‌داند

 آواي لطيف اهريمن
   نادين گورديمر
   فاطمه پورجعفري
    انتشارات بوتيمار
  چاپ 1393

نادين گورديمر، نويسنده اهلِ آفريقاي جنوبي در جهان شناخته شده است و جايزه ادبي نوبل سال 1991 را به نام خودش به ثبت رسانده است، اما اين نويسنده بزرگ در ايران چندان شناخته شده نيست و داستان‌هاي زيادي از او نخوانده‌ايم. گورديمر در سال ۱۹۲۳ در حومه ژوهانسبورگ متولد شد. او از سال ۱۹۵۱ داستان‌هايش را به چاپ رساند و در سال ۱۹۶۰ به جنبش ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي پيوست.
نلسون ماندلا مبارز شناخته شده هموطن او، رمان «دختر برگر» گورديمر را در زندان خواند و اين نويسنده از نخستين افرادي بود كه بعد از آزاد شدن ماندلا از زندان، براي ديدارش دعوت شد. گورديمر را از پركارترين نويسندگان جهان مي‌دانند.
وي تا به حال ۱۵ رمان و ۲۱ مجموعه داستان منتشر كرده است كه آخرين آنها در سال ۲۰۱۲، دو سال پيش از مرگش منتشر شد. تنها رمان «داستان پسرم» و تعدادي از داستان‌هاي كوتاه اين نويسنده به فارسي برگردانده شده است.
گورديمر در آثارش مبارزه‌اي طاقت فرسا عليه جنبش آپارتايد انجام مي‌دهد و مخالف هر گونه تبعيض رنگي و نژادي است.به تازگي با ترجمه فاطمه پورجعفري و توسط انتشارات بوتيمار كتاب «آواي لطيف اهريمن» با انتخاب تعدادي از معروف‌ترين داستان‌هاي كوتاه گورديمر، گردآوري شده است. اين كتاب به عنوان شانزدهمين كتاب مجموعه داستان جهان كه توسط انتشارات بوتيمار منتشر مي‌شود، عرضه شده است. گورديمر عواطف و درونيات انسان را با استفاده از كلمات قدرتمندش روي صفحات كاغذ مي‌نويسند و خواننده را با وجوه كمتر شناخته شده‌اي آشنا مي‌كند، وجوهي كه روح انسان را ترسناك جلوه مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون